Sivu 2/2

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 10 Heinä 2014 21:59
Kirjoittaja Pekkavee
Jarrupalat ovat samat kaikille K1600GT pyörille, eli noille

Eroa on näköjään tullut vaan siinä satulan leveydessä eli jarrusatulan valukappaleissa tuo 2 mm, jossain vaiheessa. Tuo 2 mm oli myös mäntien mittaero. Eli sama mittamuutos pitää olla myös männissä.
Jos pyörässä on oikeat männät oikeissa jarrusatuloissa, niin mitään ongelmaa ei ole.
Tässä hommassa kävi toisin. :cry: :cry: :cry:

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 10 Heinä 2014 22:22
Kirjoittaja Pekkavee
Tästä tuskin tulee mitään takaisinkutsua, mutta BMW voi ohjeistaa huoltoketjuaan siitä, että näinkin voi käydä. Ja on jo Suomessa käynyt. Homman huomaa siinä vaiheessa, kun yrittää vaihtaa jarrupalat uuteen K1600GT pyörään.
Suomen paras BMW huoltomies Guy selvitti asian. Aika hieno homma.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 11 Heinä 2014 13:49
Kirjoittaja HeikkiLukkari
Mitenkähän ne olivat saaneet tehtaalla Berliinissä askarreltua-paskarreltua jarrupalat paikoilleen?

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 11 Heinä 2014 19:16
Kirjoittaja Pekkavee
HeikkiLukkari kirjoitti:Mitenkähän ne olivat saaneet tehtaalla Berliinissä askarreltua-paskarreltua jarrupalat paikoilleen?
Sitä mietin minäkin.
Villi arvaus: ensiasennuspalat ovat 1 mm ohuempia kuin myytävät palat.
Tulee nopeammin uudet pyörät jarrupalojen vaihtoon merkkihuoltoon. :lol:
Ja varaosakauppa käy. Ja huoltoporukalle saadaan töitä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 11 Heinä 2014 21:50
Kirjoittaja Pekkavee
Älä nyt Mohawk kuitenkaan oitis sitä FJR:rrää osta. Eiköhän näistä selvitä. Ja sinä olit varmaan ensimmäinen maailmassa, jolle tuollainen kohtalo tuli K1600GT jarrujen kanssa.

Kai sieltä Bemarilta joku selitys tulee, tai sitten ei.
Anteeksipyyntöä ei todennäköisesti tule kuitenkaan.

Hieno pyörähän tuo on.
Pidä se.
Eikä sitä ehkä kuitenkaan tarvitse muutoskatsastaa vaihdettujen osien takia
vaikka takajarrukin tuli nyt vaihdettua. :lol: :lol: :lol:

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 12 Heinä 2014 11:07
Kirjoittaja Mohawk
En mä mitään FJR:ää laita. Oli vaan tilapäinen musta hetki. K1600GT sopii meikäläisen vartalolle. Hyvät ajo-ominaisuudet. On vaihdettu vasemman käden katkaisijat, gps-teline ja takajarru. Pyörähän on 3%:sti uusi.

Ens vuoden malliin tulee vakiona luistonesto ja lisävarusteena mäkilähtöavustin. Mäkilähtöavustinta olen kaipaillut. En oikein pääse sinuiksi luistokytkimen kanssa. K1600GT Sport mallin matala tuulilasi voisi olla näppärä Espanjassa ajellessa. Kuumalla ilmalla saa viilennystä niin ettei ilmavirta osu kypärään vaan alemmas. Täytyy käydä koeajamassa ja testaamassa ajatus. Jos mä joskus laitan uuden pyörän, niin saattaa olla K1600GT Sport. Ja ehottomasti RMHeinolta, vaikka muutankin pääkaupunkiseudulta pois. Oon tyytyväinen sen firman palveluun. Jyväskylän Kuvalta ei saa ilmaista kahvia :eatcorn:

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 12 Heinä 2014 17:41
Kirjoittaja Matti1
Ei ole jarruista muuta ihmettelemistä, kuin se vinkuna joka alkoi tässä viikko sitten. On kohtuu uudet palat edessä ja takana, mutta vinkuu kuin metalli osuisi metalliin. Ostin varmuuden vuoksi eteen parit, mutta katsoessani niitä paloja puuhat vaihtui nestepitoisiksi.

Lokakuussa tulee 1600siin uudet -15 mallit ja toivottavasti väritkin, kun taitaa jäädä kauppiaille ne vaaleapenkkiset.

Niitä ja näitä ihmetellessä.

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 13 Heinä 2014 19:57
Kirjoittaja TuuttiK1
Mikäpä se onkaan hauskempaa kuin istua tallissa ja pyöritellä vuoroin mp-osia ja olutpulloa käsissään. Ainakin ukkomiehelle.

Re: K1600GT takajarrupalat

Lähetetty: 14 Heinä 2014 11:39
Kirjoittaja Mohawk
Tarpeeksi jurrissa ollessa saattaa olut ja öljy mennä sekaisin. Aamupissa saattaa olla paksua.