Sivu 1/1
Öljypään valot
Lähetetty: 10 Tammi 2008 18:12
Kirjoittaja kaitsu
Onko kukaan asentanut xenon-valoja R80/100-pyöriin?
Aikomus on kokeilla koska sähkön tuotto on kortilla näissä peleissä.
Lisäksi korvaan takavalon ledilampulla jolloin kokonaissäästö olisi n. 25W eli n. 2A vähemmän virtaa laturista valoihin. Jarruvalo palaa sen verran harvakseltaan että sen korvauksesta ei paljon säästöä synny paitsi että ledit ovat paljon kirkkaampia ja pitkäikäisempiä mikä lienee hyvä asia jarruvaloissa.
Säästyvälle sähkölle on satunnaisesti muuta käyttöä.
-Kaitsu-
Lähetetty: 11 Tammi 2008 10:39
Kirjoittaja Ismo Vaara
Mihin sitä sähköä niin paljon tarvitset? Jos vaan latauspuoli on muuten kunnossa sähköä riittää ylimääräistäkin, ilman vippaskonsteja.
Jos todellista lisäkapasiteetin tarvetta on, multa saa ostaa 400w laturisarjaa.
Hinta on 550€, mutta dollarin heikentymisen takia vois tingata tosta satasen!
Joku miettii, että onpas kallis. On halvempi kuin bemarin oma ja kestävämpi.
Lähetetty: 11 Tammi 2008 12:48
Kirjoittaja kaitsu
Minkä merkkinen se laturisarja on?
-Kaitsu-
Lähetetty: 11 Tammi 2008 20:02
Kirjoittaja Ismo Vaara
Laturisarja on Taiwanin kuuluisan bemariharrastajan Jeff Leen firman tuotteita. Hemmo taitaa olla kuuluisin vanhojen prätkien harrastaja Emerald Islandilla. Kaverista on ollut artikkeleita Amerikkalaisissa ja Eurooppalaisissa lehdissä. Tuotteiden laatu YLITTÄÄ joka suhteessa alkuperäiset. Näiden kanssa ei voi pettyä!
Taiwan(Emerald Island) on saari Kiinanmeressä, jonne kaikki kynnellekykenevät pakenivat Kiinasta kommunistista Maon hirmuhallintoa. Saari on tunnettu halpatuotteistaan, vähemmän länsimaisesta kulttuuristaan, jota myös maahantuodut BMW moottoripyörät edustavat.
Öljypään valot
Lähetetty: 15 Helmi 2008 19:52
Kirjoittaja kaitsu
Näppärästi sopi xenon-valosarja RT:n katteen sisään piiloon. Helppo kytkeä ja vanha valoasennus on taustalla joten koska tahansa voin asentaa halogeenin paikalleen jos tarve vaatii, vaikka tien päällä. Sopii suoraan H4-polttimon tilalle. Ainoa lisäys on xenon-käyttösähköjohdon veto sulakkeineen akulle ja maajohdon kytkeminen. Sarja oli halpa kuin sikari, 41 euroa postikuluineen, tilaus Hong Kongista Ebayn kautta, toimitusaika oli n. 10 päivää... Suomessa vastaavasta pyydettiin 200e.
Myyjän mukaan saksalainen TUV-tyyppihyvksyntä on olemassa.
Lähetetty: 16 Helmi 2008 10:42
Kirjoittaja Ismo Vaara
Ei tarvii xenon valoja, jos vetää halogeenille PAKSUN piuhan suoraan laturilta. Valotehossa ja hinta-/laatusuhteessa pieksee kaikki hilputtimet. Jo näkee!
No laitontahan se on, mutta montako kertaa koppalakit on tutkineet pyöränne johdotuksia?
PS: Suosittelen vain vanhoihin pyöriin, missä umpiot on vielä lasia ja metallia!
Lähetetty: 16 Helmi 2008 17:38
Kirjoittaja ilmari
Tuunasin gessun valot pari vuotta sitten eli virrat akulta releiden kautta. Orkkislyhdyn alle Boschin lisäpitkä ja kytkentä niin, että orginaali lyhyt palaa aina ja sitten apupitkä kaveriksi, kun tarvii. ihan kohtuullisesti näkee.
Paljon jää voltteja alkuperäisiin johtoihin ja katkaisijoihin.
Löytyykö Ismolta 2v gessuun "neutral switch" vaihdelaatikon pohjaan, vasen peili ja akun kumilenkit?
T.Ile
Lähetetty: 18 Helmi 2008 06:11
Kirjoittaja Ismo Vaara
ilmari kirjoitti:Löytyykö Ismolta 2v gessuun "neutral switch" vaihdelaatikon pohjaan, vasen peili ja akun kumilenkit?
T.Ile
Löytyy, paitsi kumilenkit.
-I-
Lähetetty: 21 Helmi 2008 15:00
Kirjoittaja ilmari
Uutta vastaavat osat kotona ja €urot pantu kiertoon. Dakujem!
Sen verran unohtu, että kaatumaraudat on mennyt jo moneen kertaan mutkalle ja suoristettu. Oisko ollut niitä?
T.harvapää.
Lähetetty: 21 Helmi 2008 16:40
Kirjoittaja Ismo Vaara
ilmari kirjoitti:Uutta vastaavat osat kotona ja €urot pantu kiertoon. Dakujem!
Sen verran unohtu, että kaatumaraudat on mennyt jo moneen kertaan mutkalle ja suoristettu. Oisko ollut niitä?
T.harvapää.
Huonoja löytyy. -I-