Kannattaa myös tsekata mitä uutta osaa on laitettu ja mitä lisäherpekettä löytyy.
Omalla R1100GS -95 pyörällä on ajettu enemmän, vajaat 140 tkm ja vielä se toimii kuin kello, kop kop kop puuta koputtelen...
Edellinen omistaja uusinut kytkimen. Vaihteisto tossa 95 mallissa pitää enemmän ääntä ja tuo MAV:n mainitsema vaihteiston äänen vaihtelu on ihan pyörän "ominaisuus" ja yksi syy tähän on että akselin ratastuksen välissä olevat o-renkaat ovat kovettuneet/kuluneet ja näitä samoja tiiviste-osia ei enään 97 mallista eteenpäin siellä välissä ole, en tiedä onko osissa sitten mitään suurempia eroja. Vaikka puhuinkin ominaisuudesta niin kyllähän se parempi olisi ilman niitä ääniä
Vaihteiston ympäriltä kannatta katsella että korvakkeissa ei ole mitään murtumia tai onko jalkatappien taakse laitettu vahvistusta kuten touratechin "hard parts" -vahvikkeet.
Huoltokirja on aina hyvä nähdä niin näkee mitä osia on vaihdettu ja miksi, onko huollot tehty aikataulussa, jne... Suurtakaan väliä ei ole onko huollot tehty liikeessä vai kaveri itse kunhan on kunnollinen huoltokirja/-vihko josta näkee huolto-/korjaushistorian.
95 mallissa on muovitankki joka joihinkin pyöriin vaihdettiin takuuna koska maalin pysyminen tankin pinnassa oli joissakin tapauksissa huono. Oma tankki on myös muovinen eikä maalipinnassa ole vikaa, ainakaan vielä. Luulisin että muovitankkien esikäsittelyssä on tuolloin käynyt pieni moka ja jotku tankit saivat hyvän esikäsittelyn (korona, plasma tai liekki) ja toiset sitten hieman huonomman, en tiedä mutta kannattaa tsekata että tankki on ok koska sen maalaaminen on varmasti vaikeata.
Tsekkaa iskarit, mittaristo, öljypropujen kiinnityspaikat/vuodot (kierteet usein rikottu liiallisen voiman käytön vuoksi), samoin sylinterikansien pulttien kierteet (joiden uusiminen on kyllä helppo homma mutta kertoo kyllä miten pyörää on kohdeltu), ihan perusjuttuja pyörän oston yhteydessä
Hintaa en osaa kommentoida kun en tiedä pyörästä muuta kuin mallin ja vuosiluvun...