Sivu 1/1

GS

Lähetetty: 11 Helmi 2008 23:00
Kirjoittaja veijukka
Mitä mieltä porukat on 127 tuhatta km ajetusta -95 mallisesta 1100gs:stä? Kannattaako ostaa ja jos niin mitä pitää huomioida tässä mallissa.(vikoja?) Mikä olisi kohtuu hinta? :?: :?: :D

Lähetetty: 12 Helmi 2008 10:36
Kirjoittaja Pekkavee
BMW R1100GS on hyvä pyörä.

Selvitä
- onko kytkinremontti tehty. Se voi olla lähellä riippuen käytöstä.
- tutki takapään laakerointi, onko välystä
- katso, millä korkeudella öljy on öljysilmässä. Jos on ihan ylärajalla tai yli, ei hyvä. Öljy voi valua stefan kautta kytkimelle ja tuhota sen. Paras pitää öljy silmän keskellä.
- tutki jarrujen kunto ja muukin kunto ja koeaja pyörä

Lisää vastauksia saat varmasti kyselemällä täältä:
http://www.matkaendurot.net/forum/index.php

Nämäkin jutut kannattaa lukea ennen hankintapäätöstä. Saa kuvan pyörän huollosta yms.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Lähetetty: 12 Helmi 2008 20:43
Kirjoittaja MAV
Toinen selvitettävä asia näin vanhassa 4V-bokserissa on vaihteiston kunto. Useimpiin lienee noihin kilometreihin jo uusittu laatikko ainakin kerran, mutta jos ei ole niin pian saattaa olla edessä. Vasta vuosimallit -97 ja uudemmat kestää kuten BMW:n laatikot normaalisti.

Vaihteiden hyppiminen pois päältä voimakkaasti kiihdytettäessä on ensimmäisiä oireita. Samoin selvä vaihteiston äänen vaihtelu, kun tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa vapaalla vetää kytkimen ja päästää sen kiinni.

Lähetetty: 15 Helmi 2008 10:07
Kirjoittaja Kurahousu
Kannattaa myös tsekata mitä uutta osaa on laitettu ja mitä lisäherpekettä löytyy.

Omalla R1100GS -95 pyörällä on ajettu enemmän, vajaat 140 tkm ja vielä se toimii kuin kello, kop kop kop puuta koputtelen...

Edellinen omistaja uusinut kytkimen. Vaihteisto tossa 95 mallissa pitää enemmän ääntä ja tuo MAV:n mainitsema vaihteiston äänen vaihtelu on ihan pyörän "ominaisuus" ja yksi syy tähän on että akselin ratastuksen välissä olevat o-renkaat ovat kovettuneet/kuluneet ja näitä samoja tiiviste-osia ei enään 97 mallista eteenpäin siellä välissä ole, en tiedä onko osissa sitten mitään suurempia eroja. Vaikka puhuinkin ominaisuudesta niin kyllähän se parempi olisi ilman niitä ääniä :wink:

Vaihteiston ympäriltä kannatta katsella että korvakkeissa ei ole mitään murtumia tai onko jalkatappien taakse laitettu vahvistusta kuten touratechin "hard parts" -vahvikkeet.

Huoltokirja on aina hyvä nähdä niin näkee mitä osia on vaihdettu ja miksi, onko huollot tehty aikataulussa, jne... Suurtakaan väliä ei ole onko huollot tehty liikeessä vai kaveri itse kunhan on kunnollinen huoltokirja/-vihko josta näkee huolto-/korjaushistorian.

95 mallissa on muovitankki joka joihinkin pyöriin vaihdettiin takuuna koska maalin pysyminen tankin pinnassa oli joissakin tapauksissa huono. Oma tankki on myös muovinen eikä maalipinnassa ole vikaa, ainakaan vielä. Luulisin että muovitankkien esikäsittelyssä on tuolloin käynyt pieni moka ja jotku tankit saivat hyvän esikäsittelyn (korona, plasma tai liekki) ja toiset sitten hieman huonomman, en tiedä mutta kannattaa tsekata että tankki on ok koska sen maalaaminen on varmasti vaikeata.

Tsekkaa iskarit, mittaristo, öljypropujen kiinnityspaikat/vuodot (kierteet usein rikottu liiallisen voiman käytön vuoksi), samoin sylinterikansien pulttien kierteet (joiden uusiminen on kyllä helppo homma mutta kertoo kyllä miten pyörää on kohdeltu), ihan perusjuttuja pyörän oston yhteydessä :!:

Hintaa en osaa kommentoida kun en tiedä pyörästä muuta kuin mallin ja vuosiluvun...

Re: GS

Lähetetty: 06 Heinä 2008 23:52
Kirjoittaja veijukka
Ostinkin 92 tuhatta ajetun -94 mallisen.Vaikuttaa tosi hyvältä! :D :D