Katteen maalaus
Katteen maalaus
Minulla on hyväkuntoiset vanhat RS:n katteet mutta haluaisin muuttaa niiden väriä. Pohjan tasaisuuden puolesta kate on maalattavissa suoraan mutta miten on muuten? Vanha maali näyttää olevan alkuperäinen nixmannin maalaama. Tunteeko joku tuon maalilaadun? Voiko sille pelkän himmennyksen jälkeen riskittä maalata esim. nykyaikaisella kaksikomponenttisella automaalilla? Olis nimittäin aika iso työ poistaa ensin vanha pinta ja aloittaa alusta muoviprimerilla yms. käsittelyillä.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Katteen maalaus
Nykyisin vanhat akryylimaalit(myynti kielletty?) on vaihdettu vesiliukoisiin. BMW:n myyntilistoiltakin on kaikki akryylit jo poistuneet. Kevyen hionnan jälkeen pitäisi "vesivärinkin" pysyä.mclean kirjoitti:Minulla on hyväkuntoiset vanhat RS:n katteet mutta haluaisin muuttaa niiden väriä. Pohjan tasaisuuden puolesta kate on maalattavissa suoraan mutta miten on muuten? Vanha maali näyttää olevan alkuperäinen nixmannin maalaama. Tunteeko joku tuon maalilaadun? Voiko sille pelkän himmennyksen jälkeen riskittä maalata esim. nykyaikaisella kaksikomponenttisella automaalilla? Olis nimittäin aika iso työ poistaa ensin vanha pinta ja aloittaa alusta muoviprimerilla yms. käsittelyillä.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Pulverimaalaus on oikea vaihtoehto. Muista mainita, firmaan osia viedessäsi, lämmönkestovaatimukset ja mihin kohtaan maalia EI saa mennä.ilmari kirjoitti:Ja mua kiinnostais moottorin maalaaminen. Olen joskus nähnyt kuvia mustaksi maalatuista moottoreista. On ainakin tyylikkäämmän värisiä kuin tummanharmaaksi hapettunut alumiini. Onko kukaan tehnyt?
Unohda kotikonstit ja moottorin yhtenä kappaleena maalaaminen.
Alumiinin saa puhtaaksi sitruunahappoliuoksella.
Moottorin maalaus
Itse maalasin taannoin Gileran magnesiumista tehdyt laturin ja kytkimen kopat VHT:n kuumaa kestävällä spraylla ja ruiskutin päälle vielä saman valmistajan kuuman kestävän lakan. Pinta pysyi siistinä pari kesää mutta sitten pinnassa oleva lakka alkoi kellastua ja lopputulos oli aika patinoituneen näköinen. Ainakaan tätä ratkaisua en suosittele.
Moottorin pintojen kunnostamisesta, ja paljosta muustakin, on runsain määrin asiallista keskustelua ja neuvoja : http://www.vmpk.fi/forum/
-Jukka-
-Jukka-