K100RS -89 ollut sama vika 5 v.

K-sarjan pyörät
hannu.brelo
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Maalis 2008 15:58

K100RS -89 ollut sama vika 5 v.

Viesti Kirjoittaja hannu.brelo »

Pyöräni on K100RS-89 olen ajanut 170 th. ilman vikoja
Mutta viimeiset viisi vuotta on ollut mystinen vika: Määrätyllä kierroksilla alkaa pätkiminen , kierrosluku on hyvin tarkka kun ylittää tai alittaa se loppuu . Pätkimistä voisi kuvailla " pyörii.. 2 sek. ei pyöri ..2 sek pyörii jne . Kiihdyttäessä pitää se kierrosalue ylittä nop. ettei ala "kenguru hyppyjä " hyppimään. En tarvitse sellaisia neuvoja esim. vaihda bensan suodatin , katso kierros rajoitin , puhdista johtojen kiinnikkeet .Itse olen oppinut elämään vian kanssa ,mutta ei voi antaa toiselle pyörää ajettavaksi. Mistä viasta voisi olla kysymys?
Onko kenelläkään vastaavaa vikaa ! :x

Hanski
Avatar
hukki
Viestit: 77
Liittynyt: 17 Helmi 2006 07:48
Moottoripyörän malli: K100LT ,R26
Paikkakunta: Maaninka

Viesti Kirjoittaja hukki »

Minulla on -87 K100 lt:ssä samantapainen vika/ominaisuus... noin 3000 rpm kohdalla ikäänkuin katkeaa polttoaineen syöttö ja rupeaa pätkimään. Vika häviää kun joko lisää tai löysää kaasua. Lisäksi ilmenee sen verran satunnaisesti että sen kanssa on oppinut elämään. Laitteella ajettu 130000 ja muuten pelaa ok.
___________________________
Pekka Hakkarainen
K100LT & R26

-life is too short to drink bad wine-
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Veikkaisin, että "butterfly switch"(Musta pätikkä ruiskupatteriston päässä. Potentiometri taitaa olla virallinen nimi?) on alkanut kenkkuilemaan. Kyseinen osa lopettaa ruiskutuksen moottorijarrutuksessa n.2500 rpm ja yli. Toimintahäiriöt aiheuttaa myös halvetinmoisia PAUKAUKSIA pakoputkistossa, silloin tällöin.
hannu.brelo
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Maalis 2008 15:58

Viesti Kirjoittaja hannu.brelo »

Ismo Vaara kirjoitti:Veikkaisin, että "butterfly switch"(Musta pätikkä ruiskupatteriston päässä. Potentiometri taitaa olla virallinen nimi?) on alkanut kenkkuilemaan. Kyseinen osa lopettaa ruiskutuksen moottorijarrutuksessa n.2500 rpm ja yli. Toimintahäiriöt aiheuttaa myös halvetinmoisia PAUKAUKSIA pakoputkistossa, silloin tällöin.

- Sitä osaa en ole vielä kokeillut .Täytyypä vaihtaa kyseinen
pätikkä ,toivottavasti auttaa.
Kiitos etukäteen
T. Hanski
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Sanoin hieman epätarkasti. Ko. osa ei lopeta ruiskutusta, vaan antaa tiedot ruiskun ohjausyksikölle ilmaläppien asennosta. Se antaa käskyn ruiskutuksen lopetuksesta moottorijarrutuksessa, kierrosten ollessa yli 2500rpm.
Enivei, vika voipi löytyä siitä potikasta. :wink:
Jos olette tarkkana, ehjälläkin pyörällä ajaessa tuntuu moottorijarrutuksella pieni nykäisy kierrosten alittaessa 2500rpm:n rajan, ruiskun alkaessa taas toimintansa.
Muista sitten ilmoittaa täällä onnistuiko korjaus!
Vastaa Viestiin