Sivu 1/1

Kiusallinen öljyvuoto

Lähetetty: 31 Maalis 2008 16:09
Kirjoittaja Vasama 75
Kiusallinen öljyvuoto Bemarini R75:n öljynpaine-anturin juuresta tihkuu öljyä. Oletin ensin anturin vuotavan mutta irroitettuani sen huomasin että anturi on kierteillä kiinni moottorin sisällä olevaan putkeen joka on ilmeisesti "prässätty" toisesesta päästään kiinni moottoriin, ja anturia aukaistaessa irronnut. Tiivisteliimat ja lakat ei pidä vaan öljyä tippuu kiusallisesti myös pysäköityneenä. Ongelma ei ole kovin vakava mutta ihmettelenpä erikoista kokoonpanoa kun nyt pitäisi vissiin purkaa koko kone? Onko muuta ratkaisua??

Lähetetty: 31 Maalis 2008 17:48
Kirjoittaja Ismo Vaara
Mikäli jotakin ymmärsin, sulla on joku "tee se itse" viritys anturina. Alkuperäinen anturi on vain moottorilohkossa kiinni kierteellä, ei mitään putkia tms...

Öljyvuodosta vielä

Lähetetty: 31 Maalis 2008 18:15
Kirjoittaja Vasama 75
En tiedä onko oljynpaine-anturin kiinnitys aina ollut moottorikoppaan minun pyörässäni m-1977 ei ainakaan näy kierteistä merkkiäkään siinä reiässä mikä anturin alla on, vaan anturi kiinnittyy sellaiseen noin 10 mm halkaijalta olevaan rautaputkeen joka tuli ulos anturin mukana (oli kyllä tiukassa. Putkessa on kyljessä reikä josta öljynpaine pääsee vaikutamaan anturiin se ei siis voi olla mitenpäin vaan kopan sisällä. Vaikuttaa kyllä tehdastekoiselta.

Lähetetty: 31 Maalis 2008 21:01
Kirjoittaja Ismo Vaara
Ei anturi alunperin ole missään moottorinkopassa, vaan lohkossa, öljytikun reijän alapuolella.

Öljynpaineanturin paikka

Lähetetty: 01 Huhti 2008 14:22
Kirjoittaja Vasama 75
Mainittiin että öljynpaine-anturin paikka on lohkossa eikä kopassa niinpä tietysti onkin mittatikun alapuolella juuri siinähän se onkin mutta ongelma on edelleen sama ja väitän vielä että tuo edellämainittu anturin kiinnitys on erittäin suurella todennäköisyydellä alkuperäinen,tuntuisi aika ihmeeltä jos joku värkkäisi kotipajassaan tuollaisen sisäänrakennetun konstruktion helpommallahän pääsisi kierteistämällä reiän ja siihen sopiva anturi.

Lähetetty: 01 Huhti 2008 14:51
Kirjoittaja JyrkiJ
Olihan esim. tämän linkin kuvat tuttuja (itselläni ei mitään käsitystä asiasta, mutta silläkin uhalla...) www.maxbmwmotorcycles.com. Voisiko kuvista selvitä rakennetta...

Lähetetty: 01 Huhti 2008 16:12
Kirjoittaja Ismo Vaara
JyrkiJ kirjoitti:Olihan esim. tämän linkin kuvat tuttuja (itselläni ei mitään käsitystä asiasta, mutta silläkin uhalla...) www.maxbmwmotorcycles.com. Voisiko kuvista selvitä rakennetta...
Katsopa linkistäsi: Diagram #11_1726 Engine housing mounting parts
Osa nro:16 Oil pressure switch(kierre:M12X1,5)
Ei sieltä löydy mitään putkia yms...

PS: Katsoin kuvaa R75/7:n kohdalta, mutta kaikissa 2v boxereissa on sama rakenne vuoden -69 jälkeen.

Lähetetty: 01 Huhti 2008 16:38
Kirjoittaja Ismo Vaara
Kummalla puolella moottoria se sun anturis on, jos istutaan satulassa?

BMW R75/7

Lähetetty: 01 Huhti 2008 17:20
Kirjoittaja Vasama 75
Kiitokset hyvistä vinkeistä- eihän niissä kuvissa mitään putkea näkynyt vaikka kuinka tiirailin ja jos en sitä itse olisi irroittanut olisin varma ettei sitä olekaan täytyy jättää mysteeri tähän. Kuvan moottori on juuri samanlainen eli öljyproppu on vasemmalla ajajan silmin.Kiitokset mielenkiinnosta ja mukavaa ajelukesää kohta taas mennään.