Sivu 1/1

Miksei synteettistä oldtimerin vaihdelaatikkoon.

Lähetetty: 04 Huhti 2008 14:56
Kirjoittaja Heimari
Eli onko olemassa jokin yhteensopivuusongelma synteettisen öljyn ja vanhahkon laatikon ja perän välillä? Stefat sulaa?, tiivisteet vuotaa???
T: Heimari

Lähetetty: 04 Huhti 2008 16:17
Kirjoittaja Ismo Vaara
Vuotoriski on mielestäni ainoa pelko jos v.laatikossa tai perässä käyttää synteettistä. Jotkut synteettiset pysyy sisällä, jotkut ei.
Castrolin SAF-X:ää olen itse joskus käyttänyt.

Lähetetty: 04 Huhti 2008 17:32
Kirjoittaja Kurahousu
Jep, se vuotoriski siinä on, huomasin itse kun pistin pykälää juoksevampaa vaihteistoon niin tihkusi tyhjennystulpan vierestä kun sitä ei todellakaan kannata vääntää yli sallitun momentin...

Lähetetty: 06 Huhti 2008 19:57
Kirjoittaja Mikki
Kai se api GL5 on siinä se tärkein juttu.
Joku "öljykauppias" oli sitä mieltä että liukulaakerit voi vaurioitua väärän luokituksen öljyllä???

Lähetetty: 07 Huhti 2008 06:11
Kirjoittaja Heimari
Mahtaako Bemun laatikossa olla liukulaakereita?

Lähetetty: 07 Huhti 2008 16:22
Kirjoittaja Ismo Vaara
Varsinaiset laakerit ovat vierintälaakereita(1 rulla- ja 5 kuulalaakeria). Hammaspyörät pyörivät akseleillaan vapaasti liukuen. Tämä siis 2v malleissa.

Lähetetty: 13 Huhti 2008 17:45
Kirjoittaja Timo Myllyoja
Kertokaa Mitä öljyä olette käytelleet 70 luvun boxsereissa. moottorissa ja vaihteistossa ja mitkä on kokemukset