ate Jarrut

Timo Myllyoja
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Maalis 2008 18:12

ate Jarrut

Viesti Kirjoittaja Timo Myllyoja »

Vaihdoin ate jarrusylinteriin uuden stefan ja kaiken piti mennä oikein nyt kuitenkin sylinteri ei oikein palaudu kunnolla jarru jää vähän niinkuin liikaa päälle onkohan uutuuden kankeutta ?stefat on bmw tavaraa ja laitoin jarrurasvaa stefaan .stefa oli suorakaiteen muotoinen mielestäni siinä ei ollut mitään merkkiä kuinka päin se kuuluisi olla voiko kylmä +5 astetta vaikuttaa tälläiseen asiaan niin paljon ?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Sääditkö jarrusatulan epäkeskoakselilla uudelleen oikeaan asentoon, irroituksen ja takaisin asennuksen jälkeen?
Timo Myllyoja
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Maalis 2008 18:12

Viesti Kirjoittaja Timo Myllyoja »

Kyllä minä sitä kiertelin. mutta mikä se on se oikea asento ?
jos se sylinteri on vaan liian jäykkä kun se oli minulla kädessä niin jouduin aika lujaa vetämään pihdeillä että sylinteri liikkui noin 5-15 mm edestakaisin ja kun jarru jää päälle niin kun hiukan jarrusatulaa heilyttaa niin kyllä se sitten sisälle menee .jos se ei siitä lämpene otan sen kerran vielä auki mutta pelkään jos uudet tiivisteet tai se pölysuoja menee rikki
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Oikeassa asennossa palat painuvat mahdollisimman tasaisesti jarrulevyyn.
Timo Myllyoja
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Maalis 2008 18:12

Viesti Kirjoittaja Timo Myllyoja »

Kyllä täytyy nöyrästi myöntää että vika taisi ollla minun halvalla ostetussa jarrunesteeessä Dot 4 ja luki vielä lisäksi että sopii abs jarruillekkin ostin uuden nesteen ja nyt olen tyytyväinen jarrulen toimintaan ! voikohan noissa nesteissä olla noinkin suuri ero
Timo Myllyoja
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Maalis 2008 18:12

Viesti Kirjoittaja Timo Myllyoja »

ja vielä lisäys tuohon eiliseen että: olihan se jarrunestesäiliön alla oleva jousi ja akselin pätkä jossa on ne kaksi tiivistettä aika paljon 33 vuoden aikana tullutta "töhnää" täynnä siis vika ilmeisesti oli siellä.
Vastaa Viestiin