R100RS:n lukituksista
Lähetetty: 02 Touko 2008 10:37
Niin siinä kävi että olen nyt viikon päivät ollut R100RS:n (1983) onnellinen omistaja, pitää paikkansa, että ensimmäiset 100 km bemarilla ovat vaikeimmat... Mutta nyt sujuu jo. (Jos tiedätte UH-778 historiasta jotain, kuulen mielelläni. Saattaa olla entinen poliisipyöräkin.) Brittipyöriä harrastava brittiläinen kaverini totesi kaupasta kuultuaan että "siinä on sulla paljon pyörää tuolla rahalla". Niinpä. Nythän hyvä Bonneville maksaa ainakin kaksinverroin BMW:n hinnan, vaikka silloin kun pyörät olivat uusia tilanne oli just päin vastoin!
Asiaan. Muistan lukeneeni, että tankinkorkkeja ei kannattaisi pitää lukossa. Saattavat jumiutua ja avaaminen tapahtuu sitten poralla. Pitääkö paikkansa vai koskeeko jotain muita korkkeja?
Entä onko satulan avaamisessa jokin jippo? Avain kyllä kiertyy, mutta mitään ei tapahdu. Edellinen omistaja, jolla pyörä oli ehkä vuoden, ei koskaan satulaa avannut/osannut.
Satulan alla saattaa tietysti olla työkalusarja, mutta onko joidenkin erikoistyökalujen hankinta pyörän huoltoa varten tarpeellista? Kaikki tavalliset työkalut löytyy ennestään. Turpamutterin avain nyt ensimmäisenä tulee mieleen esimerkkinä?
Asiaan. Muistan lukeneeni, että tankinkorkkeja ei kannattaisi pitää lukossa. Saattavat jumiutua ja avaaminen tapahtuu sitten poralla. Pitääkö paikkansa vai koskeeko jotain muita korkkeja?
Entä onko satulan avaamisessa jokin jippo? Avain kyllä kiertyy, mutta mitään ei tapahdu. Edellinen omistaja, jolla pyörä oli ehkä vuoden, ei koskaan satulaa avannut/osannut.
Satulan alla saattaa tietysti olla työkalusarja, mutta onko joidenkin erikoistyökalujen hankinta pyörän huoltoa varten tarpeellista? Kaikki tavalliset työkalut löytyy ennestään. Turpamutterin avain nyt ensimmäisenä tulee mieleen esimerkkinä?