Miten säädän bensan pinnan luotettavasti oikein Bingin kohokammiossa?
Kaasarit on puhdistettu perusteellisesti, kalvot on uudet, säädöt samat molemmin puolin, kaasarit tasapainotettu letkulla tarkasti tyhjäkäynnillä sekä n.3000-4500-alueella, venttiilit säädetty, tyhjäkäynnin seokset molemmin puolin parhaan mahdollisen käynnin asennossa, imukaulat ehyet ja tiiviit, tulpat kunnossa mutta ehkä hiukan värieroa. Monenlaista säädetty mutta jotenkin koneen käynti on kuitenkin "toispuoleista". Jos ottaa tulpanjohdon puolittain irti, toinen puoli jaksaa käydä tyhjäkäyntiä hienosti, mutta toisella puolella ei. Kone käy sillä huonommallakin puolella katkomatta mutta ei jaksa vaan sammuu pian. Pytyt lämpenevät ajossa ja tyhmäkäynnilläkin näppituntumalta saman verran eli kyllä ne kuitenkin molemmat talkoihin osallistuvat.
Ongelma on vieläkin epäilys huonosta suorituskyvystä. Tarkat mittaustulokset odottavat vielä.
Enää puristusmittaus on meikämannen agendassa ja sitten alkaa olla keinot lopussa. Mutta kun öljyäkään tuo masina ei liikaa syö...
No...kun keinot loppuu, siitä vasta konstit alkaa, väittää vanhakansa.
Bensan pinnan säätö Bingissä
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Ainakin Haynesin korjauskirjasen mukaan bensan pinnan voi tarkistaa. Eli kohokammiot pois ja kaasari nurinpäin käteen. Kun kohon "peltilipare" koskettaa neulaventtiiliä niin kohon kuuluisi olla "paraller with body flange" eli saman suuntainen kaasarin rungon kanssa. Jos tarvii säätää niin vääntää liparetta meisselillä.
Juu...ilmaisuni oli epätarkka. Tarkoitin tarkistaa.
Vika toispuoleiseen käyntiin selvisi ja samalla tuli monta pollea lisää koneeseen. Nimittäin tarkistin kaasuttimen kalvojen asennuksen. Toinen kalvo oli huonosti paikallaan. Se kalvon asemoiva nystyrä ei ollut kokonaan kolossaan vaan vieressä ja siten kammio ilmeisesti hiukan vuoti. Näkyy olevan herkkä peli tuommosten suhteen.
Kyllä nyt on marausta koneessa ja tärinät loppui siihen.
Vika toispuoleiseen käyntiin selvisi ja samalla tuli monta pollea lisää koneeseen. Nimittäin tarkistin kaasuttimen kalvojen asennuksen. Toinen kalvo oli huonosti paikallaan. Se kalvon asemoiva nystyrä ei ollut kokonaan kolossaan vaan vieressä ja siten kammio ilmeisesti hiukan vuoti. Näkyy olevan herkkä peli tuommosten suhteen.
Kyllä nyt on marausta koneessa ja tärinät loppui siihen.