R1100RT Kytkinlevy vaihdettu
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30
R1100RT Kytkinlevy vaihdettu
R1100RT kytkinlevy,ja 3 stefaa vaihdettu.Luistamisen syynä oli kytkinakselin sisempi stefa vähän vuotanut ja päästänyt kytkinakselin ja kytkimen käyttötangon välistä öljyä kytkimeen.Ei muuten ole ihan pikkujuttu vaihtaa,kytkinlevyä leikkuupuimuriin,pitää katkasta kuin traktori kytkinremontissa,runkoon ei jää kiinni kuin eturengas ja moottori.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30
En tiedä, sinun kai se pitäisi ammattilaisena ja BMW asiantuntijana tietää.Ismo Vaara kirjoitti:Mistä se öljy pääsee kytkinakselin sisään?
Mutta minä vaan luulen,että jos kytkinakselin sisimmäinen stefa vuotaa sen pitäisi vuotaa ulospäin,oikealta puolelta,missä kytkimen käyttövipu on,mutta kun siellä ulkopuolella on semmoinen kumitiiviste kytkinakselin ja sen sisässä olevan käyttöakselin päässä,niin ei se herkästi tipu asfaltille,vaan valuu siitä kytkinakselin ja siinä olevan keskireijän ja käyttövivun välistä suoraan kytkinlevylle,ikävin seurauksin, varsinkin kun pyörää pidetään sivuseisontatuella,niinkuin meikäläisellä tapana.
Tämä on 4-venttiili BMW asijantuntian Pekkaveen 2005 kirjoituksen mukaan estetty vanhemmissa pyörissä ja taas 1150rt:ssä huoparenkaalla joka estää sen vähäisen öljyn pääsyn kytkimeen,mutta sitä huopaa ei ole R1100RT: ssä, tilasin kyllä sen 1150RT,hen kuuluvan huovan,maksoi 4 euroa,muttei ollut paikkaa mihin sen olisi voinut asentaa,eli sen 1150sen kytkinakseli tai sen sisässä oleva käyttötanko on erillainen,johon sen tupakan filtterin kokoisen huovan olisi voinut asentaa.
Toivottavasti tämä valaisi asiaa, tai sitten meikäläisen luulo ei ole tiedon väärti.
Korjaa asia jos tiedät mistä muusta se voi johtua,mutta omin silmin näin että kytkin akselin sisässä oli ihan puhtasta öljyä joka oli valunun kytkimelle,akselin ja sen sisällä olevan käyttö tangon välistä.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitos tiedosta. Mun pyörä on -98, joten siinä sitten varmaan on se huopatiiviste. Helpottaa mukavasti oloa. Nyt kytkimellä ajettu 100.000 km ja toimii erinomaisesti.MAV kirjoitti:Kyllä sen huopatiivisteen saa myös 1100:n kytkimen irroitustankoon, uudemmissa malleissa tiiviste on. Vanhoihin joutuu vaan hankkimaan sen irroitustangon tiivisteen lisäksi. En muista mistä vuosimallista lähtien tiiviste oli vakiona, ehkä -97 alkaen?
Pekka
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R1100RT Kytkinlevy vaihdettu
No tuolla on kuva miltä se näyttää pätkäistynä.jussilampi kirjoitti:Ei muuten ole ihan pikkujuttu vaihtaa,kytkinlevyä leikkuupuimuriin,pitää katkasta kuin traktori kytkinremontissa,runkoon ei jää kiinni kuin eturengas ja moottori.
Remontti1 kuva.
http://lyhytlinkki.net/?g4i0ri05
No huoltomiehesi teki saman virheen kuin minäkin.
Haynesin kirjan mukaan takarunko pitää poistaa kokonaan.
No minähän noudatin ohjeita ja otin sen pois. Oli aika pirullinen saada takaisin kiinni tankin alla olevalla pultilla. Ja muutenkin turhaa hommaa.
Ei sitä olisi tarvinnut irrottaa. Riittää, kun nostaa sen pystyyn. Aikaa olisi varmaan säästynyt 2 tuntia.
Pekka
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30
Re: R1100RT Kytkinlevy vaihdettu
Pekkavee kirjoitti:No tuolla on kuva miltä se näyttää pätkäistynä.jussilampi kirjoitti:Ei muuten ole ihan pikkujuttu vaihtaa,kytkinlevyä leikkuupuimuriin,pitää katkasta kuin traktori kytkinremontissa,runkoon ei jää kiinni kuin eturengas ja moottori.
Remontti1 kuva.
http://lyhytlinkki.net/?g4i0ri05
No huoltomiehesi teki saman virheen kuin minäkin.
Haynesin kirjan mukaan takarunko pitää poistaa kokonaan.
No minähän noudatin ohjeita ja otin sen pois. Oli aika pirullinen saada takaisin kiinni tankin alla olevalla pultilla. Ja muutenkin turhaa hommaa.
Ei sitä olisi tarvinnut irrottaa. Riittää, kun nostaa sen pystyyn. Aikaa olisi varmaan säästynyt 2 tuntia.
Pekka
Kyllä hänkään ei irrottanut,olivat nostaneet pystyyn ja harjanvarsi pönkkänä
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R1100RT Kytkinlevy vaihdettu
No oli se sitten ihan asiansa osaava mies.jussilampi kirjoitti:
Kyllä hänkään ei irrottanut,olivat nostaneet pystyyn ja harjanvarsi pönkkänä
Pekka
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30
Re: R1100RT Kytkinlevy vaihdettu
Pekkavee kirjoitti:No oli se sitten ihan asiansa osaava mies.jussilampi kirjoitti:
Kyllä hänkään ei irrottanut,olivat nostaneet pystyyn ja harjanvarsi pönkkänä
Pekka
Ensimmäistä kytkinremonttia Bemariin teki,mutta varmaan katellu netistä,ja hyvin sai homman hoidettua,ja sanoi että toinen menee jo mukavasti,kun ei tarvi niin funtsailla,pitäisköhän vielä tuo kytkimen käyttötanko vaihtaa että sais sen huoparenkaan paikalleen,jos ei maksa ihan maltaita se tanko,koska varmaan nuissa on ollut ongelmaa ei ne huvikseen ole sitä huoparengasta sinne laittaneet uudemmassa mallissa.