Sivu 1/1

R1100RT Kytkinlevy vaihdettu

Lähetetty: 11 Touko 2008 12:15
Kirjoittaja jussilampi
R1100RT kytkinlevy,ja 3 stefaa vaihdettu.Luistamisen syynä oli kytkinakselin sisempi stefa vähän vuotanut ja päästänyt kytkinakselin ja kytkimen käyttötangon välistä öljyä kytkimeen.Ei muuten ole ihan pikkujuttu vaihtaa,kytkinlevyä leikkuupuimuriin,pitää katkasta kuin traktori kytkinremontissa,runkoon ei jää kiinni kuin eturengas ja moottori.

Lähetetty: 11 Touko 2008 18:11
Kirjoittaja Ismo Vaara
Mistä se öljy pääsee kytkinakselin sisään?

Lähetetty: 12 Touko 2008 03:51
Kirjoittaja jussilampi
Ismo Vaara kirjoitti:Mistä se öljy pääsee kytkinakselin sisään?
En tiedä, sinun kai se pitäisi ammattilaisena ja BMW asiantuntijana tietää.

Mutta minä vaan luulen,että jos kytkinakselin sisimmäinen stefa vuotaa sen pitäisi vuotaa ulospäin,oikealta puolelta,missä kytkimen käyttövipu on,mutta kun siellä ulkopuolella on semmoinen kumitiiviste kytkinakselin ja sen sisässä olevan käyttöakselin päässä,niin ei se herkästi tipu asfaltille,vaan valuu siitä kytkinakselin ja siinä olevan keskireijän ja käyttövivun välistä suoraan kytkinlevylle,ikävin seurauksin, varsinkin kun pyörää pidetään sivuseisontatuella,niinkuin meikäläisellä tapana.
Tämä on 4-venttiili BMW asijantuntian Pekkaveen 2005 kirjoituksen mukaan estetty vanhemmissa pyörissä ja taas 1150rt:ssä huoparenkaalla joka estää sen vähäisen öljyn pääsyn kytkimeen,mutta sitä huopaa ei ole R1100RT: ssä, tilasin kyllä sen 1150RT,hen kuuluvan huovan,maksoi 4 euroa,muttei ollut paikkaa mihin sen olisi voinut asentaa,eli sen 1150sen kytkinakseli tai sen sisässä oleva käyttötanko on erillainen,johon sen tupakan filtterin kokoisen huovan olisi voinut asentaa.

Toivottavasti tämä valaisi asiaa, tai sitten meikäläisen luulo ei ole tiedon väärti.
Korjaa asia jos tiedät mistä muusta se voi johtua,mutta omin silmin näin että kytkin akselin sisässä oli ihan puhtasta öljyä joka oli valunun kytkimelle,akselin ja sen sisällä olevan käyttö tangon välistä.

Lähetetty: 12 Touko 2008 11:12
Kirjoittaja Ismo Vaara
Jepjep, selvis. Jos putken toisesta päästä tulee tavaraa ulos, sitä täytyy mennä toisesta päästä sisään.

Lähetetty: 12 Touko 2008 11:31
Kirjoittaja jussilampi
Ismo Vaara kirjoitti:Jepjep, selvis. Jos putken toisesta päästä tulee tavaraa ulos, sitä täytyy mennä toisesta päästä sisään.

Ok! Ikävä putki kun rupeaa semmosiin hommiin mihin sitä ei ole tarkoitettu,eli öljyn siirtelyyn.

Lähetetty: 12 Touko 2008 19:38
Kirjoittaja Pekkavee

Lähetetty: 12 Touko 2008 19:57
Kirjoittaja MAV
Kyllä sen huopatiivisteen saa myös 1100:n kytkimen irroitustankoon, uudemmissa malleissa tiiviste on. Vanhoihin joutuu vaan hankkimaan sen irroitustangon tiivisteen lisäksi. En muista mistä vuosimallista lähtien tiiviste oli vakiona, ehkä -97 alkaen?

Lähetetty: 12 Touko 2008 20:09
Kirjoittaja Pekkavee
MAV kirjoitti:Kyllä sen huopatiivisteen saa myös 1100:n kytkimen irroitustankoon, uudemmissa malleissa tiiviste on. Vanhoihin joutuu vaan hankkimaan sen irroitustangon tiivisteen lisäksi. En muista mistä vuosimallista lähtien tiiviste oli vakiona, ehkä -97 alkaen?
Kiitos tiedosta. Mun pyörä on -98, joten siinä sitten varmaan on se huopatiiviste. Helpottaa mukavasti oloa. Nyt kytkimellä ajettu 100.000 km ja toimii erinomaisesti.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: R1100RT Kytkinlevy vaihdettu

Lähetetty: 12 Touko 2008 20:26
Kirjoittaja Pekkavee
jussilampi kirjoitti:Ei muuten ole ihan pikkujuttu vaihtaa,kytkinlevyä leikkuupuimuriin,pitää katkasta kuin traktori kytkinremontissa,runkoon ei jää kiinni kuin eturengas ja moottori.
No tuolla on kuva miltä se näyttää pätkäistynä.
Remontti1 kuva.
http://lyhytlinkki.net/?g4i0ri05

No huoltomiehesi teki saman virheen kuin minäkin.
Haynesin kirjan mukaan takarunko pitää poistaa kokonaan.
No minähän noudatin ohjeita ja otin sen pois. Oli aika pirullinen saada takaisin kiinni tankin alla olevalla pultilla. Ja muutenkin turhaa hommaa.

Ei sitä olisi tarvinnut irrottaa. Riittää, kun nostaa sen pystyyn. Aikaa olisi varmaan säästynyt 2 tuntia.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: R1100RT Kytkinlevy vaihdettu

Lähetetty: 12 Touko 2008 21:42
Kirjoittaja jussilampi
Pekkavee kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Ei muuten ole ihan pikkujuttu vaihtaa,kytkinlevyä leikkuupuimuriin,pitää katkasta kuin traktori kytkinremontissa,runkoon ei jää kiinni kuin eturengas ja moottori.
No tuolla on kuva miltä se näyttää pätkäistynä.
Remontti1 kuva.
http://lyhytlinkki.net/?g4i0ri05

No huoltomiehesi teki saman virheen kuin minäkin.
Haynesin kirjan mukaan takarunko pitää poistaa kokonaan.
No minähän noudatin ohjeita ja otin sen pois. Oli aika pirullinen saada takaisin kiinni tankin alla olevalla pultilla. Ja muutenkin turhaa hommaa.

Ei sitä olisi tarvinnut irrottaa. Riittää, kun nostaa sen pystyyn. Aikaa olisi varmaan säästynyt 2 tuntia.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Kyllä hänkään ei irrottanut,olivat nostaneet pystyyn ja harjanvarsi pönkkänä

Re: R1100RT Kytkinlevy vaihdettu

Lähetetty: 12 Touko 2008 22:02
Kirjoittaja Pekkavee
jussilampi kirjoitti:
Kyllä hänkään ei irrottanut,olivat nostaneet pystyyn ja harjanvarsi pönkkänä
No oli se sitten ihan asiansa osaava mies.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: R1100RT Kytkinlevy vaihdettu

Lähetetty: 12 Touko 2008 22:59
Kirjoittaja jussilampi
Pekkavee kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Kyllä hänkään ei irrottanut,olivat nostaneet pystyyn ja harjanvarsi pönkkänä
No oli se sitten ihan asiansa osaava mies.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Ensimmäistä kytkinremonttia Bemariin teki,mutta varmaan katellu netistä,ja hyvin sai homman hoidettua,ja sanoi että toinen menee jo mukavasti,kun ei tarvi niin funtsailla,pitäisköhän vielä tuo kytkimen käyttötanko vaihtaa että sais sen huoparenkaan paikalleen,jos ei maksa ihan maltaita se tanko,koska varmaan nuissa on ollut ongelmaa ei ne huvikseen ole sitä huoparengasta sinne laittaneet uudemmassa mallissa.