Sivu 1/1
Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 06 Kesä 2008 11:56
Kirjoittaja Kulkuri
Mittarivaijeri.
30.5.08 katkesi R 1100 RT:stä nopeusmittarivaijeri. Tietenkin perjantai ja lähtö työmatkalle Haugesundiin, km tulee n. 1100. Ei kivaa että puuttuu mittarista.
Ei muuta kuin toiveikkaana soittamaan merkkiliikkeisiin ja toivoa että osa olisi hyllyssä ja mahdollisesti pystyisivät toimittamaan linja-autorahtina lauantaiksi.
Kaikissa eteläisen Suomen merkkiliikkeissä tarjottiin ei oota, tilataan.
Tuntuu ihmeelliseltä ettei niinkin halpaa (23 €) maksavaa osaa ei ole vara pitää varastossa, varsinkin kun on tiedossa ettei RT:n mittarivaijeri ole niitä kaikkein kestävimpiä.
Vanha ja huonomuistinen kun olen, niin vasta jonkun ajan kuluttua tuli mieleen, että TR-Pyörä Turussa aikoinaan edusti Bmw:tä ja hyllyssä on osia edelleenkin. Soitto T.Rissaselle, ja kas kummaa mittarivaijeri löytyi. Kiireisiä kun ovat niin varmaksi ei luvattu saadanko perjantaina lähtevään linja-autoon.
Sitten noin 3 tunnin kuluttua soitostani tuo kuriiri kotiovelle vaijerin ja päivä on pelastettu.
Mielestäni esimerkillistä toimintaa "hädän hetkellä"!
Kiittäen
Kulkuri
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 07 Kesä 2008 13:49
Kirjoittaja kaliffi
Se oli juhannuksen alla 1974 kun Honda cb 350 kone alkoi oireilemaan. Ei muuta kuin kone auki ja totta tosiaan, jakopää kokonaisuudessaan oli finaalissa. Siitä paikasta Kajaaniin ja Aimo Kemppaisen pyöräliikkeeseen. Kaikki osat löytyi hyllystä eikä siihen aikaan ei oltu kuultukaan tietokoneista...No, osien kanssa kotiin ja pyörä nippuun ja juhannus oli pelastettu. Siihen aikaan osattiin, tosin pyörämalleja oli huomattavasti vähemmän kuin nykyään. Kuitenkin toivoisi että kauppiaat pitäisivät ainakin niitä osia hyllyissään mitä kuluu mutta tavaran tilaajat eivät taida tietää mitä menee...Tosin äkkiähän ne Ruotsista tulee kun vain tilaus lähtee sinne päin. Mototripistä olen saanut tilaustavaratkin kotiin alta viikon joten heille myös kiitokset.
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 07 Kesä 2008 15:52
Kirjoittaja C-A-D
Soon päivän sana tuo kustannustehokkuus. Kun mietitään kuinka monta eri mallia BMW:lläkin on, on tuossa melkoinen valikoima erilaista kuluvaa osaa. Se osa ei siellä huollon / jälleenmyyjän hyllyssä paljoa hilloa tao. Iso maa, lyhyt pyöräilykausi, suhteellisen vähän mopoilijoita - osia saa tuurilla kotimaasta. Yleisimmät kuten suodattimet ja tulpat löytyy. Loppu meneekin tilaukseen. Tuo vaan on fakta. BMW:n kunniaksi pitää todeta, että varaosatoimitukset ovat kuitenkin suhteellisen nopeita verrattuna Jaappanilaisiin. Noilla ei 4 viikkoa ole edes pitkä aika. Perustelu on se, että "kestäähän se sieltä Japanista". Varaosa tulee Japanista pyörään, joka on tehty Espanjassa
(siis se Jaappanilainen)....
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 08 Kesä 2008 00:44
Kirjoittaja Kulkuri
C-A-D kirjoitti:Soon päivän sana tuo kustannustehokkuus. Kun mietitään kuinka monta eri mallia BMW:lläkin on, on tuossa melkoinen valikoima erilaista kuluvaa osaa. Se osa ei siellä huollon / jälleenmyyjän hyllyssä paljoa hilloa tao. Iso maa, lyhyt pyöräilykausi, suhteellisen vähän mopoilijoita - osia saa tuurilla kotimaasta. Yleisimmät kuten suodattimet ja tulpat löytyy. Loppu meneekin tilaukseen. Tuo vaan on fakta. BMW:n kunniaksi pitää todeta, että varaosatoimitukset ovat kuitenkin suhteellisen nopeita verrattuna Jaappanilaisiin. Noilla ei 4 viikkoa ole edes pitkä aika. Perustelu on se, että "kestäähän se sieltä Japanista". Varaosa tulee Japanista pyörään, joka on tehty Espanjassa
(siis se Jaappanilainen)....
Siitä nopeudesta olen omien kokemusten mukaan hiukan eri mieltä. Tilasin taannoin Bmw:n GoreTex puvun joka luvattiiin Malmösta muutamassa päivässä tulevan. Kesti 8 viikkoa saada se puku! Mielestäni ei syynä ainakaan voinut olla mitätön hinta, ettei ollut kiinnostusta toimittaa luvatussa ajassa (hinta n.1400 €)
Kulkuri
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 08 Kesä 2008 14:31
Kirjoittaja pozo izquierdo
Kulkuri kirjoitti:
Siitä nopeudesta olen omien kokemusten mukaan hiukan eri mieltä. Tilasin taannoin Bmw:n GoreTex puvun joka luvattiiin Malmösta muutamassa päivässä tulevan. Kesti 8 viikkoa saada se puku! Mielestäni ei syynä ainakaan voinut olla mitätön hinta, ettei ollut kiinnostusta toimittaa luvatussa ajassa (hinta n.1400 €)
Kulkuri
Aiahan noita mokia sattuu kelle vaan...Vastaavat kokemukset ovat itsellä olleet pelkästään positiivisia niin toimitusajan kuin muunkin palvelun suhteen (RM Heino Tre). Paras venyminen jälkimmäisen suhteen oli ilman muuta BMW Venting Machine helleajopuvun tilaus, jossa tilasin L-koon housut ja XL-koon takin. Tavarat tuli kuten kuten sovittiin, mutta tilauksessa nuo koot oli menneet ristiin. Tuli siis XL-koon housut ja L-koon takki (mitä en hakiessani tajunnut). Vähän ihmettelin asua noutaessani, että housut istuu kun mies seisoo, mutta jätin ne päälle ja ajoin kotiin Hyvinkäälle. Kotona sitten asia alkoi vaivata lisää ja kun toinen ajoaasuni (BMW Atlantis III) oli myös "ristin mitoitettu" tajusin vasta, että väärin päinhän tämä oli mennyt.
Soitin Heinolle ja homma hoitui. Tilattiin uusi asu (joka tuli taas parissa päivässä) ja tämä 140 km ajettu otettiin vastaan mukisematta.
Myös tilasivat Suomen valikoiman ulkopuolelta BMW Air Flow ajokengät, jotka nekin (yllätys, yllätys) tulivat parissa päivässä. Näissä sattui koko kohdallen sentään kerralla..
Samoin kaiken maailman lisätilephöörit ja varaosat on tulleet niin ripeästi, että osat ovat päinvastoin maanneet Heinon hyllyssä odottamassa noutoani välillä hävettävänkin kauan.
t. pozo
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 08 Kesä 2008 17:38
Kirjoittaja C-A-D
Kulkuri kirjoitti:C-A-D kirjoitti:Soon päivän sana tuo kustannustehokkuus. Kun mietitään kuinka monta eri mallia BMW:lläkin on, on tuossa melkoinen valikoima erilaista kuluvaa osaa. Se osa ei siellä huollon / jälleenmyyjän hyllyssä paljoa hilloa tao. Iso maa, lyhyt pyöräilykausi, suhteellisen vähän mopoilijoita - osia saa tuurilla kotimaasta. Yleisimmät kuten suodattimet ja tulpat löytyy. Loppu meneekin tilaukseen. Tuo vaan on fakta. BMW:n kunniaksi pitää todeta, että varaosatoimitukset ovat kuitenkin suhteellisen nopeita verrattuna Jaappanilaisiin. Noilla ei 4 viikkoa ole edes pitkä aika. Perustelu on se, että "kestäähän se sieltä Japanista". Varaosa tulee Japanista pyörään, joka on tehty Espanjassa
(siis se Jaappanilainen)....
Siitä nopeudesta olen omien kokemusten mukaan hiukan eri mieltä. Tilasin taannoin Bmw:n GoreTex puvun joka luvattiiin Malmösta muutamassa päivässä tulevan. Kesti 8 viikkoa saada se puku! Mielestäni ei syynä ainakaan voinut olla mitätön hinta, ettei ollut kiinnostusta toimittaa luvatussa ajassa (hinta n.1400 €)
Kulkuri
Väheksymättä hankintaa, preferoin kuitenkin varasoatoimituksia, joita odottaessa pyörä seisoo. "Rätei ja lumpui" joutaa odottamaan
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 09 Kesä 2008 08:13
Kirjoittaja mclean
Naputin yhtenä sunnuntai-iltapäivänä tilauksen Moto-Binsille Englantiin osasta, jonka saatavuutta Oulun EuroMotorCenter selvittää monen puhelun ryydittämänä varmaan vieläkin eli puoli vuotta tilauksesta. Kyse oli vanhan R-mallin takapyörän vetokruunusta.
Siis tilaus sunnuntaina nettiin...ja osa oli seuraavana torstaiaamuna postilaatikossa(=kolme ja puoli vuorokautta, joista eka oli vielä sunnuntain puolella.
Haluaisin suosia kotimaisia yrittäjiä mutta kun he eivät halua...
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 10 Kesä 2008 09:56
Kirjoittaja Ismo Vaara
mclean kirjoitti:Naputin yhtenä sunnuntai-iltapäivänä tilauksen Moto-Binsille Englantiin osasta, jonka saatavuutta Oulun EuroMotorCenter selvittää monen puhelun ryydittämänä varmaan vieläkin eli puoli vuotta tilauksesta. Kyse oli vanhan R-mallin takapyörän vetokruunusta.
Siis tilaus sunnuntaina nettiin...ja osa oli seuraavana torstaiaamuna postilaatikossa(=kolme ja puoli vuorokautta, joista eka oli vielä sunnuntain puolella.
Haluaisin suosia kotimaisia yrittäjiä mutta kun he eivät halua...
Myllymaan Repahan on noiden Moto-Bins:n uusien osien toimittaja Suomessa.
Mr. Paul Binswanger on käynyt kahdesti luonani tarjoamassa käytettyjen osien myyntiä. Homma on kuitenkin kaatunut siihen, että ne maksaa ostaen saman millä niitä pitäisi myydä ulos. Muutoin suomipoika ostaa ne vaikka ulkomailta!
Moto-Bins toimittaa osat mm. Ranskan prätkäpoliiseille. He pystyvät toimimaan paljon pienemmillä katteilla kuin täällä periferiassa.
Tervetuloa vaan yrittämään tälle alalle.
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 10 Kesä 2008 13:17
Kirjoittaja mclean
Repaa tuen mielelläni ja olisin tukenut, jos olisin tiennyt hänellä osia olevan.
Kritiikkini kohdistui Oulun Euro Motor Centeriin eli BMW:n ns. "viralliseen" myyjään. Heillä ei ollut yhtään kiinnostusta vanhaan mopetiini. Olis varmaan pitänyt ostaa uusi R1200RS jne...
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 16 Heinä 2008 11:10
Kirjoittaja Gixxerman
Perheen toisesta Gessusta petti takapyörän laakeri ja siinä sivussa meni ne muutkin vaihtoon+stefat.Kuva MP hoiti asian todella mallikkaasti,samalla viikolla jo tien päälle pyörä pääsi
Re: Kiitoksen paikka.
Lähetetty: 09 Elo 2008 19:04
Kirjoittaja MattiH
mclean kirjoitti:Kritiikkini kohdistui Oulun Euro Motor Centeriin eli BMW:n ns. "viralliseen" myyjään. Heillä ei ollut yhtään kiinnostusta vanhaan mopetiini. Olis varmaan pitänyt ostaa uusi R1200RS jne...
Kiinnostuksesta nyt tiedä, ketäpä sitä työ nykyään kiinnostaa, mutta jos haluat saada varmasti oikean osan ja ajoissa, kierrä tiskin taakse ja kattele varaosamyyjän tötteröltä yhdessä myyjän kanssa omat osasi. Pyydä myyjää vielä varmistamaan mistä ao. osa löytyy, Ruåtsista tai muualta, ja vielä mihin hintaan sekä milloin saapuu!?
Sitten voit olettaa saavasi antamaasi numeroosi tekstarin n. viikon päästä. Joskus jopa muutamassa päivässä, että tilaamasi osa on noudettavissa.
Tällee olen tottunut toimimaan. Muuten homma menee 'Speden rautakauppa-sketsin mukaan'.
Tyhmä saa olla muttei neuvoton. Tällee yks esimieheni evästi minua nuorta noviisia aikoinani ja minähän otin onkeeni.