K100 tärinät ja värinät

K-sarjan pyörät
juha kauko matti
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Marras 2006 20:27
Paikkakunta: ylistaro

K100 tärinät ja värinät

Viesti Kirjoittaja juha kauko matti »

Omaan k100 vm-86 tuntuu tulleen kesän mittaan lisää tärinöitä ja värinöitä mitä ei ole aiemmin ollut tai ainakin ne on voimistunut,renkaat alkaa kyllä olla finaalissa ja ne vaihdetaankin jo tällä viikolla, mutta itselläni on sellainen perstuntuma että vibrat tulee moottori /voimansiirto puolelta.
Onko tietoa mistäpäin vikaa kannattaa alkaa etsiä? Paikalla käydessä enkä ajossakaan osaa värinöiden alkuperää paikantaa. terv. Juha K
jarmo29
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Kesä 2008 23:01
Moottoripyörän malli: bmw K100 RS 16V

Re: K100 tärinät ja värinät

Viesti Kirjoittaja jarmo29 »

Terve ! Itselläni oli samat vaivat ja vika löytyi kardaanin ristikoista ! Siinä olisi ainakin yksi kohta mikä kannattaisi tarkastaa !
Moto Guzzi
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2008 11:38
Moottoripyörän malli: K100 RS
Paikkakunta: Skogås (Sverige)

Re: K100 tärinät ja värinät

Viesti Kirjoittaja Moto Guzzi »

Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K100 tärinät ja värinät

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Moto Guzzi kirjoitti:Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Kyllä sen saa. Hyvä noita splinesejä on rasvata, mutta vielä -84 vuosimallissa ne on koneistamalla tehdyt ja kestää isältä pojalle, rasvaamattakin. Prässäämällä tehdyt "kertakäyttösplinesit" tulivat vasta -87.
Muutenkin -80 luvun loppupuolisko on aikaa jolloin BMW:n laatu alkoi laskemaan kustannusten säästämisen myötä. Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa! :shock:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
HeikkiL
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Marras 2006 21:06
Moottoripyörän malli: R100RT
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: K100 tärinät ja värinät

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Ismo Vaara kirjoitti:Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa! :shock:
Eika pelkkia moottorinosia, vaan koko koneita: 650cc yksipytyt valmistaa tulevaisuudessa Loncin Kiinassa (450cc enskaan koneet tekee Kymco Taiwanissa). Sita se teettaa, kun pitaa neljannesvuositulokset olla aina vaan paremmassa mallissa...
Moto Guzzi
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2008 11:38
Moottoripyörän malli: K100 RS
Paikkakunta: Skogås (Sverige)

Re: K100 tärinät ja värinät

Viesti Kirjoittaja Moto Guzzi »

Ismo Vaara kirjoitti:
Moto Guzzi kirjoitti:Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Kyllä sen saa. Hyvä noita splinesejä on rasvata, mutta vielä -84 vuosimallissa ne on koneistamalla tehdyt ja kestää isältä pojalle, rasvaamattakin. Prässäämällä tehdyt "kertakäyttösplinesit" tulivat vasta -87.
Muutenkin -80 luvun loppupuolisko on aikaa jolloin BMW:n laatu alkoi laskemaan kustannusten säästämisen myötä. Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa! :shock:
Hienoa, Guzzissahan tuo on aivan kalervon pala, kun vaan jaksaa tapella pyörän irti, mutta renkaanvaihdon yhteydessä tuo on aina tullut katsottua. Ristinivel kyllä jää paikalleen, ja pelkkä kardaani tanko tulee ulos, mutta siinähän ne splinesitkin on päissä. Bemarissa ilmeisesti tulee ristinivel mukana, mietitytti vain että mahtuuko kulkemaan putken läpi koko akseli, mutta vaikuttaa olevan hieman eri tavalla rakennettu kuin italian mopossa. :D
Vastaa Viestiin