Sivu 1/1
K100 tärinät ja värinät
Lähetetty: 20 Heinä 2008 21:50
Kirjoittaja juha kauko matti
Omaan k100 vm-86 tuntuu tulleen kesän mittaan lisää tärinöitä ja värinöitä mitä ei ole aiemmin ollut tai ainakin ne on voimistunut,renkaat alkaa kyllä olla finaalissa ja ne vaihdetaankin jo tällä viikolla, mutta itselläni on sellainen perstuntuma että vibrat tulee moottori /voimansiirto puolelta.
Onko tietoa mistäpäin vikaa kannattaa alkaa etsiä? Paikalla käydessä enkä ajossakaan osaa värinöiden alkuperää paikantaa. terv. Juha K
Re: K100 tärinät ja värinät
Lähetetty: 07 Elo 2008 00:34
Kirjoittaja jarmo29
Terve ! Itselläni oli samat vaivat ja vika löytyi kardaanin ristikoista ! Siinä olisi ainakin yksi kohta mikä kannattaisi tarkastaa !
Re: K100 tärinät ja värinät
Lähetetty: 17 Elo 2008 15:13
Kirjoittaja Moto Guzzi
Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Re: K100 tärinät ja värinät
Lähetetty: 19 Elo 2008 10:19
Kirjoittaja Ismo Vaara
Moto Guzzi kirjoitti:Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Kyllä sen saa. Hyvä noita splinesejä on rasvata, mutta vielä -84 vuosimallissa ne on koneistamalla tehdyt ja kestää isältä pojalle, rasvaamattakin. Prässäämällä tehdyt "kertakäyttösplinesit" tulivat vasta -87.
Muutenkin -80 luvun loppupuolisko on aikaa jolloin BMW:n laatu alkoi laskemaan kustannusten säästämisen myötä. Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa!
Re: K100 tärinät ja värinät
Lähetetty: 19 Elo 2008 14:40
Kirjoittaja HeikkiL
Ismo Vaara kirjoitti:Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa!
Eika pelkkia moottorinosia, vaan koko koneita: 650cc yksipytyt valmistaa tulevaisuudessa Loncin Kiinassa (450cc enskaan koneet tekee Kymco Taiwanissa). Sita se teettaa, kun pitaa neljannesvuositulokset olla aina vaan paremmassa mallissa...
Re: K100 tärinät ja värinät
Lähetetty: 19 Elo 2008 18:48
Kirjoittaja Moto Guzzi
Ismo Vaara kirjoitti:Moto Guzzi kirjoitti:Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Kyllä sen saa. Hyvä noita splinesejä on rasvata, mutta vielä -84 vuosimallissa ne on koneistamalla tehdyt ja kestää isältä pojalle, rasvaamattakin. Prässäämällä tehdyt "kertakäyttösplinesit" tulivat vasta -87.
Muutenkin -80 luvun loppupuolisko on aikaa jolloin BMW:n laatu alkoi laskemaan kustannusten säästämisen myötä. Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa!
Hienoa, Guzzissahan tuo on aivan kalervon pala, kun vaan jaksaa tapella pyörän irti, mutta renkaanvaihdon yhteydessä tuo on aina tullut katsottua. Ristinivel kyllä jää paikalleen, ja pelkkä kardaani tanko tulee ulos, mutta siinähän ne splinesitkin on päissä. Bemarissa ilmeisesti tulee ristinivel mukana, mietitytti vain että mahtuuko kulkemaan putken läpi koko akseli, mutta vaikuttaa olevan hieman eri tavalla rakennettu kuin italian mopossa.