Sivu 1/1

Rakentelua!

Lähetetty: 24 Maalis 2006 18:22
Kirjoittaja Ismo Vaara
Katsokaas: www.rockerboxer.com ja www.motoren-israel.de
Kolmepyttyinen tähtimoottoritrike on paras! 8)

Lähetetty: 24 Maalis 2006 22:58
Kirjoittaja R100RS
Aijai..... :lol:

Makeita pyöriä. Jokku ne vaan osaa... Vaikka kuinka suuret tehtaat yrittäisivät tehdä trendikkäitä retrohenkisiä pyöriä, niin eivät ne ole läheskään niin upeita kuin noi pyörät.

tv. AK

Lähetetty: 25 Maalis 2006 11:03
Kirjoittaja kk
Rakennetuista Bemareista muistan Helsingissä olleen 60-luvun lopulla blunger-peräisen 500/600sen, johon oli asennettu 750cc kitti.

Lisäksi pyörässä oli clip-onit, taisi olla nuppisatula ym. ja koko vehje oli maalattu kirkaan punaiseksi, siitä nimi "The Red Baron".

Nykyisin ko.moottori elää valkoisessa entisöidyssä Gespannessa.

Pyörän silloinen rakentelija/ omistaja Kari S. touhuaa vieläkin kaksiyöräisten parissa, kun se on kerran tarttunut...

Edellisen silloinen/nykyinenkin kaveri,Tapsa on taas tehnyt R-80sestä
mukavannäköisen Cafe Racerin. suurentanut tankin "Hoske" malliseksi, katteeet lasikuidusta ja alumiinista,ym jopa nuppisatulan pakoitti alumiinista.

Satulan joutui tosin vaihtamaan alkuperäismalliseksi, kun emäntä astui kuvioihin ja reissaa mukana.( Kannatti vaihtaa satula!)

Tämän pyörän voit bongata Hki-Mäntsälä linjalta.

Oma Bemun "customointi" rajoituu 60/70luvun taitteessa siihen, kun R-25seen ei saanut muuta änkkäriä, niin tarvikeliikkeestä(Finn-pyörä?)
megafooni irroitettavilla sisäosilla, alkuperäinen stonga ylösalaisin ja
siitä sitten Kontioralliin Lappiin.

Että oli ne..
terv kk

Lähetetty: 22 Maalis 2007 20:41
Kirjoittaja Kalevi
Ovat ne todella hienoja!
Mitähän vaatimattomampaa kustomointia voisi tehdä monoperäiselle 80-luvun jälkipuoliskon R80:lle?

Lähetetty: 23 Maalis 2007 11:13
Kirjoittaja Ismo Vaara
Kalevi kirjoitti:Ovat ne todella hienoja!
Mitähän vaatimattomampaa kustomointia voisi tehdä monoperäiselle 80-luvun jälkipuoliskon R80:lle?
Väärin aseteltu kysymys! Minkälaista kustomointia EI voisi vanhalle boxerille tehdä?!

Lähetetty: 23 Maalis 2007 19:01
Kirjoittaja Kalevi
Ismo hei, vastasit jo toisella osiolla kysymykseeni. Vähän ajattelin että jos jatkossakin R80:n pidän niin voisi sitä sitten jotenkin kustomoida. Tulevaisuuden suunnitelmissa ei ole museorekisteri. Seuraavalle sukupolvelle saattaa sellainenkin tulla mieleen niin etten ehkä haluaisi ihan peruuttamattomia muutoksia pyörään tehdä. Siis siihen tapaan kuin monista noissa nettikuvista. Sitä tarkoitin kun kirjoitin vaatimattomasta kustomoinnista. Eikä minulla taidotkaan riitä tuollaiseen rakenteluun. Jostakin pienestä haluaisin aloittaa.

Lähetetty: 23 Maalis 2007 21:38
Kirjoittaja Ismo Vaara
Täytyisi ensin tietää mieltymys. Cafe-racer, powerbike, custom, chopper, old tourer, military, enduro, sidecar...jne, lista on loputon!
Kerro mikä miellyttää, niin yritän auttaa.

Lähetetty: 24 Maalis 2007 09:32
Kirjoittaja Kalevi
Vähän itseä nauruttaa ajatus kustomoida tuohon cafe-racer-tyyliin mutta sellaisia ne taitavat lähinnä olla niillä mainitsemillasi sivuilla olevat pyörät. Tai sitten tuota power bike -tyyliä vaikken kyllä tiedä mitä se edes tarkoittaa. Ehkä siis noihin suuntiin. Ei ainakaan mitään sellaista jossa istutaan pyörien välissä jalat eteenpäin sojottaen korkeasta ja leveästä tangosta kiinni pitäen.

Lähetetty: 24 Maalis 2007 11:23
Kirjoittaja Ismo Vaara
Vanhan R90 S:n kate, Hosken putket ja maaliksi Daytona orange! On ÄÄNTÄ ja näköä! 8)

Lähetetty: 25 Maalis 2007 09:35
Kirjoittaja Kalevi
Täytyypä sitten harkita. Vielä on mietityttänyt etujarrujen tuplaus. En kyllä tiedä olisiko se edes tarpeen mutta kai siinä jokin taika on että toisissa on kaksi levyä edessä. Etupään paino siitä kyllä lisääntyisi. Oikeanpuoleisessakin teleskoopin alaputkessa on jo kiinnityspaikka Brembolle. Jos tämmöisen tekisi niin pitäisi kai löytää se Brembon jarrusylinteri käytettynä. Eihän sellaista mallia enää saa uutena. Sitten pitäisi uuden jarrulevyn ohella pistää se alkuperäinenkin uusiksi. Aika kallista taitaisi tulla.