Kökkäre oikeanpuoleisessa tulpassa

R-sarjan pyörät
mclean
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Heinä 2007 23:40

Kökkäre oikeanpuoleisessa tulpassa

Viesti Kirjoittaja mclean »

Toivotaan ettette hermostu ainaiseen kyselyyn mutta kun näitä pukkaa...
Boxerini käy nykyään kohtuullisesti. kaasarit on tasapainossa, kulkua riittää, bensaa kuluu pitkässä juoksussa 6,2l/100km jne. Öljyä ei kulu nimeksikään ja sekin öljy mitä koneessa on pysyy melkein kirkkaana. Kaikesta päätellen kone on siis kunnossa. Mutta mistä johtuu, että oikeanpuolisen tulpan eristeeseen tulee musta karstakikkare? Tulppa on isoimmalta osin täydellisen kahvinruskea mutta eristeen reunaan tosiaan kertyy hiljakseen korkeutta kasvava noin 3mmx3mm musta karstatäplä. Tulpan vaihto eri merkkiseen tai lämpöarvoiseen ei vaikuta asiaan. Kökkäre on aina samassa paikassa eli osoittaa täsmälleen imuventtiiliin päin. Pikkuhiljaa karsta sitten alkaa heikentää tyhjäkäyntiä.
Ainut ero sylinterien välillä ulkoisesti on oikeanpuoleisen kaasarin kumisen imukaulan muodossa. Oikeanpuoleinen kaasari istuu sijoillaan hiukan vinossa eli se kumiletkunpätkä on ihan hitusen vino. Voisiko tuommonen antiikkikone olla noin herkkä, että tuommonen häiritsisi virtauksia ja roiskisi bensaa epätasaisesti tulppaan päin. Venttiiliviasta ei ole kyse. Venttiili ei kanna ja puristus on sama tai jopa hiukkasen parempi, kuin vasemmalla.
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Re: Kökkäre oikeanpuoleisessa tulpassa

Viesti Kirjoittaja Heimari »

itselläni oli autossa yhdessä tulpassa sama ongelma.
Kävin lävitse kaikki samat asiat kuin sinäkin .
Lopulta virranjakajan kannen vaihtaminen poisti ongelman.
Vika saattaa olla kipinäpuolella. toinen pytty ei sytytä kunnolla siksi se karstoittuu.
Minulla tosin karsta oli pakoventtiilin puolella, mutta silti.
Kokeile vaihtaa puolat ristiin.
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Vastaa Viestiin