Huoltojen hinnoista
Lähetetty: 01 Elo 2008 14:17
Moi,
Mitäs teille on tullut Lt:n huollot maksamaan? Onko ollut miten suuria eroja eri huoltopisteiden kesken? Itse olen tähän asti teettänyt kaikki aiemmat huollot säännöllisesti 10 tkm:n välein Kuvalla Jkl:ssä. Huoltoja on vuodesta 2003 alkaen ollut yhteensä 8kpl eli jonkinlainen käsitys huollon hinnoista on jo itselleni muodostunut. Kuvan laskut on olleet suuruudeltaan n. €160 - 430 ja suurin on ollut €730 jolloin ison huollon yhteydessä uusittiin myös perälaakeri. Laakerin vaihdon kust. oli varmaan jotain €250-300 luokkaa. Nyt sitten teetin 20tkm:n huollon Riku Motorilla. Sovittiin että vien pyörän sinne aamulla klo 8 ja noudan pois klo 17. Meninkin kuitenkin noutamaan sitä jo heti kolmelta (n.vartin yli) ja pyörä olikin jo pihalla valmiina. Koitin ohi kävellessäni moottoria ja se oli aivan kylmä eli lienee ollut valmiina jo jonkin aikaa. Keskituki ja moottorin takaosa näytti olleen öljyiset ja vilkaisin alle niin jostakin ylempää sitä oli siihen valunut. No tiskille kyselemään. Pyörä oli kuulemma tullut juuri hetki sitten valmiiksi kun huoltomies olikin onneksi aloittanut sen tekemisen jo silloin heti aamulla vaikka olinkin kertonut tulevani noutamaan sitä vasta klo 17. Ymmärtääkseni huollon lopuksi tehdään aina koeajo ja kysyinkin, että onko se koeajettu ja kuulemma oli. Ihmettelin ääneen sitä kun motti oli kylmä ja keskituki sekä moottorin pohjan takaosa olivat aivan öljyssä? Motin kylmyyteen ei otettu mitään kantaa, mutta öljyt syöksyttiin kyllä puhdistamaan hyvin peräti oikein kahden miehen toimesta ja samalla tutkittiin silmämääräisesti ettei siellä ole mitään vuotoa. Keskituelle valunut öljy oli kuulemma tullut laatikon öljyjä vaihdettaessa. No hyvä että syy löytyi eikä ollut mitään sen vakavampaa. Kysyin vielä huoltomieheltäkin, että koeajettiinko pyörä ja oli kuulemma ajettu. Ihme juttu sinänsä kun ulkona oli lämmintä tähän kesään nähden poikkeuksellisen paljon eli n. +25 astetta ja hetkeä aiemmin koeajetun pelin motti on kuitenkin aivan kylmä. No ihmeitähän tapahtuu! Sitten vaan uudestaan tiskille ja laskun tekoon
Huoltomiehen mukaan kaikki oli ollut Ok! eikä sitä ollut löytynyt mitään epänormaalia. Venttiilin välyksetkin olivat olleet aivan kohdallaan. Siis aivan normaali kahden kympin huolto tarvittavine osineen ja öljyineen. Osat maksoivat hieman alle €200 ja sitten siihen päälle tulevat tietenkin työt joita laskutettiin yht. 7h!!! (yht. €476) ja niinpä huollon hinnaksi tulikin hulppeat €670! Tuo 7 tuntia ilmeisesti sisälsi myös moottorin jäähdytyksen Menin lievästi sanoen sanattomaksi enkä osannut ruveta asiasta sen enempää väittelemään. En kyllä uskalla edes arvella mitä Rikulla maksaa esim. 40 kympin huolto kun vaihdetaan polttoainesuodatin. Ei saata siihen projektiin yksi työpäivä riittää.... No, köyhälle on tietenkin kaikki kallista ja sen takia en enää kyseiseen liikkeeseen mene asioimaan.
Onko muille tullut yllätyksiä eri huoltopisteiden hinnoitteluista?
Mitäs teille on tullut Lt:n huollot maksamaan? Onko ollut miten suuria eroja eri huoltopisteiden kesken? Itse olen tähän asti teettänyt kaikki aiemmat huollot säännöllisesti 10 tkm:n välein Kuvalla Jkl:ssä. Huoltoja on vuodesta 2003 alkaen ollut yhteensä 8kpl eli jonkinlainen käsitys huollon hinnoista on jo itselleni muodostunut. Kuvan laskut on olleet suuruudeltaan n. €160 - 430 ja suurin on ollut €730 jolloin ison huollon yhteydessä uusittiin myös perälaakeri. Laakerin vaihdon kust. oli varmaan jotain €250-300 luokkaa. Nyt sitten teetin 20tkm:n huollon Riku Motorilla. Sovittiin että vien pyörän sinne aamulla klo 8 ja noudan pois klo 17. Meninkin kuitenkin noutamaan sitä jo heti kolmelta (n.vartin yli) ja pyörä olikin jo pihalla valmiina. Koitin ohi kävellessäni moottoria ja se oli aivan kylmä eli lienee ollut valmiina jo jonkin aikaa. Keskituki ja moottorin takaosa näytti olleen öljyiset ja vilkaisin alle niin jostakin ylempää sitä oli siihen valunut. No tiskille kyselemään. Pyörä oli kuulemma tullut juuri hetki sitten valmiiksi kun huoltomies olikin onneksi aloittanut sen tekemisen jo silloin heti aamulla vaikka olinkin kertonut tulevani noutamaan sitä vasta klo 17. Ymmärtääkseni huollon lopuksi tehdään aina koeajo ja kysyinkin, että onko se koeajettu ja kuulemma oli. Ihmettelin ääneen sitä kun motti oli kylmä ja keskituki sekä moottorin pohjan takaosa olivat aivan öljyssä? Motin kylmyyteen ei otettu mitään kantaa, mutta öljyt syöksyttiin kyllä puhdistamaan hyvin peräti oikein kahden miehen toimesta ja samalla tutkittiin silmämääräisesti ettei siellä ole mitään vuotoa. Keskituelle valunut öljy oli kuulemma tullut laatikon öljyjä vaihdettaessa. No hyvä että syy löytyi eikä ollut mitään sen vakavampaa. Kysyin vielä huoltomieheltäkin, että koeajettiinko pyörä ja oli kuulemma ajettu. Ihme juttu sinänsä kun ulkona oli lämmintä tähän kesään nähden poikkeuksellisen paljon eli n. +25 astetta ja hetkeä aiemmin koeajetun pelin motti on kuitenkin aivan kylmä. No ihmeitähän tapahtuu! Sitten vaan uudestaan tiskille ja laskun tekoon
Huoltomiehen mukaan kaikki oli ollut Ok! eikä sitä ollut löytynyt mitään epänormaalia. Venttiilin välyksetkin olivat olleet aivan kohdallaan. Siis aivan normaali kahden kympin huolto tarvittavine osineen ja öljyineen. Osat maksoivat hieman alle €200 ja sitten siihen päälle tulevat tietenkin työt joita laskutettiin yht. 7h!!! (yht. €476) ja niinpä huollon hinnaksi tulikin hulppeat €670! Tuo 7 tuntia ilmeisesti sisälsi myös moottorin jäähdytyksen Menin lievästi sanoen sanattomaksi enkä osannut ruveta asiasta sen enempää väittelemään. En kyllä uskalla edes arvella mitä Rikulla maksaa esim. 40 kympin huolto kun vaihdetaan polttoainesuodatin. Ei saata siihen projektiin yksi työpäivä riittää.... No, köyhälle on tietenkin kaikki kallista ja sen takia en enää kyseiseen liikkeeseen mene asioimaan.
Onko muille tullut yllätyksiä eri huoltopisteiden hinnoitteluista?