K100:sen ratinat
Lähetetty: 07 Elo 2008 19:00
Pyörä on K100 -84, mittarissa 89tkm.
Tyhjäkäyntiä pyörii nätisti kilisemättä ja kolisematta, samoin alle 4000 kierroksen ajettaessa.
Ei pidä ihmeempiä ääniä pieniltä kierroksilta kiihdytettäessä, eikä pienillä kierroksilla "vedättäessä".
Polttoaineena 98 ja joka toisella tankilla sekaan menee venttiiliensuoja-ainetta (liekkö tarpeen, autopuolella tehtaan mukaan ei yli 50tkm lyijyllisellä ajetuissa autoissa).
Ääni, joka kummastuttaa tulee 4500-> kiihdytettäessä ravakammin; sellainen terävähkö raksutus (naputus-nakutus...) kuitenkin ääni, joka syntyy selkeästi kahden metallipinnan kesken niiden osuessa toisiinsa. Pihassa ilman vetoa ei pidä ääntä kovemmillakaan kierroksilla. Pyörä kiihtyy ja vetää tasaisesti läpi koko kierrosalueen.
Taajuus ei viittaisi venttiileihin, on huomattavasti "harvempaa", toki muuttuen kierrosluvun mukaan.
Jakopääkö se metelöi? Muita mahdollisia lähteitä? Seoksia ei ole tarkistettu, voisiko alkaa menemään laihalle? Kunnolliseen säätämiseen tarvittaisiin visiitti pakokaasuanalysaattorin tykö, joten on siksi jäänyt...
Tarkoitus on avata sekä jakopää, että venttiilikoppa tarkistusta varten, mutta vasta syyshuollossa (ajoaika on kallista näinkin kosteana kesänä...), olisiko syytä huolestua ja tehdä tuo aiemmin?
Tyhjäkäyntiä pyörii nätisti kilisemättä ja kolisematta, samoin alle 4000 kierroksen ajettaessa.
Ei pidä ihmeempiä ääniä pieniltä kierroksilta kiihdytettäessä, eikä pienillä kierroksilla "vedättäessä".
Polttoaineena 98 ja joka toisella tankilla sekaan menee venttiiliensuoja-ainetta (liekkö tarpeen, autopuolella tehtaan mukaan ei yli 50tkm lyijyllisellä ajetuissa autoissa).
Ääni, joka kummastuttaa tulee 4500-> kiihdytettäessä ravakammin; sellainen terävähkö raksutus (naputus-nakutus...) kuitenkin ääni, joka syntyy selkeästi kahden metallipinnan kesken niiden osuessa toisiinsa. Pihassa ilman vetoa ei pidä ääntä kovemmillakaan kierroksilla. Pyörä kiihtyy ja vetää tasaisesti läpi koko kierrosalueen.
Taajuus ei viittaisi venttiileihin, on huomattavasti "harvempaa", toki muuttuen kierrosluvun mukaan.
Jakopääkö se metelöi? Muita mahdollisia lähteitä? Seoksia ei ole tarkistettu, voisiko alkaa menemään laihalle? Kunnolliseen säätämiseen tarvittaisiin visiitti pakokaasuanalysaattorin tykö, joten on siksi jäänyt...
Tarkoitus on avata sekä jakopää, että venttiilikoppa tarkistusta varten, mutta vasta syyshuollossa (ajoaika on kallista näinkin kosteana kesänä...), olisiko syytä huolestua ja tehdä tuo aiemmin?