Kauhee kuume auttakaa hyvät ihmiset

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
olppe
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Elo 2008 21:44

Kauhee kuume auttakaa hyvät ihmiset

Viesti Kirjoittaja olppe »

Olispa tässä muutama pohdinta jota en näköjään yksin pysty ratkomaan.
Eli olen hankkimassa pyörää 20v:n jälkeen. Tein viime kesänä kokeilun ja edelleen se tuntuu yhtä mukavalta. Ajelin poikani kanssa katsomaan onko Norjan vuonot vielä paikoillaan. pyöränä oli vuokrattu 1300 FJR. Siinä häiritsi turbolentiisuus plexin takana. vähänkun nopeus nousi niin jo alko liikennemerkit näkyä kahtena. eikä plexin säädöstäkään tuntunut olevan apua.
nyt olen hankkimassa BMW merkkistä laitetta mutta jostain luin että esim.LT kärsii samoista ongelmista. Mikä nyt eteen tarkoitus on ajella matkaa mamman kanssa.Kertokaapa kokemuksia.
joku sanoo että japsi kyykky niin ei pleksin takana pyöri tuuli.
Avatar
macceS
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2008 11:48
Moottoripyörän malli: K1300S
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

Re: Kauhee kuume auttakaa hyvät ihmiset

Viesti Kirjoittaja macceS »

Jännä juttu tuo ilmavirran pyöriminen. Mulla oli ennen Hondan Pan European, ja olipa pleksi missä asennossa tahansa, niin varsinkin matkustalle tuli ikävää pyörteilyä. Nyt kun pyörä vaihtui K1200R Sportiin, niin vaimonkin mielestä Bemarin takajakkaralla on parempi olla! Ehkäpä juuri se, että pleksi ei ole "liian" suuri, autaa siihen, että ilmavirta ei keräänny pyörteiksi?
Ja kyllä tämä K1200R Sport vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta myös matkakäyttöön...(eikä ole liian kyykky!)
MacceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio


ex. K1300S 30v. juhlamalli (2014)
ex. K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. K1200R Sport (-08)
ex. Ducati M695
ex. Honda ST1300
ex. Suzuki M800 Intruder
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kauhee kuume auttakaa hyvät ihmiset

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

No täällä puhuu nyt vannoutunut LT-ukko, eli filtraa jutut sen mukaan... :wink:

Jos ajelusi on paljon kaksi päällä niin silloinhan myös kyytiläisen mielipiteellä on merkitystä. Seuraavaksi tulee eteen kyytiläisen innokkuuden taso. Lähteekö innosta palaen räimimään mutkateille tuulen riepoteltavaksi vähän epämukavallekin takajakkarelle istumaan? Pitääkö mopon lähteä valoista kuin jänis makuulta ja mamma vaan kiljuu riemusta kun väännät kahvaa? Suunnitteletko ajelevanne kaksi päällä enempi vain hiljaisuudessa tai kommunikointi on korkeintaan repsikan nyrkin taontaa kuskin selkään? Oliskos kiva jutella kuskin kanssa ja kuunnella vaikka jotain musaakin tai vaikka soittaa välillä lapsille kuulumisia? Jos vilu puskee repsikan / kuskin päälle oliskos kiva napauttaa penkin ja selkänojan lämmitys päälle? Ja niin edelleen...

LT:ssä tuulilasin kanssa saa olla tarkkana, se ei ole mikään salaisuus. Itsekin olin aikanaan tulla hulluksi BMW:n matalan orkkislasin kanssa kunnes vaihdoin CeeBaileyn lasiin, joka hoitaa myös matkustajan tuulensuojaan. Tämäkään ei ole absoluuttinen totuus, jotkut tulevat oikein hyvin toimen orkkislasillakin. Tuolla LT-osiossa on vähän juttua LT:n tuulilaseista ja niiden tilaamisesta.

Käykää yhdessä ekaksi istumassa eri pyöriä ja koeajon suhteen LT:n kanssa kannattaa ekaksi ajaa sillä soolona eikä kylmiltään rynnätä siihen kaksi päällä. Se paino nimittäin yllättää aluksi, mutta siihen tottuu kyllä nopeasti...

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vastaa Viestiin