LT:n takajousen nesteen lisäys?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17 Helmi 2008 21:37
- Moottoripyörän malli: BMW K 1600 GTL
- Paikkakunta: Vantaa
LT:n takajousen nesteen lisäys?
Kaipaisin yksityiskohtaisia ohjeita, miten lisätä nestettä ja millaista LT:n takajousituksen säätöyksikköön. Olen kuullut, että se on mahdollista kotikonstein nesteen ajanmittaan vähentyessä ja jousen esijännityksen siten vähentyessä. Esko Vähäsöyrinki, puh. 0400814211
Re: LT:n takajousen nesteen lisäys?
Terve
Tämä meidän BMWKLTIBMIXOF porukan nokkamies Ari on tehnyt oikein kirjallisen selvityksen asiasta yhdessä toisen nokkamiehen Sepon kanssa joten pojat maailmalta palattuaan varmaan lähestyvät sinua. Ainakin minun pyörässä tilanne parani merkittävästi kun tuo pikkufiilaus eli öljyn lisäys tehtiin.
t eki
Tämä meidän BMWKLTIBMIXOF porukan nokkamies Ari on tehnyt oikein kirjallisen selvityksen asiasta yhdessä toisen nokkamiehen Sepon kanssa joten pojat maailmalta palattuaan varmaan lähestyvät sinua. Ainakin minun pyörässä tilanne parani merkittävästi kun tuo pikkufiilaus eli öljyn lisäys tehtiin.
t eki
Re: LT:n takajousen nesteen lisäys?
Sen verran vielä lisää, että tuo öljyn lisäysoperaatio esiteltiin Sepon toimesta tuossa meidän elokuun Himoksen LT kokoontumisessa osana näitä teknisiä sessioita.
eki
eki
Re: LT:n takajousen nesteen lisäys?
http://picasaweb.google.com/pozoizquier ... DADJUSTER#esko vahasoyrinki kirjoitti:Kaipaisin yksityiskohtaisia ohjeita, miten lisätä nestettä ja millaista LT:n takajousituksen säätöyksikköön. Olen kuullut, että se on mahdollista kotikonstein nesteen ajanmittaan vähentyessä ja jousen esijännityksen siten vähentyessä. Esko Vähäsöyrinki, puh. 0400814211
Kurkkaappa tuolta. Kuvissa on tekstit, jotka kertovat työvaiheen sisällön. Jos tarttet lisätietoa / kysyttävää piisaa, niin pistä viestiä vaikka mulle.
/Seppo
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: LT:n takajousen nesteen lisäys?
Moi Esko,
Seppo kyllä taisi kääntää nuo lontoonkieliset ohjeeni ihan kotimaisellekin Himos-häppenikiämme varten. Ohjeissa ei erityisesti painoteta hydrauliöljyn käyttöä enkä tiedä onko sillä tässä tapauksessa suurtakaan sukupuolista merkitystä. Tarvittava öljyn määrä on niin pieni (luokkaa 10 - 15 ml), että isomman astian hankkiminen tätä varten on kyllä hätävarjelun liioittelua. Tiedän monen käyttäneen tavallista moottoriöljyä, mikäli hydrauliöljyä ei ole ollut sopivasti saatavilla. Pääasiahan on, että neste ei puristu kasaan. (ei vesikään sitä tee, mutta en suosittele sentään sen käyttöä...)
t. Ari
Seppo kyllä taisi kääntää nuo lontoonkieliset ohjeeni ihan kotimaisellekin Himos-häppenikiämme varten. Ohjeissa ei erityisesti painoteta hydrauliöljyn käyttöä enkä tiedä onko sillä tässä tapauksessa suurtakaan sukupuolista merkitystä. Tarvittava öljyn määrä on niin pieni (luokkaa 10 - 15 ml), että isomman astian hankkiminen tätä varten on kyllä hätävarjelun liioittelua. Tiedän monen käyttäneen tavallista moottoriöljyä, mikäli hydrauliöljyä ei ole ollut sopivasti saatavilla. Pääasiahan on, että neste ei puristu kasaan. (ei vesikään sitä tee, mutta en suosittele sentään sen käyttöä...)
t. Ari
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Re: LT:n takajousen nesteen lisäys?
Joo. Tää "mitä öljyä sinne pistää" oli esillä aika monenkin kanssa Himoksella. Omaani olen tunkenut ihan normaalia moottoriöljyä ja hyvin pelaa.
/Seppo
/Seppo
pozo izquierdo kirjoitti:Moi Esko,
Seppo kyllä taisi kääntää nuo lontoonkieliset ohjeeni ihan kotimaisellekin Himos-häppenikiämme varten. Ohjeissa ei erityisesti painoteta hydrauliöljyn käyttöä enkä tiedä onko sillä tässä tapauksessa suurtakaan sukupuolista merkitystä. Tarvittava öljyn määrä on niin pieni (luokkaa 10 - 15 ml), että isomman astian hankkiminen tätä varten on kyllä hätävarjelun liioittelua. Tiedän monen käyttäneen tavallista moottoriöljyä, mikäli hydrauliöljyä ei ole ollut sopivasti saatavilla. Pääasiahan on, että neste ei puristu kasaan. (ei vesikään sitä tee, mutta en suosittele sentään sen käyttöä...)
t. Ari