K vai R?
Lähetetty: 14 Loka 2008 12:14
Parikymmentä vuotta Honda-mallisten pyörien (erittäin tyytyväisenä) kuljettajana päädyin kolmisen vuotta sitten K 1200 RS:n kuskiksi ja olen tähänkin pyörään ollut erittäin tyytyväinen. Viisikymppisenä äijänä kun ei enää ole ollut pitkiin aikoihin tarvetta näyttää kenellekään yhtään mitään, olen harkinnut siirtymistä R 1200 RT:n puikkoihin, jos Luoja ja pankkitili suovat.
Aikanaan Hondan Blackbirdin vaihdoin K 1200 RS:ään, kun huomasin, että en aja kolmeasataa kovinkaan usein. Nyt olisin kiinnostunut vielä selkeämmästä matkapyörästä, kun olen huomannut, etten koskaan tarvitse yli 150 km/h nopeuksia ja näitäkin vain jonoa ohittaessa. Muuten ajelen nykyisin ihan rajoituksien mukaan kun ei ole enää mihinkään kiire. Jäämeren suunta on meikäläisen lempimaisemaa ja sinne ei kannata kaahata.
K- tonnikakssatasessa on näköjään huipputehoa parikymmentä ponia enemmän mutta R-mallissa vääntöä vastaavasti enemmän ja vielä alemmalla kierrosluvulla. Teho on tietysti ihan kivaa, mutta vääntö on "kaikki".
Asiaa tuntevia pyydetään kertomaan tosimaailman käytettävyyskokemuksia.
Kiitos ja klops.
Aikanaan Hondan Blackbirdin vaihdoin K 1200 RS:ään, kun huomasin, että en aja kolmeasataa kovinkaan usein. Nyt olisin kiinnostunut vielä selkeämmästä matkapyörästä, kun olen huomannut, etten koskaan tarvitse yli 150 km/h nopeuksia ja näitäkin vain jonoa ohittaessa. Muuten ajelen nykyisin ihan rajoituksien mukaan kun ei ole enää mihinkään kiire. Jäämeren suunta on meikäläisen lempimaisemaa ja sinne ei kannata kaahata.
K- tonnikakssatasessa on näköjään huipputehoa parikymmentä ponia enemmän mutta R-mallissa vääntöä vastaavasti enemmän ja vielä alemmalla kierrosluvulla. Teho on tietysti ihan kivaa, mutta vääntö on "kaikki".
Asiaa tuntevia pyydetään kertomaan tosimaailman käytettävyyskokemuksia.
Kiitos ja klops.