K1200GT/RS ajoasento

K-sarjan pyörät
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

K1200GT/RS ajoasento

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Kertokaa kokemuksista:
Onko K1200GT ja RS mallin välillä eroa ajoasennossa (vm. 2002...2003)? Valokuvista on vaikea päätellä miten pystyssä voi istua kun ohjaustangon etäisyys penkistä ei oikein selviä. Selkä kun ei kestä pitkään etukumarassa istumista. Onko GT:n ohjaustanko kovin kapea vai sellainen RT-tyylinen?
Vai pitääkö pohtia R1100/1150RT pyörän hankintaa.

-Kaitsu-
R80RT K100RT
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: K1200GT/RS ajoasento

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Hanki mieluummin R1100/1150GS.
Siinä on mainio ajoasento.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Olli Kalske
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Elo 2006 19:30
Moottoripyörän malli: R1200 RT
Paikkakunta: Turku

Re: K1200GT/RS ajoasento

Viesti Kirjoittaja Olli Kalske »

Kyllä GT on K:ta pystympi ajoasennoltaan, joskin edelleen etunojainen koska sporttimoposta on kyse.
Jos selkä vaivaa, osta RT. Siinä nikamat ovat oikeassa järjestyksessä koska ajoasento on oikealla tavalla pysty.

Itse olen ollut RT:hen niin tyytyväinen selkävammaisena, etten ole vielä keksinyt mihin sitä voisi vaihtaa. Ja ikuisena vaihtelun hakijana olen oikeasti tutkinut vaihtoehtoja.
Okei, GS kävisi mutta mamma ei anna lupaa kun ei tykkää hiekkatiesladeista.
Avatar
Teppo Ronkainen
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Marras 2008 16:44
Moottoripyörän malli: R1100S
Paikkakunta: Kajaani

Re: K1200GT/RS ajoasento

Viesti Kirjoittaja Teppo Ronkainen »

Olli Kalske kirjoitti: Okei, GS kävisi mutta mamma ei anna lupaa kun ei tykkää hiekkatiesladeista.
Kurassa ja suossa on omia hyviä juttuja...

Kuva
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: K1200GT/RS ajoasento

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Tuolla kuvalla olisit kevyesti voittanut Kurapyöräilijöiden
vuoden -08 kurakuvakilpailun! Onko myöhemmin ( n. 1-2s. )
otettuja kuvia samasta aiheesta?
harrilah1
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Helmi 2009 11:41
Moottoripyörän malli: BMW k1200gt

Re: K1200GT/RS ajoasento

Viesti Kirjoittaja harrilah1 »

GT:n ajoasento on touring- tyylinen, koska siina on leveämpi/ korkeampi tanko, kuin RS:ssä. Lisäksi Penkin ja jalkatappien säädeillä voit vielä tuunata oman kroppasi mitoille parhaalta tuntuvan asennon. Ainoa asia, josta minulla on kritiikkiä, on tangon kulma, joka minulle saisi olla enemmän suora. Suomen lain mukaan tuota säätöä ei kuitenkaan saa olla, joten sille ei voi orkkistangon kanssa mitään tehdä. Mulla on ko. GT nyt pantu myyntiin, joten vilkase myydään K- pyöriä osiosta !
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: K1200GT/RS ajoasento

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Tuli jo hankittua R1150RT. Ajoasento on hyvä kuten RT:ssä kuuluukin olla, ainakin saan istua kutakuinkin selkä suorassa. Satulan muodolle pitää mahdollisesti vielä tehdä jotain, ehkä? Kunhan saan ensin pidemmän testiajon tehtyä...esim. kevään eka rautaperselenkki. Kunhan vaan tuo valkoinen katoaisi maasta ja tieltä.
-Kaitsu-
K1600GTL
Vastaa Viestiin