Sivu 1/1

Vesi-öljypumppu.

Lähetetty: 01 Maalis 2009 14:13
Kirjoittaja Moto Guzzi
Huomasin tuossa syksyllä viimeisten ajojen jäljiltä pikku reviirimerkin tuolta pumpun alta. Ei taida olla hirveän laaja operaatio vaihtaa uudet tiivisteet tuonne? Onkos mitään mikä erityisesti pitää ottaa huomioon? Vaivannut koko talven tuo K-satkun lirauttelu. :shock:
Ei ole ehtinyt paneutumaan vielä tuohon vaivaan, kun italiaanosta poiki laatikko, ja aika meni sen kanssa räpeltäessä. Nipussa nyt, ja BMW:n vuoro käsillä.
Laittakaas gurut infoa kehiin, miten ylös taas V-käyrä moisen homman kanssa saattaa kohota?

Terv. Moto Guzzi :D

Re: Vesi-öljypumppu.

Lähetetty: 05 Maalis 2009 12:07
Kirjoittaja pant
Hei!

Minulla tuohon tiputteluun oli syynä pumpun akselin ruostuminen. Se ilmeni satunnaisesta ja paheni ajan kuluessa varsinaiseksi "kuseskeluksi"
Se oli ruostunut siitä välitilan kohdalta, joka erottaa öljy- vesipuolen toisistaan.
Välitilan tarkoitus on estää veden ja öljyn sekoittuminen tiivistevikojen varalta.
Pahaksi onneksi siihen välitilaan pääsee kosteutta ja akselin ruostuminen etenee tiivisteisiin saakka, jonka seurauksena tuo tiputtaminen. Se ilmeni minulla erityisesti silloin jos pyörä oli parijalalla tai sivujalalla keula alaspäin.

Eli syytä varautua koko akseli-tiivistepaketin uusimiseen.
Toisaalta ei se ole juurikaan suurempi työ kuin pelkkien stefojen uusiminen.
Ja joka tapauksessa pienempi työ kuin laatikon korjaaminen 8)

Re: Vesi-öljypumppu.

Lähetetty: 07 Maalis 2009 13:39
Kirjoittaja Moto Guzzi
Kiitos vastauksesta. Osa-paketti tilauksessa. Ja hinnasta ei tietoakaan. :lol:
Kävin juuri laittamassa akun paikalleen, ja täytyy myöntää, että noin helposti ei ole yksikään pyöristäni lähtenyt käyntiin talvihorroksen jälkeen, eihän tuota tarvinnut edes "sahoittaa"!
Pari pyöräystä, ja käynnissä. Ei ole kuin positiivista sanottavaa BMW:stä. Lämmityskäytön jälkeen lirautti kuitenkin tipan tuolta pumpusta, joten pikku hoidon tarvetta sinne tiivisteiden suuntaan on. Mutta kauan tuo on pumppu kestänytkin.