K75 laturin kytkin
K75 laturin kytkin
-94 RT (50A laturi) piti pienillä kierroksillä "nelistävää" ääntä, joka muuttui kun pisti valot päälle. Purin laturin pois, laturinpuoleisesta kumikytkimestä (alumiinikupista) oli kaikki 3 haittaa lohenneet irti ! Mistähän ko ilmiö on johtunut, onko yleistä ja mistä uusi osa ?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K75 laturin kytkin
Laakeri on leikannut kiinni, staattorin magneetti irronnut...tms.
Uusi laturi näyttää maksavan 808$, mutta multa saat käytetyn, kaikkine kytkin hilppeineen, 250€:lla.
www.finnbike.com/boxer
Uusi laturi näyttää maksavan 808$, mutta multa saat käytetyn, kaikkine kytkin hilppeineen, 250€:lla.
www.finnbike.com/boxer
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K75 laturin kytkin
Ko laturi toimii ihan normaalisti, ja käsin pyöriteltynä pyörii kuten ehjä laturi tuleekin pyöriä... pitänee kattoo mitä se syönyt.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K75 laturin kytkin
Ehkä joustokytkin oli kasattu väärin, elikkäs "haitat" oli tungettu vääriin loviin ja rasituksessa alumiini murtunut? "Nelistävä" ääni ehkä johtui vaimenninkumien pyöriessä kupissa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K75 laturin kytkin
Tuntuu ihmeelliseltä. Se kuppi on aika vahva haittoineen ja tälli on melkoinen ennen kuin ne hajoaa.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K75 laturin kytkin
Jos laturi kerran toimii normaalisti, kyse ei ole "kertarykäyksestä", vaan pikkuhiljaa "nytkytyksestä", mikä on valualumiinille myrkkyä.kaliffi kirjoitti:Tuntuu ihmeelliseltä. Se kuppi on aika vahva haittoineen ja tälli on melkoinen ennen kuin ne hajoaa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K75 laturin kytkin
Onko ajomäärästä tietoa? Kumivaimentimia olen vaihtanut 50-100 tuhannen kilometrin nurkilla ja ainakaan niissä kilometreissä "pässinkivekset" ovat olleet lähes kulumattomat. On varmasti tosi että jos kumit päästää huomattavan väljiksi ne alkavat lonksumisen ja elämisen pesässään ja alkavat syömään alumiinia, mutta kilometrien pitää olla aika kunnioitettavat...näin luulisin.JoTy kirjoitti:-94 RT (50A laturi) piti pienillä kierroksillä "nelistävää" ääntä, joka muuttui kun pisti valot päälle. Purin laturin pois, laturinpuoleisesta kumikytkimestä (alumiinikupista) oli kaikki 3 haittaa lohenneet irti ! Mistähän ko ilmiö on johtunut, onko yleistä ja mistä uusi osa ?
Re: K75 laturin kytkin
Mittarissa on ~50000km, enkä muita viitteitä enempään ajomäärään ole huomannut.
Kumit on saaneet siipeensä, mutta ovat vielä kimmoisia, ja ilmeisesti kumit olleet (joka välissä) oikein asennettuna, koska vastakappaleessa ei ole pahaa alumiini alumiinia vastakkain kulumajälkeä.
Pyörässä on (paljon virtaa kuluttuva) varashälyytin, iso akku (30Ah) sekä isohko (50A) laturi, näistä ja pyörän vähäisestä käyttöstä aiheutunee laturin maksimi kuormitus, voisiko olla syynä haittojen väsymiseen ?
Kumit on saaneet siipeensä, mutta ovat vielä kimmoisia, ja ilmeisesti kumit olleet (joka välissä) oikein asennettuna, koska vastakappaleessa ei ole pahaa alumiini alumiinia vastakkain kulumajälkeä.
Pyörässä on (paljon virtaa kuluttuva) varashälyytin, iso akku (30Ah) sekä isohko (50A) laturi, näistä ja pyörän vähäisestä käyttöstä aiheutunee laturin maksimi kuormitus, voisiko olla syynä haittojen väsymiseen ?