Vaihelaatikosta...

R-sarjan pyörät
Renny
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Tammi 2007 09:41

Vaihelaatikosta...

Viesti Kirjoittaja Renny »

Moi, onko kenelläkään antaa tietoja tai vinkkejä seuraavaan asiaan. Pyöräni on R 1100 RS vm. 94 ja kesällä ilmeni seuraavanlainen ongelma. 4-vaihde "luisti tai antoi löysää" parikin kertaa esim. ohituksissa. Nyt laatikko on avattu ja laakerit vaihdettu. 4-rattaassa on selvää kulumista. Voiko rattaan vaihtaa erikseen vai pitääkö vaihtaa koko "akseli" jossa on muutkin rattaat? Mistä kannattaa ratasta kysellä? Vai alanko etsiä käytettyä loottaa....? Terveisin Renny
3210015
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Joulu 2006 19:59
Moottoripyörän malli: R1200GS

Re: Vaihelaatikosta...

Viesti Kirjoittaja 3210015 »

Puhutteleppas sievästi tätä miestä:
Reijo Myllymaa
Etusilmontie 2
13270 HÄMEENLINNA
p.03 674 1059
015
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: Vaihelaatikosta...

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Multa löytyy kans rattaat vaihdelaatikkoos.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Vaihelaatikosta...

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mä veikkaisin noilla tiedoilla kytkinlevyn kuluneisuudesta, tai väärästä säädöstä, johtuvaa luistoa. Ei "rauta" vaihdelaatikossa "luista tai anna löysää". Ainoastaan vaihteen pois hyppääminen on mahdollista ja silloin on veto jo kokonaan veks.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
raikka66
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Kesä 2008 03:28
Moottoripyörän malli: K1200RS

Re: Vaihelaatikosta...

Viesti Kirjoittaja raikka66 »

Säädä kytkin kahvasta säätöruuvista jengaa näkyviin noin 1cm ja sen jälkeen säädä vaijerin välys kytkinvivusta vaihdelaatikon päästä sopivaksi. Kahvassa saa olla3-5 mm tyhjää ennenkuin se vetää vaijeria. Jos vaijeri on säädetty niin ettei välystä ole se rupeaa luistamaan viimeistään lämpimänä, tahtoo tuo metalli lämmetessään laajentua eli rupeaa kytkin kantamaan.
Raikka
K1200RS
HUSGVARNA TE 310
MustaRS
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Kesä 2007 22:24

Re: Vaihelaatikosta...

Viesti Kirjoittaja MustaRS »

Vaihteisto ei luista, täysin mekaanisia kytkentöjä, vaihteet ei voi "luistaa", turha homma, sen suhteen, toki laakerit uusiks!. Laita kytkin kuntoon! Siinä vika!
Vastaa Viestiin