Sivu 1/1

K75 lukitus

Lähetetty: 23 Touko 2009 12:07
Kirjoittaja Wanhaparta
Lukkoa olin ostamassa K75 vm -87. Yllättävä mutka tuli matkaan:

Reliatecissä todettiin pyörän vierellä, että malliini eivät sovi nämä Xenan vai minkä Zenan hälyttävät lukot, koska etujarrulevyssä ei ole riittävän isoja aukkoja ja takana on se rumpujarru.

Mitä siis konkarit neuvotte tämän mallin lukkovaihtoehdoiksi?

Onko vakuutusehtojen korvaavuuden kannalta väliä? Ainakaan Tapiolan kaskon ehdoista en löytänyt tästä mitään suuntaan tai toiseen.

Re: K75 lukitus

Lähetetty: 24 Touko 2009 09:35
Kirjoittaja Ismo Vaara
Väännä levyn reikään sopiva lattateräs mutkalle toisesta päästä ja toiseen päähän poraat jarrulevylukolle sopivan reijän. Sen jälkeen karkaiset tekeleen. VOILA! :wink:

Re: K75 lukitus

Lähetetty: 25 Touko 2009 15:29
Kirjoittaja mclean
Ihan perus"räkärauta", kolomiseiska,ei juuri karkene. Joissakin esim. maatalouden vekottimissa on helposti lämpökäsiteltäviä materiaaleja terälappuina yms. Otappa vaikka ruohonleikkurin "puukkoterä". Avot että on hyvää aihiota. Ei kun romulaanille kilistelemään tai siellä maalikylissä oikein teräskauppaan.
Helpoimpia sopivasti jousikarkeaksi käyviä pyöreitä aihioita olen muuten saanut automoottorien venttiilinnostintangoista.....siis niistä vanhanaikaisista, joissa nenäakseli oli vielä lohkossa.
Ps. älkää vain menkö hehkuttamaan jotain vanhan Mersun venttiilinvartta. Olen nähnyt kokeilun...siellä oli joku silmilletuleva täyte.

Re: K75 lukitus

Lähetetty: 26 Touko 2009 12:34
Kirjoittaja ilmari
Muistaakseni vanhoissa Mersuissa on natrium täytteiset venttiilit. Korjauskäsikirjassa neuvottiin, että jos venttiilissä on halkeama, sitä ei saa viedä vesiastian lähelle. Vesi ja natrium reagoi räjähdyksenomaisesti.

T.Ile