Sivu 1/1

Käyntihäiriöitä ja sormi suussa

Lähetetty: 02 Heinä 2009 19:20
Kirjoittaja Teuski1
:roll:

Nyt olis taas hyvät neuvot tarpeen, (menee hermot)! 63000 ajettu vm.2000 R1100 RT alkoi vinoilla hissukseen jo ajokauden alussa. Kone tupsahteli ja jopa sammui tyhjäkäynnillä ja viimein eilen jätti välille,veto loppui lähes kertalaakista,pätkimällä meni muutaman kilometrin ja sammui tyystin. Sitten taas lähti käyntiin muutaman min. päästä,kävi puoli min. ja sammui taas. Ja eikun peräkärryhommiin. Onnex en ollut kaukana,huhhuh...Ajattelin vian olevan polttoainepuolella ja hommasin polttoaine+ilmansuodattimen+akun ja sitä ihmeainetta bensan joukkoon jonka pitäisi putsata suuttimet. Kaikki paikalleen ja kone iloisesti käyntiin n. 5 minuutiksi ja taas sammui omia aikojaan eikä suostu toimimaan. Siihen sitten näissä asioissa minua huomattavasti viisaampi kaveri totesi vian olevan luultavasti puolassa.Mitä ootte mieltä??? Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan. :wink: Muuten, se polttoainesuodatin oli tosi likainen,ei varmasti ennen vaihdettu.
Näiltä sivuilta on aina apu löytynyt,toivottavasti nytkin.. :D

Re: Käyntihäiriöitä ja sormi suussa

Lähetetty: 23 Heinä 2009 07:30
Kirjoittaja Pekkavee
Hall anturit kannattaisi tarkistaa.
Eli ne anturit, jotka ohjaavat sytytystä ja ruiskua.
Ovat siellä laturin alemman hihnapyörän takana.

Hall anturien johdot voivat vioittua kuumuudesta. Eli eristeet sulavat, jos pyörä käy pitkään paikallaan.
Korjauksena eristeiden korjaus.
Anturit voivat myös muuten hajota. Uusia saa Farnellilta Suomestakin.
Hall anturin tyyppi on Honeywell 2av54.
Hinta jotain 20.-/kpl

Tuolla on ohjeita asiaan.
http://users.rcn.com/dehager/service/oi ... ensors.pdf
Samoin tuolla
http://www.ebbo.org/2av54.php

BMW:n varaosanumero tuolle koko anturilevylle sisältäen molemmat anturit on 12112306137 ja hinta on jotain 260.-

Pekka
:shock: :shock: :shock:

PS. Taisi tulla vastaus vähän myöhässä. En huomannut, että toi oli noin vanha viesti. :oops: :oops:

Re: Käyntihäiriöitä ja sormi suussa

Lähetetty: 24 Heinä 2009 03:00
Kirjoittaja Teuski1
Moi Pekka! Kävi juuri niin kuin arvelit.Viime kesänä jätin pyörän tyhmyyksissäni autotalliin käyntiin ja kauhistuin kun huomasin että lämmöt oli ihan "tapissa". Tein mitä oli tehtävissä,eli lähdin ajamaan koneen jäähdyttämiseksi,siinä tipalla,etteikö syttynyt palamaan koko pyörä. Oireet tuli tosin vuoden viiveellä,mutta kuten totesit,antureiden johdoista olivat eristeet sulaneet. Onnekseni vika korjautui uudelleen eristämällä.-Kiitos kuitenkin sinulle mielenkiinnosta asiaani ja vaivannäöstäsi. :) :) :)