K-sarjan moottorin savutus
K-sarjan moottorin savutus
Kysymys K-mallin omistajille.
Moottoripyöräkauppias väitti että pari viikkoa sivuseisontatuen varassa seisseen LT:n savutus johtuu siitä että pyörä on ollut kallellaan ja öljyä on valunut mäntien läpi pakoputkeen avoinna olevan pakoventtiilin kautta.
Onko K-sarjan omistajat huomanneet tällaista ilmiötä?
ps. savu kyllä vaikutti tulevan ennemminkin jostain moottoritilasta eikä pakoputkesta.
Moottoripyöräkauppias väitti että pari viikkoa sivuseisontatuen varassa seisseen LT:n savutus johtuu siitä että pyörä on ollut kallellaan ja öljyä on valunut mäntien läpi pakoputkeen avoinna olevan pakoventtiilin kautta.
Onko K-sarjan omistajat huomanneet tällaista ilmiötä?
ps. savu kyllä vaikutti tulevan ennemminkin jostain moottoritilasta eikä pakoputkesta.
Re: K-sarjan moottorin savutus
Juu koettu on samaa.
Yleensä on niin sanotusti pölläyttänyt käynnistetäessä, toisiaan vähän ja joskus isommin...
Mutta nyt 3 viikon seisonnan jälkeen tuli savua yhtäpaljon kuin taistelupanssarivaunun savuverhosta.
Sammutettuani moottorin tarkistin ensin moottoriöljyn määrän ja sen jälkeen käytin moottorin käyntilämpöiseksi ja savutushan loppui. Jälleen moottori pysäyksiin ja tarkistamaan että loppuko se öljy jo mutta samoissa taisi olla kun ennenkin.
Pikku reissun aikana ei sitten savua tullutkaan joten kaikki ok.
Tästedespäin laitan keskijalalle jos tulee seisotettua vähänkin pidempään
Yleensä on niin sanotusti pölläyttänyt käynnistetäessä, toisiaan vähän ja joskus isommin...
Mutta nyt 3 viikon seisonnan jälkeen tuli savua yhtäpaljon kuin taistelupanssarivaunun savuverhosta.
Sammutettuani moottorin tarkistin ensin moottoriöljyn määrän ja sen jälkeen käytin moottorin käyntilämpöiseksi ja savutushan loppui. Jälleen moottori pysäyksiin ja tarkistamaan että loppuko se öljy jo mutta samoissa taisi olla kun ennenkin.
Pikku reissun aikana ei sitten savua tullutkaan joten kaikki ok.
Tästedespäin laitan keskijalalle jos tulee seisotettua vähänkin pidempään
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: K-sarjan moottorin savutus
Juu, saattaapi tuo savutus tosiaan riippua vieressä olevan yleisön määrästä mutta myös kuun asennosta ja vähän ilmanpaineestakin...
Oikeammin tuo on ihan K-koneen ominaisuus, se kun joutuu sivutelle laitettuna kenottamaan sylinterit alaviistoon. Se, että savutusta ei tapahdu joka kerta, riippuu koneen pysähdysasennosta.
Jos tuon savutuksen haluaa ehkäistä tai ainakin minimoida eikä keskituen käyttö tule kysymykseen, niin pysäytä moottori ja pidä mopo pystyasennossa reilun puoli minuuttia ennen sivutuelle laskemista. Näin enimmät öljyt ehtii valua takaisin kampikammioon.
t. pozo
Oikeammin tuo on ihan K-koneen ominaisuus, se kun joutuu sivutelle laitettuna kenottamaan sylinterit alaviistoon. Se, että savutusta ei tapahdu joka kerta, riippuu koneen pysähdysasennosta.
Jos tuon savutuksen haluaa ehkäistä tai ainakin minimoida eikä keskituen käyttö tule kysymykseen, niin pysäytä moottori ja pidä mopo pystyasennossa reilun puoli minuuttia ennen sivutuelle laskemista. Näin enimmät öljyt ehtii valua takaisin kampikammioon.
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Re: K-sarjan moottorin savutus
Täytyiskö alkaa suunnittelemaan Bemu miesten erikoista: Sivu seisonta tuki oikealla puolella!!
Tämä on ensi talven juttuja.
Tämä on ensi talven juttuja.
Re: K-sarjan moottorin savutus
Kiitokset vastauksista.Tuo on siis ominaisuus eikä vika.K1200LT kirjoitti:Täytyiskö alkaa suunnittelemaan Bemu miesten erikoista: Sivu seisonta tuki oikealla puolella!!
Tämä on ensi talven juttuja.
Yllä on tosiaan hyvä vinkki korjaukseen
Re: K-sarjan moottorin savutus
Tämä oli pieni vihje pozo izquierdo:lle kun tuota tietotaitoa löytyy.K1200LT kirjoitti:Täytyiskö alkaa suunnittelemaan Bemu miesten erikoista: Sivu seisonta tuki oikealla puolella!!
Tämä on ensi talven juttuja.
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: K-sarjan moottorin savutus
Heh, joo kiitosta vaan vinkistä ja arvostuksesta, mutta eipä ole tuo oikeanpuolen sivutuki ollut lisähärpäkelistalla ihan kärkipäässä...K1200LT kirjoitti:Tämä oli pieni vihje pozo izquierdo:lle kun tuota tietotaitoa löytyy.K1200LT kirjoitti:Täytyiskö alkaa suunnittelemaan Bemu miesten erikoista: Sivu seisonta tuki oikealla puolella!!
Tämä on ensi talven juttuja.
Eipä silti, kyllä niitä turhempiinkin himmeleihin on tullut aikaa ja energiaa tuhlatuksi....
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
- Teppo Ronkainen
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Marras 2008 16:44
- Moottoripyörän malli: R1100S
- Paikkakunta: Kajaani
Re: K-sarjan moottorin savutus
Pitää paikkansa. Kävin Honda-liikkeessä pitämässä sadetta ja pikkuostoksilla. Lähtiessäni pihalla oli tietenkin myyjä ja pari muuta kummastelemassa Bemaria, joka pöläytti käynnistettäessä kuin 1800000km ajettu MB 200D.Kunkku kirjoitti:Tuo savutus tuntuu olevan riippuvainen tilanteesta. Jos kukaan ei ole paikalla näkemässä pyörän käynnistystä, se harvoin savuttaa. Jos pyörän käynnistää yleisellä paikalla Bemarin kehumisen jälkeen asiantuntevan yleisön seuratessa, savua tulee aivan tolkuttomasti.