Sivu 1/1

K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Lähetetty: 22 Heinä 2009 12:30
Kirjoittaja HeikkiL
Elieli... Missäpäin mahtaa K-sarjassa majailla hätävilkkukatkaisijan liitoskappale? Ilmeisesti kaikissa malleissa hätävilkkuvalmius, mutta katkaisija vain jätetty asentamatta ja lisätty optiolistalle?

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Lähetetty: 22 Heinä 2009 13:27
Kirjoittaja MarkoJ
HeikkiL kirjoitti:Elieli... Missäpäin mahtaa K-sarjassa majailla hätävilkkukatkaisijan liitoskappale? Ilmeisesti kaikissa malleissa hätävilkkuvalmius, mutta katkaisija vain jätetty asentamatta ja lisätty optiolistalle?
Omassani oli tankin alla, rungon vasemmalla puolella johtonipussa oleva tyhjä liitin.
Värikoodista päättelin sen olevan ko. piuha ja kun siihen katkaisijan lykkäsi, alkoivat hätärit toimimaan.

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Lähetetty: 23 Heinä 2009 15:41
Kirjoittaja MarkoJ
Nyt muistin jopa tarkistaa:

"Hazard switch":in liittimen värikoodit ovat 3 valk/sin 2 kelt/viol 1 rusk (maa).
Piuha menee vilkkujen ohjausboksille. Noilla pitäisi oleman helppo tunnistaa?

Muutenkin täytyy suositella tuota Haynes:in manuaalia, ihan ostettavaksi asti.
On jo haukkunut hintansa moneen otteeseen, ainakin meikäläisen käytössä, jo pelkästään näiden kytkentäkaavioiden vuoksi.

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Lähetetty: 23 Heinä 2009 15:48
Kirjoittaja HeikkiL
MarkoJ kirjoitti:Nyt muistin jopa tarkistaa:

"Hazard switch":in liittimen värikoodit ovat 3 valk/sin 2 kelt/viol 1 rusk (maa).
Piuha menee vilkkujen ohjausboksille. Noilla pitäisi oleman helppo tunnistaa?

Muutenkin täytyy suositella tuota Haynes:in manuaalia, ihan ostettavaksi asti.
On jo haukkunut hintansa moneen otteeseen, ainakin meikäläisen käytössä, jo pelkästään näiden kytkentäkaavioiden vuoksi.
Kiitokset ohjeesta & vinkistä!

Haynes jo löytyy edellisen Koon ajoilta, mutta pahalainen kun tuntee vain kasiventtiiliset. Ostoslistalla siis Clymerin opus, jonka pitäisi osata opastaa myös 16-venttiilisten saloihin.

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Lähetetty: 23 Heinä 2009 20:39
Kirjoittaja MarkoJ
HeikkiL kirjoitti:Haynes jo löytyy edellisen Koon ajoilta, mutta pahalainen kun tuntee vain kasiventtiiliset. Ostoslistalla siis Clymerin opus, jonka pitäisi osata opastaa myös 16-venttiilisten saloihin.
Duoda duoda, taas olen ollut siinä uskossa, että nuo johtodiagrammit kattaisivat myös myöhemmät K:t, siellähän on "early K100 models" ja "late K100 models" erikseen?

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Lähetetty: 23 Heinä 2009 23:20
Kirjoittaja HeikkiL
MarkoJ kirjoitti:
HeikkiL kirjoitti:Haynes jo löytyy edellisen Koon ajoilta, mutta pahalainen kun tuntee vain kasiventtiiliset. Ostoslistalla siis Clymerin opus, jonka pitäisi osata opastaa myös 16-venttiilisten saloihin.
Duoda duoda, taas olen ollut siinä uskossa, että nuo johtodiagrammit kattaisivat myös myöhemmät K:t, siellähän on "early K100 models" ja "late K100 models" erikseen?
Haynesin kytkentäkaaviot ovat LE-Jetronic-malleille, kun taas 16-venaisissa Motronic.

Tuo "Early" ja "Late" ero näkyy äkkikatsomalla olevan vain polttoaineen varoitusvalo, joka aiemmissa oli kaksilamppuinen ja 04/'85 eteenpäin yksilamppuinen (Aiemmin valot, kun menovettä jäljellä 7 ja 4 litraa, yksilamppumallissa rajana 5 litraa. Myöhemmin tuohon "tyhjään paikkaan" tuli ABS:n varoitusvalo), sekä polttoaineen tason anturi, joka muuttui samaan aikaan resistiivisesta kohomalliksi (Ja näihin myöhempiin saa myös p-a-mittarin). Lisäksi startilta näkyy myöhemmissä lähtevän lisäpiuha kuorma(?)releelle.

Aikaisemmissa malleissa oli myös alipaineanturi imukanavassa, joka sääteli sytytyskäyrää. Tämä hävisi loppuvuodesta '85.

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Lähetetty: 24 Heinä 2009 06:55
Kirjoittaja MarkoJ
HeikkiL kirjoitti:Tuo "Early" ja "Late" ero näkyy äkkikatsomalla olevan vain polttoaineen varoitusvalo
Ja taas edetään hitusen viisaampana... :oops: