kylmäräminä!
kylmäräminä!
Onko kylmänä rämisevä jakoketju ominaisuus k100:ssa vai vika?
Vaihdoin ketjun, laahaimet ja kiristimen. Ei muutosta.
bmwk100rs1989
Vaihdoin ketjun, laahaimet ja kiristimen. Ei muutosta.
bmwk100rs1989
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: kylmäräminä!
Mistä päättelet äänen tulevan juuri jakoketjusta?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Maalis 2006 11:23
- Moottoripyörän malli: K100
Re: kylmäräminä!
Vastaus voisi löytyä täältä: http://www.ibmwr.org/ktech/timing-chain-rattle.shtml.herra-59 kirjoitti:Onko kylmänä rämisevä jakoketju ominaisuus k100:ssa vai vika?
Vaihdoin ketjun, laahaimet ja kiristimen. Ei muutosta.
bmwk100rs1989
Itselläni oli kiusallinen ketjun ratina ja syy oli aivan sama, kuin ym. linkin artikkelissa. Hankin uuden kaarevan liuskan ja vaihdon jälkeen "ketjun rallatukset" loppuivat. Esiintyi erityisesti kylmänä.
HannuM
Re: kylmäräminä!
mikäli nyt yhtään ymmärsin, vai ymmärsinkö?
hydraulikiristimen ja moottorin rungon väliin tulee jonkinlainen muovinen venttiili, joka ylläpitää paineen kiristimessä??? .........
hydraulikiristimen ja moottorin rungon väliin tulee jonkinlainen muovinen venttiili, joka ylläpitää paineen kiristimessä??? .........
Re: kylmäräminä!
ei, vaan kiristimen männän päässä on pieni reikä ,josta pieni määrä öljyä vuotaa voiteluaineeksi kaarelle. ja tätä reikää vasten venttiili puristuu pitäen riittävän paineen puristusmännässä ... vai miten se oli???
Re: kylmäräminä!
Onke se tämännäköinen kaari?herra-59 kirjoitti: Itselläni oli kiusallinen ketjun ratina ja syy oli aivan sama, kuin ym. linkin artikkelissa. Hankin uuden kaarevan liuskan ja vaihdon jälkeen "ketjun rallatukset" loppuivat. Esiintyi erityisesti kylmänä.
HannuM
http://www.kolumbus.fi/sepesusi/kuvia/k ... _kisko.jpg
§
Re: kylmäräminä!
no, voi helkatti on tää vaikeeta.
Part No.10310
Part No.10310
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Maalis 2006 11:23
- Moottoripyörän malli: K100
Re: kylmäräminä!
Tässä kyseisessä osassa näkyy jotain sitkeätä massaa oleva paikka, johon ketjunkiristin sijoittuu. Kiristimessä oleva reikä, josta öljy purkautuu, on lähes aivan ko. massaosion reunassa ja paineella tuleva öljy murtaa sen, jolloin ketju ei enää kiristy tarpeeksi. Lienee jonkinlainen suunnittelukukkanen, ettei öljynpurkautumisreikää ole sijoitettu kiristimeen siten, että se kohdistuu 10310:n keskilinjalle. Kuten mainitsin, osan 10310 vaihtamalla ratinat loppuivat, mutta odotettavissa on, että jossain vaiheessa paloja massasta lähtee irti.herra-59 kirjoitti:no, voi helkatti on tää vaikeeta.
Part No.10310
HannuM
Re: kylmäräminä!
Kiitti, täytyypä tilata tuommonen, niin saa omankin k-satasen rulinat vaimennettua.herra-59 kirjoitti:no, voi helkatti on tää vaikeeta.
Part No.10310
Asian sivusta:
En ole muihin moottoripyöräpiireihin perehtynyt mutta kyllä ainakin bemariporukassa tietoa löytyy ja sitä jaetaan auliisti – ihan sairaan hyvää sakkia!
Hienoa, että on kanttia olla myös reilu!
§
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Maalis 2006 11:23
- Moottoripyörän malli: K100
Re: kylmäräminä!
Kuten Ismo aiheellisesti epäili ratinan lähdettä, on vaikea paikallistaa sitä juuri jakopäähän. Saattaahan se tulla esimerkiksi ulostuloakselin hammastuksesta. Itse avasin jakopään em. artikkelin luettuani ennen kuin hankin osia. Paljon avattavia ruuveja!!!Ismo Vaara kirjoitti:Mistä päättelet äänen tulevan juuri jakoketjusta?
Hm
Re: kylmäräminä!
http://www.ibmwr.org/ktech/timing-chain-rattle.shtml.
ko. kirjoituksessa puhutaan täyssynteettisestä öljystä ja sen osuudesta kyseiseen ongelmaan. paksumpi perinteinen mineraaliöljy saattaisi olla" lempeämpi" muoviosan suhteen. kun kävin kysymässä turgulaiselt bmw-mieheltä räminästä ,hän ensiimmäisenä kysyi käytänkö täyssynteettistä öljyä? monet suosittelevat ihan tavallista 10w30 mineraaliöljyä, mene ja tiedä!
avaan jakopään nyt kolmatta kertaa ja uusin kaaren. jos ei räminä lopu, katotaan sitten se peräpää.
ko. kirjoituksessa puhutaan täyssynteettisestä öljystä ja sen osuudesta kyseiseen ongelmaan. paksumpi perinteinen mineraaliöljy saattaisi olla" lempeämpi" muoviosan suhteen. kun kävin kysymässä turgulaiselt bmw-mieheltä räminästä ,hän ensiimmäisenä kysyi käytänkö täyssynteettistä öljyä? monet suosittelevat ihan tavallista 10w30 mineraaliöljyä, mene ja tiedä!
avaan jakopään nyt kolmatta kertaa ja uusin kaaren. jos ei räminä lopu, katotaan sitten se peräpää.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: kylmäräminä!
10W-30 on aivan liian ohutta, vain talviajoon soveltuvaa. SAE 30 yksiaste tai esim. 15W-40 moniaste käyvät kesäöljyiksikin.
Itselläni ei ole ollut mitään moottoriongelmia K-mallien kanssa. Takana on K-malleilla n. 300tkm ja kymmeniä yksilöitä. Aina mineraaliöljy, paria kokeilua lukuunottamatta.
Budichin Henkka(BMW mp-pomo aikanaan Veholla) aikanaan suositteli vain mineraaliöljyjen käyttöä.
Itselläni ei ole ollut mitään moottoriongelmia K-mallien kanssa. Takana on K-malleilla n. 300tkm ja kymmeniä yksilöitä. Aina mineraaliöljy, paria kokeilua lukuunottamatta.
Budichin Henkka(BMW mp-pomo aikanaan Veholla) aikanaan suositteli vain mineraaliöljyjen käyttöä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: kylmäräminä!
kiitos arvokkaasta tiedosta. vaihdampa samalla öljyn masiinaan!!