Sivu 1/1

Perävaivoja.

Lähetetty: 23 Elo 2009 12:32
Kirjoittaja Moto Guzzi
No niin, se on sitten aika täys tuolle omalle K satasellekin, mitä tulee tuohon ongelmiin perän kanssa.
Kolmisen viikkoa sitten panin merkille pikkaset öljyroiskeen jäljet renkaassa, ja kosteahan se oli perän ja vanteen väli, tippa öljyä tarttui sormeen, pikkasen välystäkin tuntuu olevan. Ei kyllä äännä ollenkaan, hiljainen yhä edelleen.
Kellään mitään tietoa minkä verran kyseinen työrupeama voisi kustantaa, siis uudet laakerit ja stefat, ja mitä sinne nyt meneekään? Tekishän tuon itsekin, mutta ei jaksa alkaa leikkimään noiden shimmi-prikkojen kanssa joten ajattelin jättää asian korjaamon huoleksi.
Kiitti taas jo etukäteen vastauksista.

Re: Perävaivoja.

Lähetetty: 23 Elo 2009 13:01
Kirjoittaja kaliffi
Vaihda ensin se iso stefa. Hyvällä tuurilla vuoto loppuu siihen.

Re: Perävaivoja.

Lähetetty: 23 Elo 2009 13:13
Kirjoittaja Moto Guzzi
Mielessä välähti kyllä fixata koko paketti kerralla, mittarissa kuitenkin jo +114000 km, joten lienee aika ajatella myös noiden laakereiden kuntoa. Sen verran traumoja näköjään jättänyt nuo juorut noista peräongelmista. :shock:
Kyseessä K100rs -84.

Re: Perävaivoja.

Lähetetty: 23 Elo 2009 17:58
Kirjoittaja MarkoJ
Moto Guzzi kirjoitti:Sen verran traumoja näköjään jättänyt nuo juorut noista peräongelmista.
Avasin tuossa pariviikkoa sitten oman -84 K100:sen perän ihan muista syistä ja laakereista ei löytynyt mitään huomautettavaa. Tuli sitten kasattua samoilla vanhoilla.
Shimmien kanssa pelaaminen ei ole niin vaikeaa miltä kuulostaa, toisesta säikeestä löytyy linkki (pitkähköön) videoon, josta homman juoni selviää hienosti. Tosin siinä kuvataan paraleveriä, mutta periaate ei muutu miksikään.

Re: Perävaivoja.

Lähetetty: 25 Elo 2009 10:01
Kirjoittaja Ismo Vaara
Moto Guzzi kirjoitti:Mielessä välähti kyllä fixata koko paketti kerralla, mittarissa kuitenkin jo +114000 km, joten lienee aika ajatella myös noiden laakereiden kuntoa. Sen verran traumoja näköjään jättänyt nuo juorut noista peräongelmista. :shock:
Kyseessä K100rs -84.
Ei tossakohtaa kannata tehdä perälle muuta kuin tilkitä mahdollinen vuoto. -84:n perä on viimeinen osa mikä pyörästä hajoaa! 8)
Oletko varma ettei öljy ole tullut huohotinreijästä? Jotkut peräöljyt tuppaa vaahdottumaan ja siten tunkemaan ulos sieltä.
Pieni välys(0,5mm) on tehtaan mukaan myös sallittu.

Peräongelmat ovat tulleet vasta K1200 LT:n painon myötä, sekä näihin uusiin "ikuisesti kastäviin" periin.

Re: Perävaivoja.

Lähetetty: 26 Elo 2009 19:17
Kirjoittaja Moto Guzzi
Ismo Vaara kirjoitti:
Moto Guzzi kirjoitti:Mielessä välähti kyllä fixata koko paketti kerralla, mittarissa kuitenkin jo +114000 km, joten lienee aika ajatella myös noiden laakereiden kuntoa. Sen verran traumoja näköjään jättänyt nuo juorut noista peräongelmista. :shock:
Kyseessä K100rs -84.
Ei tossakohtaa kannata tehdä perälle muuta kuin tilkitä mahdollinen vuoto. -84:n perä on viimeinen osa mikä pyörästä hajoaa! 8)
Oletko varma ettei öljy ole tullut huohotinreijästä? Jotkut peräöljyt tuppaa vaahdottumaan ja siten tunkemaan ulos sieltä.
Pieni välys(0,5mm) on tehtaan mukaan myös sallittu.

Peräongelmat ovat tulleet vasta K1200 LT:n painon myötä, sekä näihin uusiin "ikuisesti kastäviin" periin.
Kiitoksia Ismo lohdutuksen sanoista. :D Täytyy alkaa ihmettelemään pikkuhiljaa mikä baijerilaista vaivaa, ja nykäistä perä irti. Toivottavasti selviää vain uuden stefan ja O-renkaan vaihdolla.

Re: Perävaivoja.

Lähetetty: 19 Syys 2009 10:42
Kirjoittaja Moto Guzzi
Prkl, ymmärrä tuota sakemannia, nyt on uudet osat hankittu, ja perän vuoto loppui ilmeisesti sillä, että palikat on kaapissa. Öljytaso perässä oikea, ja öljyt näyttävät hyvältä. Pari kk sitten vaihdettu valvolinen 80W-90. Nyt ei ole tiputellut muutamaan päivään. Sama juttu vesipumpun kanssa, uutta akselia myöten kaikki stefat ja o-renkaat nekin seisoneet kaapissa kohta puoli vuotta kun kuseksiminen tyrehtyi. Taidan vaan työntää menemään tuolla niin kauan kunnes pamahtaa, löytyy ainakin missä on mättänyt. :shock: