Sivu 1/1

R80/7

Lähetetty: 28 Huhti 2006 11:46
Kirjoittaja Vellu
Näissä kahdessa tehoversiossa on erilainen puristussuhde mutta millä keinoin se on käytännössä toteutettu? Entä onko näissä versioissa mitään päällepäin huomattavaa eroa mistä ne voisi erottaa toisistaan?

Englannin vientimallit ovat olleet 55-heppaisia,entäpä Suomeen maahantuojan kautta tulleet?

Voisiko valmistenumero kertoa totuuden vai oliko korkeampipuristeinen moottori vain lisävaruste ilman omaa valmistenumerosarjaa?

Tulipa mieleen vielä sellainenkin kysymys jotta onko ko. asia riippuvainen tietystä valmistuskuukaudesta/vuodesta?

Tietäjille nöyrimmät kiitokset jo etukäteen.

Lähetetty: 28 Huhti 2006 15:35
Kirjoittaja Ismo Vaara
Valmistenumerosta tietää mikä versio on kyseessä. On kaksi vaihtoehtoa: R80/7 S ja viranomaismalli R80/7 TS. Valmistusvuodet -78 ja 79. Jenkkeihin TS:ää vietiin myös siviiliversiona. Suomeen on tuotu sekä 50- että55 heppaista mallia. Puristukset nostettiin männän kupua kasvattamalla. 55hp- mallin kaasarin "hattu" on suora, eikä siis keskeltä kohollaan.

Lähetetty: 29 Huhti 2006 11:09
Kirjoittaja Vellu
KIITOS vielä kerran!!! On se hienoa että joku on oikeasti perehtynyt asioihin eikä tarvitse tyytyä "ehkä","minun mielestä" tai "ei tommosia oo koskaan ollukkaan"-tyyppisiin vastauksiin.Mutu-asiantuntijoita kun aina riittää,oikeasti tietäviä vähemmän.

Kysyn kuitenkin vielä että löytyisikö sinulta nuo valmistenumerosarjat ja olisitko halukas julkaisemaan ne tänne foorumille? Saattaisi monelle ko.pyörämallin omistajallekin olla suureksi hyödyksi (ja hämmästykseksi!)

Lähetetty: 29 Huhti 2006 14:42
Kirjoittaja Ismo Vaara
Kyllä mulla ne numerosarjatkin löytyy mikrofilmeiltä, mutta en viitsi niitä tähän ruveta kopsaamaan. Tuonne kun syöttää runkonumeron saa jotain tietoja. http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Lähetetty: 01 Touko 2006 20:56
Kirjoittaja Vellu
Jees,ymmärrän kyllä.

Tuo mainitsemasi linkki on ollut mainio myös BMW-autojen valmistusajankohtien selvittelyssä,varmasti siitä on iloa tämän foorumin lukijoille.