K100 virtalukko

K-sarjan pyörät
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

K100 virtalukko

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Fillarini on pari kertaa tehnyt tällaisen "vian" ajossa ja paikallaankin. Täysin satunnaisesti moottori sammuu ja kaikki muutkin sammuu... Kun käännän avaimista pois ja päälle niin taas meno maistuu...??? Paikallaan vian tullessa ronklasin virtalukolta tulevaa johtonippua ja sähköt katosi ja tulivat takaisin heti. Putsasin virtalukkoa tuollaisella elektroniikan puhdistusaineella ja vikaa ei ole ilmennyt nyt viikkoon...

Onko siis virtalukko vain likainen vai kulunut..?? Johtosarjaa olen käännellyt sen verran että jos sieltä olisi joku johto poikki niin luulisin sen vian sieltä löytyvän. Voiko virtalukkoon vaihtaa sen sähköpohjan erikseen kuten bemarin autoissa?
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Halutaan ostetaan kyseiseen kamppeeseen toimiva virtalukko tai sähköosa..
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Käytetty K100 RS:n virtalukko 3:lla avaimella 50€/tai puolet uudesta.
Avatar
ppjv
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Touko 2006 17:48

Viesti Kirjoittaja ppjv »

eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

mahtava linkki, KIIIITOOOOS :lol: :lol: ,

Vielä kun olis ohjetta virtalukon irrotukselle kolmiopalasta..???
"kummalliset" tulpat estää tehokkaasti virtalukon irrotusta pyörästä...
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Jos tarkoitat katkaisuruuvien kantoja ne porataan pois ja uudet katkaistaan tilalle, kun uusi tai korjattu lukko asennetaan takaisin.
Voi olla, että en ymmärtänyt mitä tarkoitit "kummallisilla tulpilla"?
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Siis nämä 2kpl "tulppia" (cap 31421457133 varaosakuvassa) suoraan yläpuolelta katsottuna virtalukon kummallakin puolella.. Varaosakuvassa ymmärsin että virtalukko olisi kiinnitetty kahdella M8 (fracture bolt 51252313544) pultilla, mutta onko näin??? Saisiko virtalukon irti muutenkin vai pitääkö nämä alkuperäiset pultit tai niiden kannat/tulpat porata tosiaan pois ja tilata uudet tilalle..??
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

En nyt ihan tarkkaan muista millaiset ruuvit siellä on. Varkaiden takia homma on tehty mahdollisimman vaikeaksi.
Kannat porataan pois, virtalukko veke, pihdeillä kierretään loput ruuveista ulos.
Nyt tietysti on tässä vaiheessa hyvä kysyä, mikä K100:nen ja mikä vuosimalli?
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

K100rs 16v -91 on pyöräni..

Tuossa aiemmassa linkissä jonka ppjv laittoi oli ilmeisesti purettu k75 virtalukko, mutta onko se samanlainen??

Clymerin kirjassa neuvotaan irroittamaan tankki, sit se muovilevy jossa on napit abs:lle, lämppäreille ja hätävilkut. Sit pitäisi kummaltakin puolelta virtalukkoa vapauttaa kynnet ja painaa virtalukko alas ja virtalukon runko jäisi kiinni kolmiopalaan ulman minkään pulttien irroittamista, mutta onko irroitus noin vielä -91 mallisessakin..??
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Oleellinen tieto on, että onko pyöräsi virtalukossa myös ohjauslukko? Jos on, niin antamani tiedot on oikeita!
Niin ja hep! Myytävänä ollut virtalukko ei sitten käy "ohjauslukkomalliin".
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Luulen että ppjv:n antaman linkin ohjeet ei toimi "ohjauslukkomallissa"? Oikaiskaa jos olen väärässä!
Löysin äsken hyllystä 4v K100:sen uuden yläkolmion. Mukana on virtalukon katkaisupultit. Melkoinen mestari tarvitaan joka katkaistut pultit pois poraa!
Katkaistusta pultista jää poraussuuntaan kartio, joka vie poranterän aina sivuun kannasta!
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Onko jollain tietoa onnistuuko irroittaa sarvet ja sitten koko yläkolmio ja kääntää kolmio ylösalaisin virtalukon puhdistusta ja johtojen kunnostamista varten..?? Vai kannattaako ostaa heti nuo katkaisupultit ensin ja sitten alkaa niiden poistamis operaatioon ja sitä kautta homman toteuttamiseen.
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Ismo Vaara kirjoitti:En nyt ihan tarkkaan muista millaiset ruuvit siellä on. Varkaiden takia homma on tehty mahdollisimman vaikeaksi.
Kannat porataan pois, virtalukko veke, pihdeillä kierretään loput ruuveista ulos.
Onko tämä ainoa tapa ottaa tuo lukko irti pyörästä?? Voiko alkuperäiset pultit sitten korvata jollain toisilla pulteilla jos tuon irti joskus saan?? JOs voi niin olisko jollain tietoa minkälaisilla??
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Ja niin koitti se päivä että bemarin virtalukko sai uuden elämän.. :lol:

Eilis iltana pora kauniiseen käteen ja ensin 3.2mm reikä pultin kantaan ja sen jälkeen 4.8mm reikä niin syvälle ja keskelle kuin mahdollista. Sain lainaan hieman erilaisen kuin perinteisen vastakierretappisarjan. Tuossa sarjassa lyödään tappi porattuun reikään jossa on muutama "haitta". Sitten tappiin sarjassa oleva mutteri joka tarraa tappiin kiinni ja sitten vääntämään. Heti aukesi ilman ongelmia. Virtalukko ei vielä mahtunut tulemaan alakautta pois vaan piti irroittaa lampun pitimen yksi 10mm kannalla oleva pultti oikealta puolelta. Ja sarvet käännettynä oikealle ja tulihan se sieltä välistä pois. Virtalukko veks ja puhtaalle pöydälle purkamaan. Ainoaksi viaksi en muuta löytänyt kuin todella likaiset kontaktit ja pieniä hapettumisen merkkejä kontakteissa. Perinteinen putsaus ja kasaan joka onnistui kertaheitolla. Kokeilin lukkoa monesti ennen kiinnitystä ja tuntui toimivan.
Rautakaupasta olin hakenut kuusiokokokannalla M8*40 pultit ja maksoi kokonaista 0.40e mutta tuohon riittäisi sentin lyhyemmätkin..
Koko hommaan meni kaikkineen kolmisen tuntia joka on tietysti sivu seikka..
Ainakaan eilisen koeajon perusteella virrat pysyivät päällä koko ajan eikä ongelmia ilmennyt.. :lol:
Vastaa Viestiin