Sivu 1/1

R 1100 GS vai RT

Lähetetty: 21 Syys 2009 20:58
Kirjoittaja Kopf
Moi

Olen tässä miettimässä kumman kannalle kallistuis, pyöräthän on aika "eri maailmasta" mutta kuitenkin matkapyörää olen hakemassa. R 1100 ?? ois niinku hintaluokaltaan siellä vanhemmassa päässä joka passaa kukkarolle

Lähinnä ajelen pienempiä asfalttiteita ja nykyiseen customiin oon siinä hommassa kyllästynyt kun nuo tiet tuppaa olemaan niin routavaurioisia ja 300 - 500 km taipaleena customi ei oikein hyvin palvele.

Sen verran tätä forumia olen lueskellu että GS:n kannattaja tykkäävät sorateiden tuomasta maailmasta, mutta en ole varma lähtisinkö sorateille, ehkä ehkä en :wink:

Kertokaapa RT ja RS mallien hyvyydestä jne

Miten se on sitten nämä perälaakeri ja kytkin puolen viat / vuodot, onko se sääntö että ne tulee vai onko jopa yksilöitä jotka on niiltä säästyny?

RT sarviin jopa tänään pääsinkin :D kun paikallisesta EMC:stä sellanen löytyi, mutta GS:ää ei oo oikein missään täällä tarjolla että pääsis kokeilemaan :|

Re: R 1100 GS vai RT

Lähetetty: 22 Syys 2009 12:26
Kirjoittaja 3210015
Aiemmin oli niin helppoa, kun oli vaan moottoripyöriä. Niihin sitten sätöstettiin enemmän tai vähemmän järkeviä härpäkkeitä, yhteistä noille viritelmille oli, että ne kuvastivat hyvin käyttäjäänsä, niiden käytännöllisyys tai järkevyys olikin sitten toinen asia. Nyt on tarjolla sen seittemän erityyppistä ajokasta, niiku GS, LT, RS, RT, GT ja mitä niitä nyt onkaan. Itselläni on ollut 35 vuoden ajan BMW merkkinen moottoripyörä, siitä 27 vuotta ajoin täyskatteellisella matkapyörällä. Viime vuosina kuitenkin malli on muuttunut GSään. Miksi? Ajotuntuman vuoksi. Käytän pyörääni pää-asiassa ulkomaan lomamatkoilla. GS:n pitkät joustot ja helppo käsiteltävyys tekevät pyörästä ikään kuin jalanjatkeen, jolla on helppo ja mukava koluta pienempiä kyläteitä, pujotella ahtaissa kaupungeissa ja silti matka joutuu myös pääteillä. Soraominaisuudet eivät ole minulle erityisen tärkeät, mutta kyllä tuntuu makialta, kun nyrkin kokoiset kivet sinkoilee takaviistoon puolalaisella tietyömaalla.

Se kestävyys onkin sitten seikka sinänsä. Kyllä niitä pyöriä tarvitsee välillä huoltaa, joskus korjatakin. Minäkin olen joutunut uusimaan vuosien aikana pyöriini ainakin kytkinvaijerin, kaksi kaasuvaijeria ja pyörän laakerin, kun pumppasin sen painepesurilla vettä täyteen syksyllä ja oli korroosio pirulainen löytänyt kohteen talvella. Niin ja äänimerkki, oli pojat Tartossa tarvinneet se mopediinsa, yön aikana.

Jos kuljettelet mammaa pitkiä matkoja pyörän päällä, niin saattaa RT olla mukavampi, yksin ajeluihin minä äänestän GSää.

Re: R 1100 GS vai RT

Lähetetty: 22 Syys 2009 21:21
Kirjoittaja Kopf
Juu, näin se aisia saattaapi olla, ei tuo emännys ainakaan vielä ole kyytiin halunnu. Se "ajelee" mieluummin nuilla yksi heppaisilla ittellään.

Miten sitten tuo pleksi puoli GS:ään, itse olen kokenu custom puolella kaikenlaista lipareen kanssa josta ei oikein ole ollut kuin haittaa, eli pyörteen tekijäiksi sitä vois sanoa. Saatavilla on vissiin kaiken kokokosta että löytyy tällaiselle keskimittaiselle 176 cm kukkakepillekkin sopivaa.

Kertoilkaapa vaan lisää kokemuksia :D

Re: R 1100 GS vai RT

Lähetetty: 23 Syys 2009 15:21
Kirjoittaja Kurahousu
Pleksin pyörteet ei häirinny minua kunnes laitoin extra extra korkean endurosatulan ja silloin homma parani kun laitoin lisälärpäkkeen pleksin päälle. Toinen vaihtoehto on lyhentää pleksi niin että pyörteet eivät osu pahasti kypärään, mutta se ei ehkä ole vaihtoehto jos on tottunut customin pleksin suojissa ajelemaan. Mittaa minulla on tusinan senttiä enemmän... ja 1100 GS siis oli pyörä.

Re: R 1100 GS vai RT

Lähetetty: 11 Loka 2009 20:28
Kirjoittaja Kopf
No nii... homma meni vähän niinkuin 50/50
R1100 RS -92 on nyt sitten tallissa. :D

Löytyi hyvä kohde myynnistä johon tarrasin kiinni. Alustavasti oli jo kyllä saksan reissu sovittu kavereiden kanssa, mutta se jäi nyt sitten käymättä, ainakin niissä merkeissä.

Huomenna pitäs käydä rekisteröimässä ja saattaapa olla että pitää käydä vielä tienpäälläkin kun polttelee niin 8)