Sivu 1/3

BMW G450X

Lähetetty: 03 Joulu 2009 11:25
Kirjoittaja Kurahousu
Ajattelin aloittaa ketjun tosta enduropyörästä ja tähän saa ihan vapaasti kirjoitella kommentteja, kokemuksia, ideoita, haukkuja, kehuja, linkkejä, ... ajatuksena että ihan mitä vaan pyörään liittyvää tai ei liittyvää voi suoltaa, saa vapaasti avautua.

Vielä ei ole paljoa tarvikepalaa pyörään tarjolla, mitä nyt jotakin speedbrainilta, turhatekiltä ja adventure specsiltä löytyy.

http://www.speedbrain.de/
http://www.touratech.de
http://www.adventure-spec.com/

Race Kitin lisäksi on tullut pientä shoppaamista harrastettua, kuten Hyden muoviset runkosuojat (jotka kerrankin sopivat paikoilleen kuin valettu), taittuva kytkinkahva jota en vielä ole saanut paikoilleen ja etuputkien paineenpoistoventtiilit.

Guard-iT alumiininen pohjapanssari on tulossa kuten myös GPR4 ohjausiskari.

Pohjapanssari suojaa myös hieman paremmin moottorin sivuja, toivottavasti ei pahemmin jää kengän kärki panssarin reunaan kiinni kun pitäisi äkkiä jarruttaa. Kerran tullessani alas jyrkempää rinnettä jäi kenkä alkuperäisen muovisen panssarin ja jarrupolkimen väliin, tultiin siis alas saakka jarru pohjassa ilman säätelymahdollisuuksia, parempi tietty näin kuin ilman jarruja :D

Ohjausiskarista ei ole kokemuksia muuta kuin että isommalla gessulla olis mutaliejussa sellaiselle ollut tarvetta, katsotaan joutuuko vaihtamaan tankoa matalampaan malliin jos iskari korottaa alkuperäistä liikaa, voihan se olla että ohjausiskarin asetus tulee olemaan minimillä suuremman osan ajasta, saa nähdä.

Yleisesti pyörästä voin sanoa sen että minä ainakin pidän sen korkeudesta ja kapeasta olemuksesta. Olen ehkä hieman keskivertoa pidempi niin korkeus ei haittaa. Ratastusta pitää kyllä vaihtaa alkuperäisestä mikäli haluaa oikeasti pyörällä rymytä ja hieman alakierrosten epätasainen ja nykivä meno häiritsee, siitä tietty pääsee eroon kun käyttää enemmän kaasua :twisted:

Valokytkimen osalta kannatta kaivertaa kolo kytkimeen että saa valot myös pois, eli vipu irti ja kaivertamaan. Jarrupolkimesta pienellä viilauksella terävä osa pois että ei kaatuessa painu moottorin kylkeen.

Siinä nyt lyhyt aloitus, antaa palaa!

Re: BMW G450X

Lähetetty: 03 Joulu 2009 14:26
Kirjoittaja Kurahousu
Lisätankkia pitäis myös suunnitella kun ei pääse pohjosissa enään pois korvesta jos menovesi loppuu. Ylimääräisiä pakkausviritelmiä ei viitsisi kiinnittää pyörään, vaikka kaikenlaista bensapulloa ja kanisteria on tarjolla, sieltä se takana tuleva niitä kuiteskin joutuu keräileen (jos sattuu huomaamaan).

Safari Tanks on valmistamassa perinteisen näköistä tankkia eteen ja ilmeisesti myös taakse lisätankkia, on vain siirtynyt myyntiintulopäivä jo yli puolella vuodella. Onkohan tankin muoto ongelmana tai ehkä se miten liittää lisätankki alkuperäiseen tankkiin tai bensansyöttöön, on BMW-mäinen ratkaisu tuon bensatankin/bensapumpun yhdistäminen :oops:

Re: BMW G450X

Lähetetty: 24 Tammi 2010 11:52
Kirjoittaja Kurahousu
Safari Tanksin lisätankit on nyt hinnoiteltu tuolla jenkkilässä http://www.justgastanks.com sivuilla, eniten kiinnostava takatankki maksaa 450 US dollaria.

Toinen vaihtoehto olisi tietty tuolta http://www.g450xrallye.com/index.php?a=26&lang=eng

Tai sitten väsätä oma. Ei kukaan ole sattumoisin sellaista jo omatoimisesti tehnyt?

Kokeilin muuten ihan mielenkiinnosta Bilteman itsekiinnittyvää hiilikuituarkkia suojaamaan kengän aiheuttamaa hankausta vastaan ja yllättävän hyvä kiinnitys eikä ulkonäkökään paha. Katsotaan miten tarrakiinnitys kestää kylmää kun lähdetään jäälle ajelemaan.

Aika naftisti pyörii muuten Trelleborgin nastarengas ja syö pikkasen takaiskarin suojamuovia, pitää katsoa jos ketjuissa pikkasen varaa siirtää rengasta taaksepäin.

Re: BMW G450X

Lähetetty: 27 Tammi 2010 19:33
Kirjoittaja Kurahousu
Mukavaa että on kunnon talvi ja pääsee jäälle ajelemaan :P

Re: BMW G450X

Lähetetty: 27 Tammi 2010 19:34
Kirjoittaja Kurahousu
...

Re: BMW G450X

Lähetetty: 28 Tammi 2010 20:15
Kirjoittaja Kopf
Perskules, ja me muut odotellaan kevättä että pääsee ajamaan :?

Kaluston valinta kysymyshän tämä näyttäs olevan :lol: on mukavan näköstä menoa.

Re: BMW G450X

Lähetetty: 30 Tammi 2010 15:14
Kirjoittaja Ismo Vaara
Kopf kirjoitti:Perskules, ja me muut odotellaan kevättä että pääsee ajamaan :?

Kaluston valinta kysymyshän tämä näyttäs olevan :lol: on mukavan näköstä menoa.
Ei se kalusto, vaan oikea asenne. Takavuosina ajoin talvet läpeensä K100-kalustolla, perus ja LT:llä, soolona. Parin viikon päästä olis Talviralli Vammalassa ja joulukuussa oli Frostkadettreffen Ruotsissa. Maaliskuun eka vkl:na Viron Talviralli. Nyt on kuitenkin sivari alla, no koiran takia tietenkin, sille kun tulee talvella kylmä soolopyörän kyydissä.

Re: BMW G450X

Lähetetty: 31 Tammi 2010 15:58
Kirjoittaja Mikki
Terve tuloa Ismo vaan tänne Tyrväälle ja muutkin kerholaiset!

Ralli on tossa reilun parin kilsan päässä, mulla pieni talli Bemuja täynnä, mut jos jonkun kalustoa tarvii sulatella, niin tuupataan pari pihalle niin sopii vilustunut orhi sisälle.

Re: BMW G450X

Lähetetty: 31 Tammi 2010 19:36
Kirjoittaja ilmari
Eiköhän tule lähdettyä talviralliin, jos nyt ei aivan älytön pakkanen iske Kehutaan siellä sitten VIELÄ enempi bemuja!

T.Ile

Re: BMW G450X

Lähetetty: 02 Helmi 2010 19:36
Kirjoittaja Wanhaparta
Mikki kirjoitti:Terve tuloa Ismo vaan tänne Tyrväälle ja muutkin kerholaiset!

Ralli on tossa reilun parin kilsan päässä, mulla pieni talli Bemuja täynnä, mut jos jonkun kalustoa tarvii sulatella, niin tuupataan pari pihalle niin sopii vilustunut orhi sisälle.
Laittaisitko Mikki koordinaatit ja tarkan ajan tuosta Tyrvään talvirallista. Vaikka K75-mies olenkin, niin kukaties olen mökillä Karkusa samoihin aikoihin - poikkeaisin mukaan.

Re: BMW G450X

Lähetetty: 02 Helmi 2010 21:27
Kirjoittaja Mikki
Jaa koortinaatit :shock:

Emmää noista naateista tiä oikein ku lautasella...

Auttaisikohan tää yhtään: http://mp69.fi/index.php?sivu=talviralli

Re: BMW G450X

Lähetetty: 02 Helmi 2010 21:31
Kirjoittaja Mikki
...jaa, emmää taira osata tätäkää oikein: Ei toi linkki toimikkaa :( , mutta copy-pastellahan siitä pääsee eteenpäin!

Re: BMW G450X

Lähetetty: 02 Helmi 2010 21:38
Kirjoittaja Mikki
...tuli muuten ittelle hiukan vastusta ralliin: Kahret hautajaiset :cry:

onneks oon kuitenki kantajana, en kannettavana...

saatan päästä poikkeamaan.

Mutta tosiaan:
Lämmintä tallitilaa ja jotakin työkaluja löytyy,
jos haluaa, niin numero talteen: 0400 496865

Re: BMW G450X

Lähetetty: 28 Huhti 2010 19:39
Kirjoittaja Kurahousu
8 litran lisätankki kiinni ja ohjausiskari asennettu, nyt ei tarvii joka välissä tankata tuolla Allroad tapahtumassa ja voi vaikka kokeilla tota ohjausiskaria siellä Harjavallan pehmeellä hiekalla.

Re: BMW G450X

Lähetetty: 16 Kesä 2010 12:52
Kirjoittaja Kurahousu
Hienosti toimi takatankki ja ohjausiskari viikon reissulla Lapissa.

Pehmeässä ja kivikossa uskalsi työntää menemään aika roimasti ilman että tanko olisi lähtenyt käsistä ja ainoastaan kerran jouduin letkulla imeskelemään bensaa kaverin Rally -pyörän tankista.

Käväsin vielä hakemassa pehmeämmän 2010 mallin istuimen (145 EUR) Biketeamista ja sekin oli ihan hyvä ostos, vaikka ei sitä paljoa kerinny takamusta penkissä pitää kun maasto oli välillä aika haastavaa.