BMW G450X
Lähetetty: 03 Joulu 2009 11:25
Ajattelin aloittaa ketjun tosta enduropyörästä ja tähän saa ihan vapaasti kirjoitella kommentteja, kokemuksia, ideoita, haukkuja, kehuja, linkkejä, ... ajatuksena että ihan mitä vaan pyörään liittyvää tai ei liittyvää voi suoltaa, saa vapaasti avautua.
Vielä ei ole paljoa tarvikepalaa pyörään tarjolla, mitä nyt jotakin speedbrainilta, turhatekiltä ja adventure specsiltä löytyy.
http://www.speedbrain.de/
http://www.touratech.de
http://www.adventure-spec.com/
Race Kitin lisäksi on tullut pientä shoppaamista harrastettua, kuten Hyden muoviset runkosuojat (jotka kerrankin sopivat paikoilleen kuin valettu), taittuva kytkinkahva jota en vielä ole saanut paikoilleen ja etuputkien paineenpoistoventtiilit.
Guard-iT alumiininen pohjapanssari on tulossa kuten myös GPR4 ohjausiskari.
Pohjapanssari suojaa myös hieman paremmin moottorin sivuja, toivottavasti ei pahemmin jää kengän kärki panssarin reunaan kiinni kun pitäisi äkkiä jarruttaa. Kerran tullessani alas jyrkempää rinnettä jäi kenkä alkuperäisen muovisen panssarin ja jarrupolkimen väliin, tultiin siis alas saakka jarru pohjassa ilman säätelymahdollisuuksia, parempi tietty näin kuin ilman jarruja
Ohjausiskarista ei ole kokemuksia muuta kuin että isommalla gessulla olis mutaliejussa sellaiselle ollut tarvetta, katsotaan joutuuko vaihtamaan tankoa matalampaan malliin jos iskari korottaa alkuperäistä liikaa, voihan se olla että ohjausiskarin asetus tulee olemaan minimillä suuremman osan ajasta, saa nähdä.
Yleisesti pyörästä voin sanoa sen että minä ainakin pidän sen korkeudesta ja kapeasta olemuksesta. Olen ehkä hieman keskivertoa pidempi niin korkeus ei haittaa. Ratastusta pitää kyllä vaihtaa alkuperäisestä mikäli haluaa oikeasti pyörällä rymytä ja hieman alakierrosten epätasainen ja nykivä meno häiritsee, siitä tietty pääsee eroon kun käyttää enemmän kaasua
Valokytkimen osalta kannatta kaivertaa kolo kytkimeen että saa valot myös pois, eli vipu irti ja kaivertamaan. Jarrupolkimesta pienellä viilauksella terävä osa pois että ei kaatuessa painu moottorin kylkeen.
Siinä nyt lyhyt aloitus, antaa palaa!
Vielä ei ole paljoa tarvikepalaa pyörään tarjolla, mitä nyt jotakin speedbrainilta, turhatekiltä ja adventure specsiltä löytyy.
http://www.speedbrain.de/
http://www.touratech.de
http://www.adventure-spec.com/
Race Kitin lisäksi on tullut pientä shoppaamista harrastettua, kuten Hyden muoviset runkosuojat (jotka kerrankin sopivat paikoilleen kuin valettu), taittuva kytkinkahva jota en vielä ole saanut paikoilleen ja etuputkien paineenpoistoventtiilit.
Guard-iT alumiininen pohjapanssari on tulossa kuten myös GPR4 ohjausiskari.
Pohjapanssari suojaa myös hieman paremmin moottorin sivuja, toivottavasti ei pahemmin jää kengän kärki panssarin reunaan kiinni kun pitäisi äkkiä jarruttaa. Kerran tullessani alas jyrkempää rinnettä jäi kenkä alkuperäisen muovisen panssarin ja jarrupolkimen väliin, tultiin siis alas saakka jarru pohjassa ilman säätelymahdollisuuksia, parempi tietty näin kuin ilman jarruja
Ohjausiskarista ei ole kokemuksia muuta kuin että isommalla gessulla olis mutaliejussa sellaiselle ollut tarvetta, katsotaan joutuuko vaihtamaan tankoa matalampaan malliin jos iskari korottaa alkuperäistä liikaa, voihan se olla että ohjausiskarin asetus tulee olemaan minimillä suuremman osan ajasta, saa nähdä.
Yleisesti pyörästä voin sanoa sen että minä ainakin pidän sen korkeudesta ja kapeasta olemuksesta. Olen ehkä hieman keskivertoa pidempi niin korkeus ei haittaa. Ratastusta pitää kyllä vaihtaa alkuperäisestä mikäli haluaa oikeasti pyörällä rymytä ja hieman alakierrosten epätasainen ja nykivä meno häiritsee, siitä tietty pääsee eroon kun käyttää enemmän kaasua
Valokytkimen osalta kannatta kaivertaa kolo kytkimeen että saa valot myös pois, eli vipu irti ja kaivertamaan. Jarrupolkimesta pienellä viilauksella terävä osa pois että ei kaatuessa painu moottorin kylkeen.
Siinä nyt lyhyt aloitus, antaa palaa!