Mulla on 1989 R100GS, jossa on käynnistinpoljin.
Polkukäynnistys onnistuu vain ihanneolisuhteissa, kun kone on lämmin ja aurinko paistaa.
Jotenkin tuntuu, että poljin on liian lyhytvartinen ja hankalassa paikassa.
Onko kukaan keksinyt keinoa, millä tonnninenkin lähtis potku(i)sta käyntiin
Se sopisi niin enduropyörän henkeen.
Kick startilla käyntiin
- jaska.nisula
- Viestit: 26
- Liittynyt: 22 Loka 2008 23:22
- Moottoripyörän malli: R100GS
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kick startilla käyntiin
Onko pyörässäsi ollut alusta saakka kicksi? Jos ei, niin todennäköisesti ennakonsäädin on jätetty vaihtamatta tyhjäkäyntiennakoltaan myöhäisenpään ennakonsäätimeen.
Kyllä boxeri lähtee suht' hyvin käyntiin kicksilläkin, jos tekniikka on hallussa ja on kärkisytytys, tai muuten kaikki oikeat palikat.
GS:ä kannattaa laittaa keskituelle ja nousta vasemmalla jalalla vasemman sylinterin päälle seisomaan.Ennen potkua konetta pyöritetään oikeaan asentoon, juuri työtahdin alkuun. Poljin päästetään aivan ylös ja hitaasti takaisin siihen kohtaan missä vastusta alkaa tuntumaan. Reipas potku aivan pohjaan saakka ja kone käy. Toivottavasti.
Näin kovilla pakkasilla "ryyppy" ei tahdo riittää, vaan kylmää konetta käynnistettäessä pitää molemmat uimurikammiot täyttää bensalla raottamalla niitä ja antaa bensan valua niihin tankista.
Kyllä boxeri lähtee suht' hyvin käyntiin kicksilläkin, jos tekniikka on hallussa ja on kärkisytytys, tai muuten kaikki oikeat palikat.
GS:ä kannattaa laittaa keskituelle ja nousta vasemmalla jalalla vasemman sylinterin päälle seisomaan.Ennen potkua konetta pyöritetään oikeaan asentoon, juuri työtahdin alkuun. Poljin päästetään aivan ylös ja hitaasti takaisin siihen kohtaan missä vastusta alkaa tuntumaan. Reipas potku aivan pohjaan saakka ja kone käy. Toivottavasti.
Näin kovilla pakkasilla "ryyppy" ei tahdo riittää, vaan kylmää konetta käynnistettäessä pitää molemmat uimurikammiot täyttää bensalla raottamalla niitä ja antaa bensan valua niihin tankista.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- jaska.nisula
- Viestit: 26
- Liittynyt: 22 Loka 2008 23:22
- Moottoripyörän malli: R100GS
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Kick startilla käyntiin
Thanks vinkistä. Toi "uimurikammiokikka" olikin mulle uutta.
Sain koneen kiksistä jo yskäisemään, muttei vielä käymään.Tarttee oppia potkaisemaan napakammin.
Mulla on muuten kärjetön sytytys, ei siis kärkisytytystä. (R100GS 1989)
Sain koneen kiksistä jo yskäisemään, muttei vielä käymään.Tarttee oppia potkaisemaan napakammin.
Mulla on muuten kärjetön sytytys, ei siis kärkisytytystä. (R100GS 1989)
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kick startilla käyntiin
Joo, eihän GS:ssä ole koskaan kärkisytytystä ollutkaan, mutta onko sulla oikea ennakonsäädinyksikkö? En muista miten ne erottaa toisistaan, numeroista?jaska.nisula kirjoitti:Mulla on muuten kärjetön sytytys, ei siis kärkisytytystä. (R100GS 1989)
"Suomipyörissä" harvoin oli kicksi orkkiksena ja jälkiesennuksessa usein unohtui vaihtaa tuo ennakonsäädin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- jaska.nisula
- Viestit: 26
- Liittynyt: 22 Loka 2008 23:22
- Moottoripyörän malli: R100GS
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Kick startilla käyntiin
Kiitti Ismo vinkistä ryypytysvinkistä "molemmat uimurikammiot täyttää bensalla raottamalla niitä ja antaa bensan valua niihin tankista.".
Tällä kikalla saa pitkäänkin seisoneen koneen lähtemää ekalla (vaikkakin vaan starttimoottorilla) käyntiin.
Tällä kikalla saa pitkäänkin seisoneen koneen lähtemää ekalla (vaikkakin vaan starttimoottorilla) käyntiin.