MRA:n pleksit

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Avatar
Kopf
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Taivalkoski

MRA:n pleksit

Viesti Kirjoittaja Kopf »

Onkos teillä kokemusta näistä MRA:n eri plekseistä.

Tämähän on tietenkin oma tieteen ja uskonnon haaransa jossa jokaiselle käy se oma versio kun me ollaan onneksi lähes kaikki eri muotilla tehty :)

Mutta, MRA:n vario touring kiinnostais kun vanha pleksi on halki ja uusia tekis mieli, onko kellään kokemuksia.
R 1100 RS -92
Avatar
Mikki
Viestit: 261
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: MRA:n pleksit

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Tohon vaikuttaa moni asia, eniten varmaan kuskin selän pituus ja ajo-nopeudet.

Mä sain R1100RS:n aikoinaan korkeemmalla pleksillä, mut vaihdoin alkuperäisen takasin, kun matala oli hiljaisempi, tosin siinä ei ollut tota ilman-ohjainta, kuten taitaa variossa olla.

Paras olisi kun pääsisi kokeileen kaverin mopoo jossa on K.O. plexi paikallaan.

(...elikkä ei kokemusta...)
Renny
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Tammi 2007 09:41

Re: MRA:n pleksit

Viesti Kirjoittaja Renny »

Terve, mulla on MRA:n pleksi omassa R 1100RS pyörässä ja ole ollut siihen tyytyväinen. Huminat eivät lisääntyneet juurikaan. Pleksihän on siitä puolestavälistä auki, joten ilma pääsee ohjaantumaan siitä sopivasti. Ostin takokitin ja asento nousi pystymmäksi, eli päätin ostaa myös hieman korkeamman pleksinkin. Ulkonäköön pleksi ei juurikaan vaikuta. Saat kyllä keväällä kokeilla, jos haluat...
Terveisin Renny
Avatar
Kopf
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: MRA:n pleksit

Viesti Kirjoittaja Kopf »

Juu, kiitos tarjouksesta, katsotaan keväällä mikä tilanne, mutta saattaa olla että teen ostopäätöksen ennen ajokautta. Sehän tässä RS:ssä on eduksi kun pleksiä saa vähän säädettyä tarpeen mukaan.

Tuo vanha mulla on MRA:n normaali touring pleksi joka on tietääkseni hieman korkeampi vakioon verrattuna, ja se minkä ehdin syksyllä kokeilla - ala asennossa pään sai "puhtaaseen tuuleen" ja silloinhan on tunnetusti hiljaista, ja pystymmässä asennossa pään sain mahtavaan turbulenssiin :mrgreen: Sillä veikkaisin että jos tuo variotouring on n. kolme senttiä korkeampi se saattais olla aika passeli mulle.

Kypärä joka mulla on tuo Shoein Raid II (ensi hankinta ja ihan oon tyytyväinen). Siihen tilasin sen whisper kitin joka tekee kypärän kauluksesta samanlaisen kuin suupertissa. Korvat on kyllä tiukilla kun sitä kiskoo päähän tai pois :twisted: Saas nähdä kuinka hiljainen tuli, sen keskiviiva, kevät ja tuulet kertovat 8)
R 1100 RS -92
Avatar
mek
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:17

Re: MRA:n pleksit

Viesti Kirjoittaja mek »

Kopf kirjoitti:Kypärä joka mulla on tuo Shoein Raid II (ensi hankinta ja ihan oon tyytyväinen). Siihen tilasin sen whisper kitin joka tekee kypärän kauluksesta samanlaisen kuin suupertissa. Korvat on kyllä tiukilla kun sitä kiskoo päähän tai pois :twisted: Saas nähdä kuinka hiljainen tuli, sen keskiviiva, kevät ja tuulet kertovat 8)
Whisper kit vaikutti ainakin minulla kypärämeluun huomattavasti. (188 cm, pitkäselkäinen, F650GS Dakar) Lisäksi pidän vielä EWS:n kevyttä niskadonitsia, joka sekin hiljensi jonkin verran. Huomasin nimittäin ihan vahingossa, kun ajaessa vein käden kaulalle, että se hiljentää huminaa. Ostin donitsin ja vaikutus oli sama. Tuo siis Whisper Kitin jälkeen.
Vastaa Viestiin