Sivu 1/1

Sylinterian puristuspainemittaukset

Lähetetty: 13 Huhti 2010 23:36
Kirjoittaja jaska.nisula
Mittasin kevään kunniaksi.
-vasen 13,5 bar
-oikea 10,5 bar
Koneella ajettu 100.000 kilsaa.

Re: Sylinterian puristuspainemittaukset

Lähetetty: 15 Huhti 2010 07:36
Kirjoittaja Ismo Vaara
jaska.nisula kirjoitti:Mittasin kevään kunniaksi.
-vasen 13,5 bar
-oikea 10,5 bar
Koneella ajettu 100.000 kilsaa.
Aika huolestuttavan iso ero puristuspaineissa. Saitko saman tuloksen useampaan kertaan? Olihan kone käytetty lämpimäksi?

Re: Sylinterian puristuspainemittaukset

Lähetetty: 15 Huhti 2010 23:20
Kirjoittaja jaska.nisula
Kone oli kylmänä, suoritin mittauksen kahteen kertaan.
Mitkä olisi muuten "normiarvot"

Re: Sylinterian puristuspainemittaukset

Lähetetty: 16 Huhti 2010 10:59
Kirjoittaja Heimari
Jos mittaustulokset ovat 5 prossan sisään samat, ei ole syytä huoleen.
Puristuspainemittauksen ainoa idea on käsittääkseni varmistaa että puristukset ovat tasaiset.
Mittauksella haetaan venttiilien kantamista, vuotamista tai männänrenkaiden/ männän vaurioita, ei niinkään kuluneisuutta. Tähän käytetään jotain ohivirtausmittausta josta en tiedä mitään :)
T: Heimari

Re: Sylinterian puristuspainemittaukset

Lähetetty: 19 Huhti 2010 14:29
Kirjoittaja Ismo Vaara
jaska.nisula kirjoitti:Kone oli kylmänä, suoritin mittauksen kahteen kertaan.
Mitkä olisi muuten "normiarvot"
Paineet mitataan aina koneen ollessa käyttölämpötilassa. Normaaliarvot on Haynesin kirjan mukaan yli 10 bar = hyvä, 8,5-10 bar = normaali, alle 8,5 bar = huono. Matalapuristeisten mallien paineet ovat 1 bar pienemmät.
Mittareissa on huomattaviakin eroja keskenään, mutta tärkeintä onkin molempien pyttyjen samat paineet, samalla mittarilla peräjälkeen mitattuna.

Re: Sylinterian puristuspainemittaukset

Lähetetty: 06 Touko 2010 05:59
Kirjoittaja cake
Uusi mittaus lämpimänä, kymänä arvot on mitä sattuu.
Jos ero pysyy samanlaisena, voi olla syynä, että kone on käynyt epäbalanssissa ja toinen puoli on karstoittunut (enemmän).

cake