Ismo V
Ismo V
Mielestäni tämä kerhon foorumi ei ole oman liiketoiminnan
vauhdittamispaikka. Kuitenkin kaikki kunnioitus yrittäjille.
Selvästi on havaittavissa kirjoituksia jossa luultavasti on
tarkoitus kerhon jäsenien edun mollaaminen esim. pyörän
hankinnassa tai myynnissä.
Tällainen toiminta ei minun mielestäni sovi näille sivuille,
niitä varten on maksulliset foorumit!
Toivoisin että sivun ylläpitäjät kiinnittäisivät huomiota
tällaiseen asiaan.
pertti halenius 0400-941023
vauhdittamispaikka. Kuitenkin kaikki kunnioitus yrittäjille.
Selvästi on havaittavissa kirjoituksia jossa luultavasti on
tarkoitus kerhon jäsenien edun mollaaminen esim. pyörän
hankinnassa tai myynnissä.
Tällainen toiminta ei minun mielestäni sovi näille sivuille,
niitä varten on maksulliset foorumit!
Toivoisin että sivun ylläpitäjät kiinnittäisivät huomiota
tällaiseen asiaan.
pertti halenius 0400-941023
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Ismo V
Apuja 1.n ostoon ja myytävänä R80/7 mielestäni ismon
kommentit ovat kyseenalaisia lue nuo.
Jos olen väärässä niin kerro?
kommentit ovat kyseenalaisia lue nuo.
Jos olen väärässä niin kerro?
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Ismo V
Sain toimeksiannon etsiä edullinen museorekisteröity tai "helpolla museoon" BMW. Nuo edellämainitut pyörät olivat harkinnan alla.pertsa kirjoitti:Apuja 1.n ostoon ja myytävänä R80/7 mielestäni ismon
kommentit ovat kyseenalaisia lue nuo.
Jos olen väärässä niin kerro?
Minulle tuntematon R75/5 -72 ei kaverille kelvannut ja vinkkasin edullisesta, joskaan ei virhettomästä(vääränmalliset kahvat ja satula) museorek. BMW:stä "Apuja 1.n ostoon" viestiketjussa.
R80/7:n tapauksessa kaipasin lisätietoja osista jotka ei mielestäni kuulu -78 vuosimalliin vaan myöhempään. Kun myynti-ilmoituksessa lukee "helpolla museoon" katson kysymykseni olleen asiallinen. Oma ensimmäinen BMW:ni oli juuri tuota mallia ja siksi osasin esittää pyörää hyväksi. Omassani moottori, vaihdelaatikko ja satula olivat kuitenkin erilaiset. Jos em. osat tosiaan kuuluvat tuohon vuosimalliin, myyjä voi saada puhelinsoiton toimeksiantajaltani.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Ismo V
Tervetuloa toteamaan paikan päälle, onko alkuperäinen.
Tätä mallia on valmistettu 1978: 80/7 US, 80/7 S, 80/7 31kw, 80/7 41kw ja
80/7 N joka on minun pyöräni. Ehkäpä siitä löytyy vastausta sinun alkuperäiseen,
tiedä sitä sitten? Kuitenkaan en myy pyörää mitenkään peittelemällä jotain vaan
haluaisin sen menevän jollekin joka museoisi sen kun ei näköjään itse saa sitä aikaiseksi.
Käytön jälkiä on ja ne olen kertonut kaikille puhelimessa kysyttäessä pyörästä
Tätä mallia on valmistettu 1978: 80/7 US, 80/7 S, 80/7 31kw, 80/7 41kw ja
80/7 N joka on minun pyöräni. Ehkäpä siitä löytyy vastausta sinun alkuperäiseen,
tiedä sitä sitten? Kuitenkaan en myy pyörää mitenkään peittelemällä jotain vaan
haluaisin sen menevän jollekin joka museoisi sen kun ei näköjään itse saa sitä aikaiseksi.
Käytön jälkiä on ja ne olen kertonut kaikille puhelimessa kysyttäessä pyörästä
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- R80/7
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Helmi 2006 07:20
- Moottoripyörän malli: BMW R80/7
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ismo V
Mulla on kans 80/7 -78, tosiaan erilaisella satulalla mutta laatikko on sama, paitsi käynnistyspolkimella(alkuperäinen tehdasvaruste) eikä mulla oo tota pehmustetta tossa ohjaustangossa(koskaan ollukkaan). Mun on lähteny tehtaalta -77 loppuvuodesta. En tiä missä vaiheessa toi satula vaihtu(vai oliko molempia päällekkäin) mutta kumpiakin on -78 mallissa. Eikä mulla oo kun yks levyjarru edessä vaikka on S eli 55hp-malli(taaskin molempia, sekä yks- yttä kaksjarrusia on). On niissä eroja saman vuosimallin vehkeissäkin. Niin ja mulla on vielä ne lättäpäiset kaasaritki.
Tää on täysin alkuperäiskuntonen ''Suomipyörä'' jonka histria on täysin tiedossa eikä oo kyllä myytävänäkään, ettei tää mikään mainos oo. Vertailun vuoks vaan kuinka erilaisia voi olla BMW:t R80/7 -78.
Tää on täysin alkuperäiskuntonen ''Suomipyörä'' jonka histria on täysin tiedossa eikä oo kyllä myytävänäkään, ettei tää mikään mainos oo. Vertailun vuoks vaan kuinka erilaisia voi olla BMW:t R80/7 -78.
Viimeksi muokannut R80/7, 24 Huhti 2010 15:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
hannulahtinen
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
- Moottoripyörän malli: R1150GS
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Ismo V
Hei pertsa,pertsa kirjoitti:Mielestäni tämä kerhon foorumi ei ole oman liiketoiminnan
vauhdittamispaikka. Kuitenkin kaikki kunnioitus yrittäjille.
Selvästi on havaittavissa kirjoituksia jossa luultavasti on
tarkoitus kerhon jäsenien edun mollaaminen esim. pyörän
hankinnassa tai myynnissä.
Tällainen toiminta ei minun mielestäni sovi näille sivuille,
niitä varten on maksulliset foorumit!
Katselin haulla noita Ismon lähettämiä postituksia kautta aikojen, ja pääasiallisesti hän niissä antaa neuvoja (ilman korvausta huom!) veteraanipyörien ongelmiin. Uskoisin ennemminkin, että loppujen lopuksi Ismon neuvot syövät hänen liiketoimintaansa kuin parantavat sitä, vaikka joukossa muutama osamyynti tms saattaa ollakin.
Re: Ismo V
Kiitos pojat vastauksista ja superhieno tuo Hanen pyörä.
Olen samaa mieltä kanssanne tuosta R 80/7 kirjosta, mutta
mitä noille " kaikkitietäville" kannattaa selvitellä....
Hyvä että löytyy myös todellisia harrastajia.
Jatketaan samaan malliin.
Olen samaa mieltä kanssanne tuosta R 80/7 kirjosta, mutta
mitä noille " kaikkitietäville" kannattaa selvitellä....
Hyvä että löytyy myös todellisia harrastajia.
Jatketaan samaan malliin.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Ismo V
Kyllä noisa boksreissa, jos muissakin bemareissa on monenmoista versiota!
Joten kyseenalaistan kyllä kyseenalastajien oikeat tiedot!
Itselläni oli joskus myös R 80/7, vanha poliisipyörä.
Kerran maantiellä poliisi pysäytty ja tarkisteli runkonumeroita myöten, pyörä kun oli muuttuettu mustaksi sitten poliisivarikolta oston jälkeen.
No siinä oli erikoisia varusteita, jo konekin oli tehokkaampi versio.
Samaten vieläkin hallusani oleva R 60/2, museokilvissä.
Se on vanha Ruotsin poliisin pyörä.
Museotarkastuksessa hyväksyntätodistukseen tuli maininta, että tankki ei ole alkuperäinen. Se kun oli "kromiposkitankki".
En tarkastustilaisuudessa pysytynyt esittämään, että se olisi ollut alkuperäinen!
Sitten aloitin selvittelyn.
Siinä tuli kyllä esille, että ainakin vielä 60-luvulla BMW teki kaikkia versioita, jos vain asiakas maksoi! Jopa vihreitä! Ja pitkällä etulokasuojalla jne
Lopulta löysin Ruotsin Polistekniska museet:sta pari samalaista kromipostitankkipyörää. Ja museon eläkkeellä oleva johtaja haki minulle vielä ostotiedotkin.
Joten lopulta sain vaaditun todistusaineiston. Ja tankki sai jäädä pyörään!
Se on siis osa BMW:n historiaa!
Joten ei taida löytyä sellaista gurua, joka ulkomuistista sanoo mikä on oikea varustelu!
Kyseenalaistaminen on siis aina paikallaan.
Edit:
Kyseenalaistaisin Hanen R80/7:n plexin!
Onko alkuperäinen, onko edes tuon ajan tarvikekaan?
Joten kyseenalaistan kyllä kyseenalastajien oikeat tiedot!
Itselläni oli joskus myös R 80/7, vanha poliisipyörä.
Kerran maantiellä poliisi pysäytty ja tarkisteli runkonumeroita myöten, pyörä kun oli muuttuettu mustaksi sitten poliisivarikolta oston jälkeen.
No siinä oli erikoisia varusteita, jo konekin oli tehokkaampi versio.
Samaten vieläkin hallusani oleva R 60/2, museokilvissä.
Se on vanha Ruotsin poliisin pyörä.
Museotarkastuksessa hyväksyntätodistukseen tuli maininta, että tankki ei ole alkuperäinen. Se kun oli "kromiposkitankki".
En tarkastustilaisuudessa pysytynyt esittämään, että se olisi ollut alkuperäinen!
Sitten aloitin selvittelyn.
Siinä tuli kyllä esille, että ainakin vielä 60-luvulla BMW teki kaikkia versioita, jos vain asiakas maksoi! Jopa vihreitä! Ja pitkällä etulokasuojalla jne
Lopulta löysin Ruotsin Polistekniska museet:sta pari samalaista kromipostitankkipyörää. Ja museon eläkkeellä oleva johtaja haki minulle vielä ostotiedotkin.
Joten lopulta sain vaaditun todistusaineiston. Ja tankki sai jäädä pyörään!
Se on siis osa BMW:n historiaa!
Joten ei taida löytyä sellaista gurua, joka ulkomuistista sanoo mikä on oikea varustelu!
Kyseenalaistaminen on siis aina paikallaan.
Edit:
Kyseenalaistaisin Hanen R80/7:n plexin!
Onko alkuperäinen, onko edes tuon ajan tarvikekaan?
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35
Re: Ismo V
Jos ihan oikeasti haluaa tietää millaisilla varusteilla oma BMW on valmistunut,tai mikä on sen oikea moottorin taikka rungon numero,tai valmistusajankohta päivän tarkkuudella ,se on todella helppoa. Tarvitsee vain ottaa kopio esim. rekisteriotteen teknisestä osasta ja lähettää/faksata se yhdessä täytettävän kaavakkeen kanssa BMW Group Archivelle Saksaan. Paluupostina saa hienon sertifikaatin josta selviää mm. nuo edellä mainitut asiat ja mikä parasta,se maksaa "vain" 55 euroa
BMW K1200S -08
Re: Ismo V
No niin alkaa löytyä tietoa jolla on todellista arvoa. Hienoa infoa Vellu
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Ismo V
Hyvä.
Kuten huomaat, en ole perhtynyt muuta kuin kyseenalaistamaan!
Jouduitko esittämään "todisteet" museokatsastuksessa?
Kuten huomaat, en ole perhtynyt muuta kuin kyseenalaistamaan!
Jouduitko esittämään "todisteet" museokatsastuksessa?
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35
- R80/7
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Helmi 2006 07:20
- Moottoripyörän malli: BMW R80/7
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ismo V
Kyllä mulla oli paljonkin kirjallisuutta ja kuvia museotarkastuksessa mukana siltä varalta että tulis kinaa jostain. Ei tullu kinaa kyllä mistään kun toinen tarkastajista entisöi juuri ite samanlaista BMW:tä ja oli asiaan aika hyvin perehtyny. Olivat kumminkin tyytyväisiä riittävistä dokumenteista. Hämeenlinnassa BMW:n kans eläminen ja tiedon ja tarvittavien osien saaminen on kumminkin helppoo, kun Myllymaan Repa touhuu tässä kulmilla.
hannulahtinen
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Ismo V
Yrittäjän täytyy olla erityisen tarkka näissä "museoasioissa". Ehkä jotkut muistaa muutaman vuoden takaiset Retro-lehdet, joissa käsiteltiin museorekisteröidyn R35:n tapausta. Vaikka pyörä oli myyty museorekisteröitynä, ostaja jälkikäteen huomasi pyörässä virheitä. Oikeudessa myyjä tuomittiin EHDOLLISEEN VANKEUTEEN ja tuntuviin korvauksiin. Ei auttanut, vaikka myyjä vetosi siihen, että pyörä oli museotarkastettu. Myöskään museotarkastajia ei rangaistu. Tämä oli hyvä ennakkotapaus, josta yrittäjän kannattaa ottaa opiksi. Loppupelissä myyjä AINA vastaa myymästään ajoneuvosta, oli siitä asiantuntijat sanoneet mitä hyvänsä.
Vaikka viestiketju on otsikoitu nimeni mukaan, en viittaa edelläolevalla mihikään pyörään, tai henkilöön. Kehoitan vain ihmisiä olemaan tarkkoina, niin ostaessaan, kuin myydessään. Niin minäkin pyrin olemaan.
Jos modet kehoittaa minua lopettamaan kirjoitteluni täällä, niin lopetan.
Vaikka viestiketju on otsikoitu nimeni mukaan, en viittaa edelläolevalla mihikään pyörään, tai henkilöön. Kehoitan vain ihmisiä olemaan tarkkoina, niin ostaessaan, kuin myydessään. Niin minäkin pyrin olemaan.
Jos modet kehoittaa minua lopettamaan kirjoitteluni täällä, niin lopetan.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Ismo V
Tämän viestiketjun aloitus viestin luettuani selailin vanhoja viestejä kuten Kunkku ja Hanski. Loppu tulos oli myös sama, Ismon kommentit ovat olleet kaikin puolin asiallisia. Toivottavasti saamme lukea niitä myös jatkossakin.
T: Jukuma
T: Jukuma