R1100RT:n pleksi

R-sarjan pyörät
thu
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Touko 2006 15:50
Paikkakunta: Utajärvi

R1100RT:n pleksi

Viesti Kirjoittaja thu »

Moi
Onko kellään kokemuksia RT:n tarvikeplekseistä :?:
Olen noin 175 cm pitkä ja vakiopleksillä on melkoista turbulenssia kypärälle. Ei voi oikeastaan ajaa kuin pleksin ollessa yläasennossa, vaikka isuin on alimmassa säädössään. :x
AeroFlow :?: GeeBaileys :?:
Kuinka paljon korkeampi sen pitäisi olla ja mitä vaikutusta matkustajalle :?:
Nykynen pleksi on 37,5cm (14,76") korkea ja 50 cm (19,68") leveä.

Onko muuten 1150RT:n pleksi samanlainen kuin 1100RT:ssä :?:

Tervesin: Timo
Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Hanski »

Moro,
Samanlaisella pleksillä ajelen, ja itse myös pidän pleksiä yläasennossa lähes jatkuvasti. Istuin on myös alimmassa asennossa, ja mittaa minulla on 180cm. Pystyn ajamaan jopa moottoritienopeuksilla kypärän visiiri auki, kunhan on aurinkolasit päässä. Nykyisellä kypärällä kohina on melko kova, mikäli kypärän visiirin sulkee, johtuen ilmeisesti kypärän päällä olevasta ilmanottoaukosta. Eli ilmavirta pyyhkii juurikin kypärän lakea myöten.

Asiaan voi vaikuttaa myös se kuinka korkealle pleksi itse asiassa nousee, mikäli pleksin moottoria on jossain vaiheessa kopeloitu. Jouduin vaihdattamaan kolarin seurauksena etukatteita, ja niiden asennusten jäljiltä pleksi ei enää nouse yhtä korkealle kuin ennen. Täytynee korjata asia itse tässä kevään mittaan..

Edit: Heh, valtuutettu BMW-huolto oli asentanut moottorin akselin pykälän väärään kohtaan, jolloin pleksi ei noussut riittävän korkealle, ja ala-asennossa pleksiä vääntävä akseli taipui vaarallisen paljon. Että tällasta..

Noihin tarvikevisiireihin en osaa sanoa mitään, mutta kuulisin mielelläni kokemuksia, mikäli niistä johonkin päädyt.
Viimeksi muokannut Hanski, 01 Kesä 2006 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannu
Viestit: 37
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:41
Moottoripyörän malli: R1150RT
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Vakiota 2 senttiä leveämpi ja 6 cm korkeampi pleksi on tilauksessa Kiuruvedeltä AT-Pleksi nimisestä liikkeestä. Heillä on mm. RT:n pleksin muotit jo valmiina ja voivat tehdä uuden aivan mihin mittoihin vain sovitaan. Hintapyyntö on 120 e / lasi. Kokemusta toimivuudesta ei vielä ole, kun en ole saanut sitä vielä noudetuksi. Mutta tiedoksi vain tuokin vaihtoehto.

Jos melu vaivaa moottoripyöräillessä millä mopolla tahansa, niin ensimmäinen vakiovastaus ongelmaan on Schuberth S1. Kerrassaan hiljainen ruukku etenkin nakupyöräilijöille.
thu
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Touko 2006 15:50
Paikkakunta: Utajärvi

AT-pleksi

Viesti Kirjoittaja thu »

Moi El Bandito !!

Yritin kysellä sähköpostilla tuolta AT-pleksiltä millaisia pleksejä siellä myydään. En saanut vastausta lainkaan. Ajattelin, etteivät halua tehdä kauppaa mun kanssa.

Puhelimellako sait yhteyden sinne ?
Olivatko aivan myyntihenkisiä ?
jussilampi
Viestit: 53
Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30

R1100RT Pleksi

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Vakiopleksi 37,5korkea ja 50 leveä on yläasennossa ihan ok,180 senttiselle,istuin ala asennossa.Pitää huomioida pleksin korkeus,koska sateella pitää nähdä yli,ellei aja sokkona,Kiuruvetisellä jättipleksillä,joka myös naarmuuntuu erittäin herkästi.
Hannu
Viestit: 37
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:41
Moottoripyörän malli: R1150RT
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Puhelimella sinne AT-pleksille soittelin, valitettavasti ehdin jo hukata numeron. Mutta numeropalvelusta sen itsekin löysin.

Pitäisi kysellä itsekin tässä vaiheessa, joko siellä olisi valmista, kun tilauksesta on kulunut jo kolmatta viikkoa...
Vastaa Viestiin