LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
Näkyy alkaneen vuotamaan oikean puoleinen liukuputki öljyä, ilmeisesti yläpään tiivisteet kuluneet/rikki. Onkos tuosta kellään kokemuksia, ei ainakaan palstoilla löytynyt aiheesta mitään. Tutkin nettistä korjaamokäsikirjasta aihetta, ja näyttäisi, että pitää purkaa koko keula ja katteet pois, että pääsisi irrottamaan liukuputken tiivikkeiden vaihtoon. Jäänee talven hommiksi, ellei siihen jotain kevyempää menetelmää ole jollain tiedossa??
Öljymäärä näyttäisi olevan vajaa puolilitraa, ja nuo liukuputkethan ei tässä teleleverissä hoida jousto/iskari hommia, joten ei liene sen puolestakaan mitään "paniikkikiirettä" tiivisteiden vaihtoon.
Hyviä vinkkejä??
Öljymäärä näyttäisi olevan vajaa puolilitraa, ja nuo liukuputkethan ei tässä teleleverissä hoida jousto/iskari hommia, joten ei liene sen puolestakaan mitään "paniikkikiirettä" tiivisteiden vaihtoon.
Hyviä vinkkejä??
Re: LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
Olettaisin että pudottamalla putken yläkolmiosta saat varovasti ronkkimalla vanhan tiivisteen pois ja siitä sahaamalla työkalun jolla saa naputeltua uuden paikalleen.
Kari
Kari
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
Alempi putki ei ole sisältä millään kiinni yläputkessa, vaan sen voi vetää suoraan pois kun on ensin irroittanut ulpopuoliset kiinnitykset ja nostanut mp:n riittävän korkealle. Sisäputkea ei siis välttämättä edes tarvitse irroittaa yläkolmiosta.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
Tuo tieto olikin hyvä, siis rengas ja lokasuoja pois, jarrusatula irti, ja alakolmion pultit irti, niin saa alaputken vetaistua pois. Vaikeinta on siis rohjon vinssaaminen riittävän korkealle, tai tarpeeksi syvän kuopan kaivaminen putken kohdalle maahan .
Kiitos tiedoista
Kiitos tiedoista
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
Ei sitä keulaa tarvitse mihinkään kuoppaan pudottaa.
Stefan voi vaihtaa yläkautta.
Tuolla vähän ohjetta miten homma käy käytännössä.
http://www.ukgser.com/forums/showthread.php?t=97873
Ohjeet on GS:lle, mutta sopivat varmaan myös LT:lle
Pekka
Stefan voi vaihtaa yläkautta.
Tuolla vähän ohjetta miten homma käy käytännössä.
http://www.ukgser.com/forums/showthread.php?t=97873
Ohjeet on GS:lle, mutta sopivat varmaan myös LT:lle
Pekka
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
Noinhan se korjaamokäsikirjakin neuvoo tiivisteen vaihdon tekemään, yläkautta. Sillä menetelmällä LT:ssä vain on kaikkien katteiden purkamisessa moninkertainen työ itse tiivisteen vaihtamiseen verrattuna. Sen vuoksi kyselin oikotietä onneen.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
Etustefojen vaihto oli "alakautta" nättijuttu hoitaa: Ajettiin lotjan etunen mp-nostimen yli irtolavalle, pyörä keskituelle, tuettiin moottorin alta etunen ilmaan ja sitten mp-nostimella koko rohjo ylös. Siitä pääsi purkamaan eturenkaan, jarrusatulat ja lokasuojan, ja liukuputket pääsivät putoamaan alas. Paikoilleen pantaessa mitattiin putken pohjalle oikea määrä öljyä valmiiksi, niin ei tarvinnut senkään vuoksi yläpäätä aukoa.
Ohjauksen vaimentimessa ei ollut minkäänlaista vastusta, eikä se ainakaan tuossakunnossa vaimenna mitään.
Onko kenelläkään parempaa tietoa tuon vaimentimen sielunelämästä? Siinähän on männänvarren eteenpäin sojottavassa päässä meisseli hahlo, ikäänkuin säätöä varten, mutta onko se säädettävä? Ei se ainakaan meisselillä, ilman aputyökaluja, pyörinyt mihinkään. Enkä kyllä ole mistään löytänyt säätöohjeitakaan.
Ohjauksen vaimentimessa ei ollut minkäänlaista vastusta, eikä se ainakaan tuossakunnossa vaimenna mitään.
Onko kenelläkään parempaa tietoa tuon vaimentimen sielunelämästä? Siinähän on männänvarren eteenpäin sojottavassa päässä meisseli hahlo, ikäänkuin säätöä varten, mutta onko se säädettävä? Ei se ainakaan meisselillä, ilman aputyökaluja, pyörinyt mihinkään. Enkä kyllä ole mistään löytänyt säätöohjeitakaan.
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 23 Maalis 2008 18:56
Re: LT:n etupään liukuputken öljyvuoto
Ohjauksen vaimentimessa ei ollut minkäänlaista vastusta, eikä se ainakaan tuossakunnossa vaimenna mitään.
Onko kenelläkään parempaa tietoa tuon vaimentimen sielunelämästä? Siinähän on männänvarren eteenpäin sojottavassa päässä meisseli hahlo, ikäänkuin säätöä varten, mutta onko se säädettävä? Ei se ainakaan meisselillä, ilman aputyökaluja, pyörinyt mihinkään. Enkä kyllä ole mistään löytänyt säätöohjeitakaan.[/quote]
Ohjausiskarin toimintaperiaate on sellainen että se liukuu ja sen pitääkin liukua suht. herkästi kun vetelet sitä mäntää rauhallisesti edestakaisin. Sitten kun yrität nykäistä sitä nopeammin niin silloin sen pitää laittaa ikäänkuin jarrut päälle. Siinä ei taida mitään säätöä olla, mutta epäilen että se on kunnossa jos et ole ajaessa mitään epänormaalia muutosta huomannut sillä sen kyllä huomaa kun se hajoaa. Tuntuu olevan kulutustavaraa kun mulla ainakin on jo kahteen lossiin vaihdettu.
Onko kenelläkään parempaa tietoa tuon vaimentimen sielunelämästä? Siinähän on männänvarren eteenpäin sojottavassa päässä meisseli hahlo, ikäänkuin säätöä varten, mutta onko se säädettävä? Ei se ainakaan meisselillä, ilman aputyökaluja, pyörinyt mihinkään. Enkä kyllä ole mistään löytänyt säätöohjeitakaan.[/quote]
Ohjausiskarin toimintaperiaate on sellainen että se liukuu ja sen pitääkin liukua suht. herkästi kun vetelet sitä mäntää rauhallisesti edestakaisin. Sitten kun yrität nykäistä sitä nopeammin niin silloin sen pitää laittaa ikäänkuin jarrut päälle. Siinä ei taida mitään säätöä olla, mutta epäilen että se on kunnossa jos et ole ajaessa mitään epänormaalia muutosta huomannut sillä sen kyllä huomaa kun se hajoaa. Tuntuu olevan kulutustavaraa kun mulla ainakin on jo kahteen lossiin vaihdettu.