Sivu 1/1

Meitä kusetetaan ja pahasti!

Lähetetty: 21 Heinä 2010 18:12
Kirjoittaja Ismo Vaara
BMW:n politiikka on ollut jo 15 vuotta: "Ruiskut ja katalysaattorit ovat ainoa mahdollinen keino täyttää eurooppalaiset päästönormit".
Kun Ural on vaihtanut n. 60 vuotta vanhaan konstruktioonsa Mikunin japsiKAASARIT, niin vehje menee läpi Euooppalaisista päästömääräyksistä heittämällä! :shock:
Ainoa järjellinen selitys asialle on, että meitä BMW:n ostajia "koulutetaan" ostamaan aina kalliimpaa ja kallimpaa, turhaa tekniikkaa, "vihreän aatteen" vuoksi. :evil:

Minä haluan R68:n uustuotantoon, vaikka sitten Mikunin kaasareilla varustettuna! Ja mieluimmin 2-1:n yläputkella! 8)
Entäs "Last edition" sarja R90 S:iä Mikuneilla(veikkaan Dell'ortojen/Bingien olevan aivan yhtä hyviä)? Tai R69 S? Entäs 2VD R75 "krieg elefant"?

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Lähetetty: 21 Heinä 2010 19:09
Kirjoittaja hukki
R69 olis kyllä kiva... tai R90S... tosin epäilen vahvasti että jäätäisiin Ismon ja muutaman muun kanssa pikkuisen vähemmistöön (tosin kovaääniseen sellaiseen), jos nuoremmilta kysyttäisiin mielipidettä :wink:

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Lähetetty: 22 Heinä 2010 06:40
Kirjoittaja Ismo Vaara
Niin, vähemmistönä varmaankin, mutta kun vähän miettii kuinka monta valmistajaa tekee noita retromalleja... Guzzi, Ducati, Triumph... ja vieläkin "maanläheisemmät":Enfield, Ural, Chang Jiang, HD. Retro taitaa olla ainoa tyyppi mitä BMW ei ole vielä kokeillut?
On BMW ennenkin tehnyt rohkeita malleja, mutta floppeja myynnin kannalta: R65 LS, R80 ST, K1, C1.. tulee nyt lähihistoriasta mieleen. Mutta, kas kummaa, nämähän ovatkin jo taas keräilykamaa! 8)

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Lähetetty: 22 Heinä 2010 16:14
Kirjoittaja ilmari
Mikä tuo r 80 st oikeastaan on? Gessun pakoputki mutta katupyörän keula???

T.Ile

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Lähetetty: 22 Heinä 2010 18:51
Kirjoittaja Ismo Vaara
ilmari kirjoitti:Mikä tuo r 80 st oikeastaan on? Gessun pakoputki mutta katupyörän keula???

T.Ile
Ei, kun se on aito G/S:ä, R65:n keulalla(snadisti vakiota pidemmät keulaputket) ja mittaristolla. Takaiskarin kiinnitys oli myös vaidettu perän valukuoreen. 19 tuuman etuvanne. Väitän, että oli ajo-ominaisuuksiltaan, asfaltilla, paras aikansa boxer-BMW.
Pian tamän jälkeen(-85...) kaikki boxerit varustettiin tällä (minä sanon sitä pienisilmukkaiseksi) rungolla. Näillä rungoilla mentiin, pienin muutoksin, 2v-boxerin hautaan saakka, vuoteen -95.

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Lähetetty: 22 Heinä 2010 19:16
Kirjoittaja Pekkavee
Ismo Vaara kirjoitti: Ei, kun se on aito G/S:ä, R65:n keulalla(snadisti vakiota pidemmät keulaputket) ja mittaristolla.
Ei kai se nyt ihan "aito" G/S ole kuitenkaan.
Eroa on monessa kohtaa mm. painossa, joustomatkoissa, etupyörä 19 tuumaa jne.
Tuolta löytyy lisää tietoa.
http://www-cdr.stanford.edu/~petrie/bmw/R80ST/
Niitä valmistettiin vain 5963 kpl vuosina 1982-1984. Melkoinen harvinaisuus siis.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Lähetetty: 23 Heinä 2010 03:05
Kirjoittaja ilmari
Makuja on monia mutta kyllä tuo r 65 ls on melko masentava tekele. Saiskohan rumempaa aikaiseksi, vaikka ite tekis?

Terv.Ile

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Lähetetty: 23 Heinä 2010 09:51
Kirjoittaja Ismo Vaara
Pekkavee kirjoitti:Ei kai se nyt ihan "aito" G/S ole kuitenkaan.
No ei tietenkään, mutta kun siinä käytettiin samaa G/S:n runkoa, mitä ei muissa malleissa käytetty tuolloin... niin siinä mielessä se on enemmän kuin "pakoputki ja keula"
ilmari kirjoitti:Makuja on monia mutta kyllä tuo r 65 ls on melko masentava tekele. Saiskohan rumempaa aikaiseksi, vaikka ite tekis?

Terv.Ile
Se oli sitä aikaa, kun Suzuki Katanaa myytiin kovasti. Molemmat pyörät on muotoillut sama mies, Hans Muth. Silloin vielä tehdas otti riskejä, toisin kuin nykyään. Nykypyörät tehdään vain myytäviksi massoille, osakkeenomistajien iloksi. Elektroniikkaleluilla kuorrutettua ******, laadun kustannuksella. Made in Taiwan, China... :evil: