Nopeusmittarin kalibrointi
Lähetetty: 27 Heinä 2010 10:49
Enpä ole aikaisemmin moista hommaa tehnyt, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Pyörässäni, K1100 LT-sivari, on pyörät vaihdettu 15 tuumaisiksi autonvanteilla. Tästä johtui, että mittari näytti n 15 km/h liikaa. Mutta onneksi on kalibroitava mittaristo, sekä nopeus- että rpm-mittari.
Ainoa hankaluus hommassa on mittariston vaikea irroitettavuus, mm. sähköplexin ja sisäpaneelin joutuu irroittamaan. Lisäksi nopeusmittari on irroitettava kotelostaan, jotta säätöruuviin pääsee käsiksi. Ruuvi on pieni ja kiertyy ainoastaan vajaan kierroksen. Ruuvi oli pyörässäni puolessavälissä ja säädin sitä vastapäivään puolikierrosta, jolloin rajoittaja tuli vastaan.
Ei mennyt täysin putkeen, koska nyt mittari näyttää 10 km/h liian vähän.
Tulihan kuitenkin tutkittua ja palaneet polttimet vaihdettua. Sen verran jäi kuitenkin tietoa jaettavaksi, että mittariston säätöruuvi kattaa n. 50 km/h säätövaran.
Ensikerralla vartti takas ja homma on varmasti bueno!
Kalibroitavat mittarit ovat malleissa: K75, K100, K1100.
Pyörässäni, K1100 LT-sivari, on pyörät vaihdettu 15 tuumaisiksi autonvanteilla. Tästä johtui, että mittari näytti n 15 km/h liikaa. Mutta onneksi on kalibroitava mittaristo, sekä nopeus- että rpm-mittari.
Ainoa hankaluus hommassa on mittariston vaikea irroitettavuus, mm. sähköplexin ja sisäpaneelin joutuu irroittamaan. Lisäksi nopeusmittari on irroitettava kotelostaan, jotta säätöruuviin pääsee käsiksi. Ruuvi on pieni ja kiertyy ainoastaan vajaan kierroksen. Ruuvi oli pyörässäni puolessavälissä ja säädin sitä vastapäivään puolikierrosta, jolloin rajoittaja tuli vastaan.
Ei mennyt täysin putkeen, koska nyt mittari näyttää 10 km/h liian vähän.
Tulihan kuitenkin tutkittua ja palaneet polttimet vaihdettua. Sen verran jäi kuitenkin tietoa jaettavaksi, että mittariston säätöruuvi kattaa n. 50 km/h säätövaran.
Ensikerralla vartti takas ja homma on varmasti bueno!
Kalibroitavat mittarit ovat malleissa: K75, K100, K1100.