Sain käsiini kiinni jymähtäneen bensapumpun, mallia Bosch. Se on K1:stä, mutta samaa pumppua ovat käyttäneet jo K100, K75, K1100.
Otin auki ihan mielenkiinnosta ja voin sanoa, että on hienoa työtä. Vankka, torx-ruuvein purettava, teräsrullasiipinen pumppuyksikkö ja sitä pyörittämässä sähkömoottori, jossa on vaihdettavat magneetit jä hiilet. MUTTA... helevetin huonolaatuisesta alumiinista(hauras) tehty ulkokuori, jonka joutuu aina "väkisin" avaamaan, jotta pääsee sisuksiin käsiksi. Kertakäyttökamaa!
Pumppu lähti pelittämään heti, kun olin poistanut langanpätkän(siltä se näytti) pummppuyksiköstä. Nyt täytyisi keksiä jostain uusi ulkokuori(pakko olla tiivis) tai asentaa pumppu tankin ulkopuolelle.
Niin, se syy pumppuvikaan! Pumpun alapäästä irronnut sihti, joka päästi roskan pumppuun.
Toimisikohan systeemi, jos bensansuodattimen laittaisi letkuun juuri ennen pumpua ja koko paketin ulkopuolelle tankin? Muistelen jossain caferacerissa näin tehdyn. Nykysellään suodatin on paluukierron viimeinen osa. Se ei siis suodata tankkauksen yhteydessa tulleita roskia, vaan ainoastaan jo kerran ruiskusysteemin läpi käynyttä bensaa.
Polttoainepumppu
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Polttoainepumppu
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-