LT.n aloittelijan kysymyksiä ja ajatuksia
Lähetetty: 22 Elo 2010 10:46
Tervehdys!
Ostin LT:ni (-06, 24000km) kesäkuussa ja nyt 5000 km viisaampana sekä keskustelupalstojen kautta vähän opiskeltuani olen alkanut saada vähän kokonaiskuvaa tästä mallista. Ostokriteerina oli että haluan hyvän matkapyörän (se paras...), ja Yamaha-kaverit suosittelivat kovasti BMW. Halusin myös luotettavan pelin enkä halua tehdä mitään muuta kuin ajella ja joskus vaihtaa öljyjä, tekniikkatarpeeni tyydytän Chang Jiang:n ja vanhan Viragon avulla. Koeajon jälkeen innostuin heti ostamaan tämän pyörän.
Nyt olen kuitenkin huomannut että tämä malli taitaa olla täynnä ominaisuuksia joita on pakko tietää sekä joihin on pakko tehdä jotakin.
1. Radio. Etu-oikea kanava taisi olla mykkänä jo kun ostin pyörän, en vaan huomannut. Nyt etu-vasenkin on mennyt. Jenkkifoorumissa kerrotaan että vahvistimilla on taipumus hajoa. Kävin jo liittimet läpi. Ongelma siis edelleen päällä...
2. Se perälaakeri. Se siitä
3. Jousituksen öljymäärä/maavara. Täyttö kohta tarpeellinen
4. Etupyörän tasapainoitushaasteita. Onneksi en ole huomannut vielä...
5. Bensaletkuliittimet. Pitää kai joskus vaihtaa...
6. Meikkipeilin saranat. Toinen hajosi jo.
7. Jollei halua että savustaa ei pidä käyttää sivuseisontatukea, öljyä valuu sylintereihin
8. Kytkinkeskustelusta en ole vielä tehnyt johtopäätöksiä...
Onko muita ominaisuuksia joista en ole vielä tietoinen?
Täytyy tunnustaa että jos olisin tiennyt mitä nyt tiedän ajelisin nyt Gold Wingillä, mutta enhän tiedä senkään ominaisuuksia... Olen kuitenkin huomannut että onneksi on runsaasti asiantuntevaa apua näissä piireissä joten nyt mennään eteenpäin valitulla linjalla Onhan tällä pyörällä loistavat ajoominaisuudet! Toissa päivänä tuli suunnittelemattomasti 1000 km mittariin.
Eka huolto minun kohdallani alkaa olla ajankohtainen. Olen ymmärtänyt että 30 000 km:n huolto on pelkästään öljynvaihtohuolto. Onko mitään muita toimenpiteitä kuin öljyä kolmeen paikkaan?
Kiitoksia Intercom neuvoista. Teinkin kuin täällä olen lukenut, ostin linjamuuntajan Bil-temasta ja Autocomin RXTX:ltä. Toimii loistavasti. Haluaisin kuitenkin lisää bassoa korviin joten miten kytketään nappula-kuulokkeet Autocomiin?
Huomasin Imatralla että lisävarusteita on runsaasti. Tilaatteko organisoidusti keskitetysti vai meneekö se vähän tilanteen mukaan? Joka tapauksessa minua kiinnostaa madallustapit ja lepuuttajat kunhan ensin pääsen koeistumaan, kuskin selkänoja, pleksi sekä jarrustrobo. Highway-handle taitaa olla kotitekoinen joten siihen pitää tutustua enemmän, olisi todella kätevä kun en uskalla ajaa handsfree moottoritienopeuksilla
Löysin valot kaatumarautojen alapuolella, mitä mahtaa olla niiden tarkoitus ja milloin pitäisi palaa?
Vaihdelaatikkokin hajosi . Kokemattomana navigaattorin käyttäjänä eksyin hiekkatielle jossain Heinolan länsipuolella. Ajelin hiljaa kolmosella ja tuli hyväkuntoinen suora joten kiihdyin vähän ja sitten nelonen seuraavaksi... ...keppi ei nouse. Ajattelin että oli jollain tavalla jäänyt kolmosen ja nelosen välillä jumiin, joten kakkonen sisään...kiihdytys ja sitten kolmoselle , ei onnistunut. Seuraavaksi ykkönen ja kokeilu kakkoselle, ei vaan onnistu! Keppi ei liikkunut ylöspäin!!! Seuraavalla metsätiellä sivulle ja rassaamaan mutta ykkönen oli pysyvästi päällä. Ihmettelin vähän aikaa ja otin navigaattorilta paikkatiedot ja aloitin miettiä mistä kannattaa hakea hinauspalvelua. Näinkö nyt kävi kun vasta viikko sitten olin hankkinut tämän prkl:n sakemannin. No jos vaihdelaatikko on mennyt niin hajotetaan se sitten kunnolla, ja vedin kepin ylös melko voimakkaasti jolloin kuulin kun pieni kivi lähti lentoon. Kokeilin keppiä ja kaikki toimi moitteettomasti. Joku onneton kivi oli vaan kiilautunut esteeksi kepin ja lohkon väliin
Kiitoksia etukäteen jos joku jaksaa lukea tämän ja sitten vielä vastatakin.
t. Stefan
Ostin LT:ni (-06, 24000km) kesäkuussa ja nyt 5000 km viisaampana sekä keskustelupalstojen kautta vähän opiskeltuani olen alkanut saada vähän kokonaiskuvaa tästä mallista. Ostokriteerina oli että haluan hyvän matkapyörän (se paras...), ja Yamaha-kaverit suosittelivat kovasti BMW. Halusin myös luotettavan pelin enkä halua tehdä mitään muuta kuin ajella ja joskus vaihtaa öljyjä, tekniikkatarpeeni tyydytän Chang Jiang:n ja vanhan Viragon avulla. Koeajon jälkeen innostuin heti ostamaan tämän pyörän.
Nyt olen kuitenkin huomannut että tämä malli taitaa olla täynnä ominaisuuksia joita on pakko tietää sekä joihin on pakko tehdä jotakin.
1. Radio. Etu-oikea kanava taisi olla mykkänä jo kun ostin pyörän, en vaan huomannut. Nyt etu-vasenkin on mennyt. Jenkkifoorumissa kerrotaan että vahvistimilla on taipumus hajoa. Kävin jo liittimet läpi. Ongelma siis edelleen päällä...
2. Se perälaakeri. Se siitä
3. Jousituksen öljymäärä/maavara. Täyttö kohta tarpeellinen
4. Etupyörän tasapainoitushaasteita. Onneksi en ole huomannut vielä...
5. Bensaletkuliittimet. Pitää kai joskus vaihtaa...
6. Meikkipeilin saranat. Toinen hajosi jo.
7. Jollei halua että savustaa ei pidä käyttää sivuseisontatukea, öljyä valuu sylintereihin
8. Kytkinkeskustelusta en ole vielä tehnyt johtopäätöksiä...
Onko muita ominaisuuksia joista en ole vielä tietoinen?
Täytyy tunnustaa että jos olisin tiennyt mitä nyt tiedän ajelisin nyt Gold Wingillä, mutta enhän tiedä senkään ominaisuuksia... Olen kuitenkin huomannut että onneksi on runsaasti asiantuntevaa apua näissä piireissä joten nyt mennään eteenpäin valitulla linjalla Onhan tällä pyörällä loistavat ajoominaisuudet! Toissa päivänä tuli suunnittelemattomasti 1000 km mittariin.
Eka huolto minun kohdallani alkaa olla ajankohtainen. Olen ymmärtänyt että 30 000 km:n huolto on pelkästään öljynvaihtohuolto. Onko mitään muita toimenpiteitä kuin öljyä kolmeen paikkaan?
Kiitoksia Intercom neuvoista. Teinkin kuin täällä olen lukenut, ostin linjamuuntajan Bil-temasta ja Autocomin RXTX:ltä. Toimii loistavasti. Haluaisin kuitenkin lisää bassoa korviin joten miten kytketään nappula-kuulokkeet Autocomiin?
Huomasin Imatralla että lisävarusteita on runsaasti. Tilaatteko organisoidusti keskitetysti vai meneekö se vähän tilanteen mukaan? Joka tapauksessa minua kiinnostaa madallustapit ja lepuuttajat kunhan ensin pääsen koeistumaan, kuskin selkänoja, pleksi sekä jarrustrobo. Highway-handle taitaa olla kotitekoinen joten siihen pitää tutustua enemmän, olisi todella kätevä kun en uskalla ajaa handsfree moottoritienopeuksilla
Löysin valot kaatumarautojen alapuolella, mitä mahtaa olla niiden tarkoitus ja milloin pitäisi palaa?
Vaihdelaatikkokin hajosi . Kokemattomana navigaattorin käyttäjänä eksyin hiekkatielle jossain Heinolan länsipuolella. Ajelin hiljaa kolmosella ja tuli hyväkuntoinen suora joten kiihdyin vähän ja sitten nelonen seuraavaksi... ...keppi ei nouse. Ajattelin että oli jollain tavalla jäänyt kolmosen ja nelosen välillä jumiin, joten kakkonen sisään...kiihdytys ja sitten kolmoselle , ei onnistunut. Seuraavaksi ykkönen ja kokeilu kakkoselle, ei vaan onnistu! Keppi ei liikkunut ylöspäin!!! Seuraavalla metsätiellä sivulle ja rassaamaan mutta ykkönen oli pysyvästi päällä. Ihmettelin vähän aikaa ja otin navigaattorilta paikkatiedot ja aloitin miettiä mistä kannattaa hakea hinauspalvelua. Näinkö nyt kävi kun vasta viikko sitten olin hankkinut tämän prkl:n sakemannin. No jos vaihdelaatikko on mennyt niin hajotetaan se sitten kunnolla, ja vedin kepin ylös melko voimakkaasti jolloin kuulin kun pieni kivi lähti lentoon. Kokeilin keppiä ja kaikki toimi moitteettomasti. Joku onneton kivi oli vaan kiilautunut esteeksi kepin ja lohkon väliin
Kiitoksia etukäteen jos joku jaksaa lukea tämän ja sitten vielä vastatakin.
t. Stefan