Talliini ilmestyi pari viikkoa sitten uusi perheenjäsen: -86 mallinen mustanpuhuva K75C. Ja ensikokemusten perusteella (1500km) viimeinkin sellainen, jonka kanssa taidan viihtyä pidempäänkin.
Laitoin saman tien jäsenhakemuksen BMW-moottoripyöräkerhoon.
Mutta asiaan: Mitä öljyä olette käyttäneet K-pyörässä? Kytkinongelmiahan ei ainakaan väärän moottoriöljyn valinnan takia tarvitse ajatella. Entä vaihteisto ja perä? Onko jokin yli muiden? Kaikki kannattanee vaihtaa aina samalla kertaa, olen kuullut.
Öljysuosituksia?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 16 Touko 2006 13:47
- Moottoripyörän malli: K75C
- Paikkakunta: Nakkila
- Viesti:
Öljysuosituksia?
Viimeksi muokannut linker, 25 Heinä 2006 09:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mobil RF 1 5W-50
JOVAIN ....
..tuo Mobilin Rally Formula 1 on ainakin itellä pelittänyt somasti. Olen AINA käyttänyt sitä kaikissa autoissanikin enkä muuta huoli. Pakkasil ehdoton tuolla Norrbottenis tai Jyykeäs misä sitten telttailetkin....
4 Litraa maksaa semmoset 24.50 € mutta älä huoli. Saat tuplata öljyvaihtovälin samalla koska ompi täyssynteettinen ! Mut varo jäljitelmiä. On olemas sit se semmonen semi-syntettinen 0W-40 tai jotain, mut sehän onkin jo halapaa ku saippua, ja miks se on halapaa johtuu sit siitä että osa siitä on saippuaa tai jotain... !
Itse aikoinaan päädyin tuoho kun -80 ja -90 luvulla Jyväskylän polliisitki sitä käytti ei mitään muita litkuja. On ohutta tarvittaessa mutta sit kun jutaat kiihkeemmin, esim kun painelet Saariselän magneettimäkee vastathuuleen ja oot ajanu jo aamu koomelta sinne asti konetta sammuttamatta niin sehän on sit varmasti jo käyttölämmössä. Tuossa kohil tarvitaanki sit jo tuota jäykkyyttä -50W:tä. Älä osta humpuukiöljyjä!
Nii ja ei kuluta, ainakaan mulla. K-100 RT -88 (8-venttiilinen) ja 10 tkm:n välein vaihtelen suunnilleen. Ei ees pintaa puota akkunasta....
No sitte laatikkoon ja perään laita se Shellin Spirax, mut taas täyssynteettinen ! Taas on somaa kun lähet kinoksen takkaa luikasajoon ja ei tarvii väännellä poljinta mihinkään. Olikohan se 75W-90 purkit on tallissa.....? Mutta muista tuossakin on jäljitelmiä, eli on ihan mineraali Spiraxiakin mutta taas on sit se saippuajuttu siinä... OIkia Spirax maksaa varmasti 2 kertaa tuon mitä mineraali. Ei sitä paljon mene, älä säikähä !
Näillä selviät varmasti, ajat sitten täyskuormilla ja noppeuksil kiihkeetä ajua, tai sitten lumipöllyä Kiirunan mutkis. Aivas sama !
..tuo Mobilin Rally Formula 1 on ainakin itellä pelittänyt somasti. Olen AINA käyttänyt sitä kaikissa autoissanikin enkä muuta huoli. Pakkasil ehdoton tuolla Norrbottenis tai Jyykeäs misä sitten telttailetkin....
4 Litraa maksaa semmoset 24.50 € mutta älä huoli. Saat tuplata öljyvaihtovälin samalla koska ompi täyssynteettinen ! Mut varo jäljitelmiä. On olemas sit se semmonen semi-syntettinen 0W-40 tai jotain, mut sehän onkin jo halapaa ku saippua, ja miks se on halapaa johtuu sit siitä että osa siitä on saippuaa tai jotain... !
Itse aikoinaan päädyin tuoho kun -80 ja -90 luvulla Jyväskylän polliisitki sitä käytti ei mitään muita litkuja. On ohutta tarvittaessa mutta sit kun jutaat kiihkeemmin, esim kun painelet Saariselän magneettimäkee vastathuuleen ja oot ajanu jo aamu koomelta sinne asti konetta sammuttamatta niin sehän on sit varmasti jo käyttölämmössä. Tuossa kohil tarvitaanki sit jo tuota jäykkyyttä -50W:tä. Älä osta humpuukiöljyjä!
Nii ja ei kuluta, ainakaan mulla. K-100 RT -88 (8-venttiilinen) ja 10 tkm:n välein vaihtelen suunnilleen. Ei ees pintaa puota akkunasta....
No sitte laatikkoon ja perään laita se Shellin Spirax, mut taas täyssynteettinen ! Taas on somaa kun lähet kinoksen takkaa luikasajoon ja ei tarvii väännellä poljinta mihinkään. Olikohan se 75W-90 purkit on tallissa.....? Mutta muista tuossakin on jäljitelmiä, eli on ihan mineraali Spiraxiakin mutta taas on sit se saippuajuttu siinä... OIkia Spirax maksaa varmasti 2 kertaa tuon mitä mineraali. Ei sitä paljon mene, älä säikähä !
Näillä selviät varmasti, ajat sitten täyskuormilla ja noppeuksil kiihkeetä ajua, tai sitten lumipöllyä Kiirunan mutkis. Aivas sama !
Neste 1 5W-50
Minulla on K100RS 16 -90 ajettu 170171 km. Uudesta asti ollut moottorissa Neste 1 5W-50 synteettinen ja vaihteistossa ja perässä Neste 75W-90 synteettinen. Toimii Euroopan helteissä ja Lapin pakkasissa moitteetomasti. Eikä ole tarvinnut lisätä vaihtvälillä. Ölynvaihdot keskimäärin 7500 km, pisin 12500 km ja lyhin 3700 km