Öljysuosituksia?

K-sarjan pyörät
linker
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Touko 2006 13:47
Moottoripyörän malli: K75C
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Öljysuosituksia?

Viesti Kirjoittaja linker »

Talliini ilmestyi pari viikkoa sitten uusi perheenjäsen: -86 mallinen mustanpuhuva K75C. Ja ensikokemusten perusteella (1500km) viimeinkin sellainen, jonka kanssa taidan viihtyä pidempäänkin.
Laitoin saman tien jäsenhakemuksen BMW-moottoripyöräkerhoon.

Mutta asiaan: Mitä öljyä olette käyttäneet K-pyörässä? Kytkinongelmiahan ei ainakaan väärän moottoriöljyn valinnan takia tarvitse ajatella. Entä vaihteisto ja perä? Onko jokin yli muiden? Kaikki kannattanee vaihtaa aina samalla kertaa, olen kuullut.
Viimeksi muokannut linker, 25 Heinä 2006 09:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mchuurre
Viestit: 41
Liittynyt: 17 Helmi 2006 14:20

Mobil RF 1 5W-50

Viesti Kirjoittaja mchuurre »

JOVAIN ....

..tuo Mobilin Rally Formula 1 on ainakin itellä pelittänyt somasti. Olen AINA käyttänyt sitä kaikissa autoissanikin enkä muuta huoli. Pakkasil ehdoton tuolla Norrbottenis tai Jyykeäs misä sitten telttailetkin....

4 Litraa maksaa semmoset 24.50 € mutta älä huoli. Saat tuplata öljyvaihtovälin samalla koska ompi täyssynteettinen ! Mut varo jäljitelmiä. On olemas sit se semmonen semi-syntettinen 0W-40 tai jotain, mut sehän onkin jo halapaa ku saippua, ja miks se on halapaa johtuu sit siitä että osa siitä on saippuaa tai jotain... !

Itse aikoinaan päädyin tuoho kun -80 ja -90 luvulla Jyväskylän polliisitki sitä käytti ei mitään muita litkuja. On ohutta tarvittaessa mutta sit kun jutaat kiihkeemmin, esim kun painelet Saariselän magneettimäkee vastathuuleen ja oot ajanu jo aamu koomelta sinne asti konetta sammuttamatta niin sehän on sit varmasti jo käyttölämmössä. Tuossa kohil tarvitaanki sit jo tuota jäykkyyttä -50W:tä. Älä osta humpuukiöljyjä!
Nii ja ei kuluta, ainakaan mulla. K-100 RT -88 (8-venttiilinen) ja 10 tkm:n välein vaihtelen suunnilleen. Ei ees pintaa puota akkunasta....

No sitte laatikkoon ja perään laita se Shellin Spirax, mut taas täyssynteettinen ! Taas on somaa kun lähet kinoksen takkaa luikasajoon ja ei tarvii väännellä poljinta mihinkään. Olikohan se 75W-90 purkit on tallissa.....? Mutta muista tuossakin on jäljitelmiä, eli on ihan mineraali Spiraxiakin mutta taas on sit se saippuajuttu siinä... OIkia Spirax maksaa varmasti 2 kertaa tuon mitä mineraali. Ei sitä paljon mene, älä säikähä !

Näillä selviät varmasti, ajat sitten täyskuormilla ja noppeuksil kiihkeetä ajua, tai sitten lumipöllyä Kiirunan mutkis. Aivas sama !
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Neste 1 5W-50

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Minulla on K100RS 16 -90 ajettu 170171 km. Uudesta asti ollut moottorissa Neste 1 5W-50 synteettinen ja vaihteistossa ja perässä Neste 75W-90 synteettinen. Toimii Euroopan helteissä ja Lapin pakkasissa moitteetomasti. Eikä ole tarvinnut lisätä vaihtvälillä. Ölynvaihdot keskimäärin 7500 km, pisin 12500 km ja lyhin 3700 km
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Itsellä K100RS -91 16-valve ja moottorissa mobilin super semi synteettinen 10w40. Laatikossa ja perässä gl5 luokan täyttävä mobilin 80w90. Kaikki on toiminut hienosti ja edullista..
Vellu
Viestit: 146
Liittynyt: 26 Helmi 2006 21:18
Moottoripyörän malli: K1200S
Paikkakunta: Kinnula

Viesti Kirjoittaja Vellu »

K100 RS -85 moottorissa olen käyttänyt BMW:n omaa High Power 20W-50 öljyä,öljyn+suodattimen vaihto 7500 km:n välein.
Perässä ja vaihteistossa mulla on R.M.Heinon suosituksesta Bel-Ray gear saver 80W-90-öljyt.Näillä olen ajanut 15 tkm.
BMW K1200S -08
Vastaa Viestiin