Bemarin rakentelua
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Bemarin rakentelua
Miten aiot tuunata/rakennella bemariasi ensi talvena(pliis, ei "koristevaloja" yms. tähän ketjuun)?
Itselläni on menossa Krauserin neliventtiilikansien asennus R100 RS:ään.
EML:n sivuvaunusetin+runkosarjan (-92) herättäminen henkiin.
R90 S:n maalausta ja vanhempien pyörien "hissunkissun" entrausta.
Mites teillä muilla? Onko jo turboa S:ään?
Itselläni on menossa Krauserin neliventtiilikansien asennus R100 RS:ään.
EML:n sivuvaunusetin+runkosarjan (-92) herättäminen henkiin.
R90 S:n maalausta ja vanhempien pyörien "hissunkissun" entrausta.
Mites teillä muilla? Onko jo turboa S:ään?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Bemarin rakentelua
Tiä onko tää nyt sitten tuunaamista, mutta ajattelin ajokauden jälkeen purkaa tuon K100RS:n pääosiinsa ja tutkia, mistä ajoittainen "vetelyn tuntu" etenkin urissa ajaessa tulee. Puslat?Ismo Vaara kirjoitti:Miten aiot tuunata/rakennella bemariasi ensi talvena(pliis, ei "koristevaloja" yms. tähän ketjuun)?
Samalla korjataan katteista pari halkeamaa ja vedetään lähistön automaalarilla uutta väriä pintaan.
Lievästi täristävä takajarru menee myös remppaan. Uuden akun kävinkin jo eilen akkuliikkeestä hakemassa, entinen ei enää ota latausta vastaan.
Varmaan pitää tässä talvenmittaan taas s-postilla I-huoltoa spämmätä, riippuen siitä mitä eteen tulee.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Bemarin rakentelua
Mitä "puslia" tarkoitat?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Bemarin rakentelua
Niinno, laakerithan tuolla näyttää olevan, eikä pelkät puslat.Ismo Vaara kirjoitti:Mitä "puslia" tarkoitat?
No, jos jossain välyksiä on, niin löytyvät kyllä kun etsitään.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Bemarin rakentelua
Ne on kiristettävät kartiorullalaakerit. Ei tarvitse uusia, jos on pelkkää välystä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Bemarin rakentelua
Itseasiassa en edes usko välyksen tuolla takapäässä olevan, mutta tutkitaan, tutkitaan...Ismo Vaara kirjoitti:Ne on kiristettävät kartiorullalaakerit. Ei tarvitse uusia, jos on pelkkää välystä.
Tänään vaihtui molempiin mopoihin akut ja taas mennään niiden puolesta...
Vartat laitoin, myyjä kehui noiden olevan vielä Saksassa tehtyjä, tiedä sitten kun missään ei ole mitään vihjettä edes maanosasta!
Toisen entinen Bosch näytti olleen 25Ah ja toisen Energie (?) ei kertonut mitään arvoja...
Projektin päälle toistasataa kilsaa testiä ja hyvin hyrisi. Mukava on taas mennä kun on kuivaa, eikä ole niin poskettoman kuuma kuin aikaisemmin kesällä.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Re: Bemarin rakentelua
Prokkis etenee ja katteet ovat pohjatyövaiheessa. Maalarin kanssa on jo sovittu treffit ja lupasi väriä suihkia pintaan.MarkoJ kirjoitti:Itseasiassa en edes usko välyksen tuolla takapäässä olevan, mutta tutkitaan, tutkitaan...
Liikoja välyksiä ei ole löytynyt mistään, seuraavaksi sitten etupumput irti ja öljymäärien tutkimista; voisiko urakiemurtelua aiheuttaa jos niissä eroa?
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Bemarin rakentelua
Savut saatiin R100 RS:ään asennetuista Krauserin palikoista. Lopulliset säädöt täytyy tehdä kesällä ajolämpötilassa.
Motoren Israelin nokka-akselissa, jossa nostoa on 0,5mm vähemmän, tuli melkein ongelma eteen. Venttiilien säätöpyöristä meni säätövara miltei loppuun, koska nokka ei enää työntänytkään keinuvipua entiseen malliin! No, onneksi "vika" on niinpäin, että venttiilien painuminen seeteihin korjaa sitä.
Maalauttelussa ja raidoittelussa on mennyt syystalvi. R90 S:n, R75/5:n, R60/2:n osat saivat uudet maalit ja raidat ja Chang Jiang- ja Steib-sivuvaunut saivat raidoitukset -30 luvun tyyliin.
K100 RS on nyt pukilla purettuna täydellistä huoltoa ja kuntotarkastusta varten. Jouluksi pitäisi saada osat maalarilta takaisin.
Motoren Israelin nokka-akselissa, jossa nostoa on 0,5mm vähemmän, tuli melkein ongelma eteen. Venttiilien säätöpyöristä meni säätövara miltei loppuun, koska nokka ei enää työntänytkään keinuvipua entiseen malliin! No, onneksi "vika" on niinpäin, että venttiilien painuminen seeteihin korjaa sitä.
Maalauttelussa ja raidoittelussa on mennyt syystalvi. R90 S:n, R75/5:n, R60/2:n osat saivat uudet maalit ja raidat ja Chang Jiang- ja Steib-sivuvaunut saivat raidoitukset -30 luvun tyyliin.
K100 RS on nyt pukilla purettuna täydellistä huoltoa ja kuntotarkastusta varten. Jouluksi pitäisi saada osat maalarilta takaisin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Bemarin rakentelua
Katteet tulivat maalarilta ja ovat lähtökohtiin nähden suorastaan loistavat.
Jäihän niihin pikkush*ttiä näkyviin, kun jossain historian vaiheessa joku omistajista oli paikkaillut lommoja kitillä, mutta onhan mopollakin jo 27-vuotisjuhlat edessä...
Öljyt vaihdettu suodattimineen, samoin sytytystulpat (Orig. Teileä kaikki, no öljy Mobilia...)
Kelikin lämpenee jo...
Jäihän niihin pikkush*ttiä näkyviin, kun jossain historian vaiheessa joku omistajista oli paikkaillut lommoja kitillä, mutta onhan mopollakin jo 27-vuotisjuhlat edessä...
Öljyt vaihdettu suodattimineen, samoin sytytystulpat (Orig. Teileä kaikki, no öljy Mobilia...)
Kelikin lämpenee jo...
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."