Sivu 1/1

Männänrengasmysteeri

Lähetetty: 06 Loka 2010 15:46
Kirjoittaja Ismo Vaara
Jopas on outoa! Tilasin männänrenkaat 1000cc Nicasil(kromi)-pyttyihin. Juuri kun olis asentamassa, huomasin pakkauslaatikossa merkinnän R100/7. Tonnista /7:aa ei ole koskaan tehty Nicasil-pytyillä!
Ei kun googlettamaan... Maxin saitilla kaikkiin STD. 1000cc mäntiin myydään samaa rengassettiä huolimatta siitä, mikä pytyn materiaali on, mutta taas 800cc pyttyihin myydään eri varaosanumerolla olevia renkaita, riippuen juuri pytyn materiaalista!!!??? :shock:
Mootorikoneistamosta asiaa kysyessäni heidän kantansa tuli selväksi. Kromipyttyyn kromaamaton rengas ja valurautaiseen kromi.
Vanhoissa BMW:n mikrofilmeissä männänrenkaat ovat erilaiset eri pytyille...
Ota näistä selvää... ehkä jopa ajatellan ettei vanhoilla pyörillä enää ajeta paljon kilometrejä ja voidaan siirtyä materiaaliltaan huonompiin/sopimattomampiin osiin!!??

Tämän mä selvitän loppuun saakka, PRKL!! :evil: :evil: :evil:

Re: Männänrengasmysteeri

Lähetetty: 06 Loka 2010 22:40
Kirjoittaja Garba

Re: Männänrengasmysteeri

Lähetetty: 26 Loka 2010 09:37
Kirjoittaja Ismo Vaara
Mysteeri selvitetty. Aavistelin jo alussa oikein. Tarvikerenkaat ovat Nicasil-pyttyihin soveltuvat kromaamattomat renkaat ja niitä sitten tarjotaan myös valurautapyttyihin. :? BMW:n alkuperäiset renkaat ovat aina kromatut valurautapyttyyn.

Männänrengastehdas ei koskaan vastannut kyselyyn. Selvitin lopulta asian näyttämällä renkaita parissa moottorikoneistamossa.

Kauppiailtahan on turha kysyä, sillä nehän kehuu aina omiaan... eiku... :oops:

Re: Männänrengasmysteeri

Lähetetty: 10 Tammi 2011 11:06
Kirjoittaja Ismo Vaara
Vielä täytyi käydä yksi jumppa. Krauserin männässä ylin ura onkin 0,25mm kapeampi kuin bemarin männässä! Tasohiomakoneessa oli ohennettava ylimmät renkaat...
No nyt on moottori jo koekäytettykin.