Bensan stabilontiaine.

R-sarjan pyörät
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Bensan stabilontiaine.

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Oletteko käyttäneet myös näissä ruiskuboksereissa
talven seisonnassa bensan stabilointiainetta?
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: Bensan stabilontiaine.

Viesti Kirjoittaja Pate »

pertsa kirjoitti:Oletteko käyttäneet myös näissä ruiskuboksereissa
talven seisonnassa bensan stabilointiainetta?
Kyllä minä olen sitä laittanut, enkä mitään ongelmia ole havainnut.
salamaleo
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2008 10:03

Re: Bensan stabilontiaine.

Viesti Kirjoittaja salamaleo »

Olen käyttänyt jo kauan stabilointiaineita seisokkiaikoina ja ovat toimineet kelvollisesti. Erityisesti
moposkoottereissa on melkein välttämätön, jos ei halua aina kaasaria putsata keväällä.
Ensi talvena kokeilen R1100:ssa Shellin V-poweria kun sain tutulta vinkin. Tankkasin vain viimeisellä kerralla aivan täyteen sitä, enkä laita mitään muuta tällä kertaa. Keväällä nähdään onko mitään hyötyä "kalliista bensasta".( Hah ainahan se on kallista). Joku kertoi minulle, että V-power säilyy aivan eri tavalla, kuin muut nykybensat. Oktaanijutuista en välitä ( 99,7 oct.), muttei kyllä haittaakkaan menoa. Homma varmaan pahenee vielä, kun siirrytään siihen E-10
polttoaineeseen. Sitoo vettä pirusti varastoinnin aikana, varsinkin vajaissa tankeissa. Työpaikalla meillä on ollut jo nyt ihan tarpeeksi takkuilevia laitteita mm. mönkkäreitä, skoottereita ja muita mopoja sekä cartingautoja. Osa seisoo aina puoli vuotta sesongin päätyttyä. Kaasareista ei Koskaan ole löytynyt epäpuhtauksia, mutta eivät käy kunnolla ennen puhdistusta. Turhaa hommaa! Jos muilla on tähän sanottavaa, niin olen pelkkänä korvana.
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Bensan stabilontiaine.

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Kiitos vastauksista.
Laitoin pyörän äsken käyntiin 3-kuukauden tauon jälkeen,
hyvin lähti käyntiin ja kävi tasaisesti. Nyt lisäsin talveksi
stabilointiainetta, joten eiköhän pelitä taas keväällä.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
salamaleo
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2008 10:03

tulevaisuuden polttoaineet

Viesti Kirjoittaja salamaleo »

Lukekaa uusimmasta BIKE - lehdestä (1/11) bensiinitesti. Mukavaa luettavaa. Jatkuu vielä seuraavassa numerossa. Miksei kukaan testaa stabilointiaineita, saataisiin näyttöä niiden toimivuudesta. Shellin V-power ei ollut bensatestissä. Liekkö enää saatavilla lähitulevaisuudessa.
salamaleo
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2008 10:03

bensa-asiaa

Viesti Kirjoittaja salamaleo »

Shellin V-powerin myynti jatkuu, mutta siihen on lisätty 5% etanolia täyttääkseen EU-normit.
Säilyvyyden ilmoitettiin olevan vanhan E95 tasoa, joten pitempiaikainen säilytys vaatii
stabilisaattorin lisäämistä. Erityisesti, jos lämpötila vaihtelee säilytyksen aikana, tai polttoaine on jo imenyt itseensä kosteutta. Alkoholi/vesiseos ei pysy bensiiniin sekoittuneena kuin tiettyyn rajaan asti, ja muodostaa sen sen jälkeen oman faasikerroksen bensan alle.
Alkoholitonta bensaa ei siis mittarista enää saa. Se siitä sitten.
Vastaa Viestiin